Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Intet EAN-nummer - ingen betaling?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skal sende en faktura og bliver bedt om at huske EAN-nummer - men har intet EAN-nummer. Kan det passe, at man skal opgive EAN-nummer??

Tak for svar. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53

Det er kun offentlige virksomheder som kommuner, skoler og den slags som benytter dette.

Er din kunde evt en af disse eller lign ?

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 13:55

Ja - og jeg troede, at EAN nok var identitisk med et af de mange andre virksomhedsnumre, så jeg har først opdaget problemet for sent. :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Fra  elisanderk aps Skrevet kl. 14:01

Ean nr. oplyses for produkter, som du gerne vil mærke med stregkoder. Ean-nr. købes i Danmark hos Dansk UNSPSC. Ved at mærke dine produkter med et ean-nr opnår du den fordel, at produktet er identificeret, så alle, som kan oplyse stregkoden, kan blive koblet til dit produkt. 

Det er svært at svare på, om du skal opgive ean-nr. det afhænger af hvad det er for et produkt du handler med og hvem der aftager produktet. 

elisanderk

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 14:06

Tak for svar. Produktet er korrektur af en brochure.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Fra  elisanderk aps Skrevet kl. 14:09

Hej Louise L. 

Jeg tror jeg misforstod dit spørgsmål. 

Er situationen den, at du har leveret en ydelse til en offentlig virksomhed og skal sende/har sendt en faktura til kunden. 

Hvis ja, er det den offentlige virksomheds ean-nr. du skal anføre på fakturaen. Du kan få ean-nr. ved at spørge kunden eller finde kundens ean-nr på deres hjemmeside

Hvis du allerede har sendt en faktura, tror jeg, at du kan få fakturaen slettet og sende en ny. Prøv at tal med kunden om det. 

elisanderk

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 14:10

Nå, skal vi lige tage det rigtige svar?

Louise, kommunen har et EAN nummer, det benyttes ligesom et identifikationsnummer, som du skal sende fakturaen til. Det foregår elektronisk, og du SKAL gøre det sådan.

Det kan gøres gratis på virk.dk, eller med det meget bedre sproom.net 

Du skal tilmelde dig med alle dine egne informationer, og så kan du taste en faktura, der skal du oplyse EAN nummeret på modtageren (Det får du af personen der har bestilt - De kan også findes på kommunens hjemmeside) Og så køre det hele bare elektronisk.

Det er ret nemt, har du problemer så må du selvfølgelig gerne skrive en pm. 

Og du skal ikke selv have et EAN nummer, det er kun det offentlige samt større erhvervsvirksomheder der har det. (Man kan se forskel på hvilke cifre nummeret starter med)

Det er dog rigtigt at EAN også benyttes som stregkoder på produkter, men der er altså ingen sammenhæng her. 

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 14:14

Jeg forstår dig sådan, at jeg skal sende faktura over et af systemerne - men kunden skrev nu flere gange, at jeg skulle oplyse Tekstfokus' EAN-nummer.

Tak - jeg prøver alligevel og ser, hvad der sker.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:55

Hej Louise du kan sende faktura til myndighederne og offentlig institution her:

http://www.virk.dk/myndigheder/stat/Digitaliseringsