Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hov - jeg kom til at købe en højskole...

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 45
Fra  Aarhus Hostel - Tæt på motorvej og gratis parkering Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Grevang:

Med alle de værelser og den plads, så kunne det være oplagt at lave noget kontor fællesskab for iværksættere?

 

Hej Simon,

Muligheden for kontor et en eller anden form har også været med i vores tanker. Vi tror ikke at afstanden til Aarhus centrum er et problem, idet vi ligger 1,5 km fra motorvejsafkørsel til/fra E45 Nord/syd, men også til motorvej til Aarhus Syd, hvor vi får den nye tunel til havnen.

Men en større udfording kan ligge i lokalplanen, hvor området er udlagt til let industri. Vi har f.eks. Coop's centrallager som nabo. Og så er der en undtagelse for netop den matrikkel som højskolen ligger på, hvor der står at der godt må drives højskole.

Og nu kommer en af de sjove formuleringer, som jeg godt kunne bruge noget input til: Der må godt drives servicevirksomhed, men ikke selvstændig kontorvirksomhed. Jeg har forespurgt på bygningsinspektoratet og de oplyser at de ikke er bekendt med at der ligger nogle klare definitioner af hvornår noget er service og hvornår man har et kontor for at servicere kunderne ;-) Er der nogle der har erfaringer med dette hører jeg meget gerne nærmere.

Der ligger også et par byggesager, hvor der tidligere er blevet spurgt på tilladelse til B&B eller vandrehjem. Så det kunne jo være oplagt at få en sådan byggesag på plads for at være dækket ind i forhold til de ideer vi går med at lave en samlet udlejning af stedet.

Den sidste ting der taler imod små kontorer er at de fleste af værelserne har toilet og bad. Og det virker lidt overflødigt til et kontor, tager en del plads og er dyrt at nedlægge...

/Michael

Fra Århus
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 45
Fra  Aarhus Hostel - Tæt på motorvej og gratis parkering Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Dec 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg lige kan se er der måske marked for en iværksætter efterskole i området. Generelt har jeg ikke kunnet finde skoler der fokuserer udelukkende på dette område (undtagen Rønne).... egentlig mærkeligt. Mangler du en skoleleder ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 45
Fra  Aarhus Hostel - Tæt på motorvej og gratis parkering Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

AQUA POWER Randers:

Kunne du ikke lave det til udlejning af værelser ? tænker som kollegie/kollektiv

Da stedet ligger i et område der ifølge lokalplanen er "let industri" er fast beboelse udelukket. Det vil der aldrig blive give tilladelse til.

Men noget helt andet er at jeg var inde og kigge på din hjemmeside - og vil gerne booke dig til en algebehandling af taget på lærerboligen i første omgang. Det er 145 m2 (boligareal) og det bærer præg af ikke at have været vedligeholdt i nogle år. Så kan vi lige kigge på de andre dele ved samme lejlighed.

Vi har desværre også lige fået den sørgelige besked at den havetraktor vi overtog sammen med højskolen af afgået ved døden ;-) Eller det ville være uhensigtsmæssigt dyrt at reparere den. Da vi er sidst på sæsonen tænker vi at vi måske med fordel kan få en anlægsgartner til at tage den første hårde tørn med at klippe græs der ikke har været klippet siden i sommers.

Er der nogle gode bud på en anlægsgartner i nærheden af Århus der kan tage en sådan opgave i næste uge?

/Michael

 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Frisk initiativ.

Jeg tror du måske skulle lave siden på engelsk og evt de andre skandinaviske sprog så er der pludselig mange flere potentielle kunder.

Når jeg læser overskriften så tror jeg det er noget gammelt forfaldent noget men når jeg ser billederne så ser det faktisk rigtig flot ud.

Tror på at der er mange store firmaer der kunne finde på at bestille det hvis de kender til stedet. Specielt i udlandet hvor DK stadig ser attraktiv ud som et sted at komme til.

Du kan jo starte ud med et brag af en nytårsfest Idea

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da nogle fine billeder - lige bortset fra et par ganske få, som hvor en taburet står på hovedet i en seng, og et billede der er blevet strukket ud på langs.

På værelserne (altså på billederne) ville jeg nok redde sengene op, så man ser en lækker seng frem for en briks.

Du skal samtidig være opmærksom på det tyske marked. Der kan være noget at hente.

Hilsen, Robert

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 37
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med købet!

Syntes dine priser er meget rimelige. Du kan måske lave nogle samlede pakker f.eks. til et dagsseminar eller 12/12 hvor forbruget også er regnet med. Hvis jeg skulle booke noget, vil jeg have det bedre med en fast pris.

Hvad med at finde et lokalt cateringfirma at lave tilbuddene med så det er med mad?

Held og lykke med det.

Mvh Jesper

Cibis - Fødevarerådgivning - www.cibis.dk

Fra Borre
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Det må jeg nok sige, det er noget af et impulskøb, og så i en tid hvor der hver eneste dag snakkes om økonomiske vanskelige tider.

Men tillykke med købet, jeg er enig med de andre i at det er et spændende køb med mange muligheder.

Efter at have læst tråden kom jeg til at tænke på en TV udsendelse som jeg har set på Norsk TV der hedder "Herskapelig Redningsaksjon". Det er optaget i England, og konceptet er at en erfaren kvinde fra restaurations- og hotelbranchen hjælper familier som har købt store palæer og mindre slotte til at gøre dem til en god forretning. Måske kan du hente noget inspiration fra disse programmer?

Du kan se dem her: http://www.channel4.com/programmes/country-house-rescue 

En af de ting som de ofte gjorde var at snakke med det lokale turistkontor for at høre dem om hvilken slags turister der var mange af i området. Er det folk som gerne vil fiske? Er det folk som vil på storbyferie? Etc. Men turistkontorene har som regel også en fornemmelse af hvad der sker i lokalområdet mht. forskellige arrangementer. Måske kan du lave en aftale med et lokalt arrangement? Hvis der f.eks. er en stor udstilling eller et stævne af en slags, kan det være at der er nogen som gerne vil overnatte et sted, og det kan du jo så tilbyde.

En anden mulighed er også at lede i dit lokalområde efter virksomheder som arrangerer forskellige arrangementer, f.eks. firmaudflugter og teambuilding. Tag en snak med dem og lad dem se hvad du kan tilbyde så de ved at du eksisterer. Måske har de planer om at lave et arrangement hvor dit sted passer rigtig godt, eller at der kommer noget i fremtiden. Så er det vigtigt at de husker på dig og Kolt Højskole, og overvejer om dit sted er passende.

En sidste ting jeg vil foreslå er at at overveje at skifte navn, men måske er det bare mig. Men jeg synes at "Kolt Højskole" ikke lyder særlig spændende. Når jeg tænker på en højskole, så tænker jeg med det samme på gamle kedelige klasselokaler, beskidte vinylgulve og kolde toiletter med fliser på gulv og vægge.

Jeg synes også at man kan blive lidt i tvivl når man kigger på din hjemmeside, om det stadig bliver brugt som højskole. Jeg synes at du bør gøre det helt klart at det ikke længere bliver brugt som skole. For hvis man tænker brylluper og den slags arrangementer, så er det bare ikke særlig romantisk at holde det på en skole (Som stadig bruges som skole). For at undgå de dårlige associationer synes jeg at du burde finde på et nyt navn og brand.

En anden ting som de også gjorde i den udsendelse jeg nævnte tidligere, var at holde nogle arrangementer gratis eller meget billigt for at få noget erfaring, om den type arrangementer passede til stedet og også for at få nogle ærlige tilbagemeldinger fra dem som brugte stedet. Hvad kan forbedres, hvilke ting synes de var rigtig godt ved at holde deres arrangement der etc. Mod at de får det gratis eller billigt, så sørg for at få lov til at tage nogle gode stemningsbilleder med hjælp fra en dygtig fotograf, imens det hele er i gang, og brug dem på din hjemmeside og i din markedsføring. Få også nogle udtalelser fra nogle af gæsterne og smid dem på hjemmesiden.

Jeg synes det er et vildt spændende projekt, og jeg håber virkelig at du vil opdatere os herinde med hvordan det går med projektet. (Måske skulle du lave en blog om hele projektet? Det kunne også være en måde at markedsføre sig på)

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Fra Århus
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 45
Fra  Aarhus Hostel - Tæt på motorvej og gratis parkering Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange gode input - og jeg vil lige få set udsendelsen fra Chanel4. Det lyder også som om at der kunne være gode input der.
Ideen med fast pris på forbrug kan vi også godt følge. Der er mange der har prøvet at få en overraskelse i sommerhuse m.v. og så vil nogle nok være nærvøse for et sted som dette. Vi kender vi jo ikke selv så meget til forbruget derude endnu, så er der nogle godt gæt på hvad vi i så fald bør sætte det til?

Vi arbejder videre med de mange gode input og jeg skal nok give jer en opdatering.

Hvis der er nogen der er interesseret i at se stedet, så har vi netop lavet denne invitation på facebook: https://www.facebook.com/#!/events/427611623966890/

"Vi holder åbent hus og viser stedet frem. Del gerne denne begivenhed med dine venner, hvis de står overfor f.eks. at skulle holde fest eller lave et arrangement: Lej1hojskole.dk tilbyder dig at leje stedet til din næste fest, hvor du får masser af plads (spisesal, foredragssal, opholdstue, pool-rum), mulighed for selv at stå for mad og drikkevarer (industrikøkken) og 16 værelser (evt. flere hvis nødvendigt) med bad og toilet samt gode udendørs faciliteter med skov, bålplads, patanquebane m.v. Gratis parkering og gode busforbindelser (herunder natbusser) til/fra Århus Centrum."

I er natuligvis inviteret og må også meget gerne dele invitationen eller give os et like på https://www.facebook.com/#!/KoltHojskole

/Michael

 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ideen med at låne det gratis eller meget billigt ud for at få taget nogle gode billeder er måske ikke helt dumt. Det kan jo eventuelt kombineres med at de penge brudeparret sparer i leje af lokale, dem bruger de i stedet på pynt, og dekoration, så du kan få nogle rigtigt flotte billeder. Eller du kan lave en konkurrence hvor man kan konkurrere om at låne stedet gratis i x antal  dage  enten til et bryllup, eller til et arrangement, og så kan du jo vælge det der giver de bedste billeder, eller den største chance for mund til mund omtale. I forbindelsen med konkurrencen skulle mange jo også gerne få øjnene op for stedet.

En anden ide kunne være at lave et netværksarrangement for virksomhederne i Århus, hyr en foredrags holder eller to, køb øl og vand, og send så indbydelser ud til 60 potentielle kunder om at du holder dette arrangement. Hvis de er tilfredse med arrangementet er du jo i tankerne når de planlægger julefrokost, konferencer eller andet.

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)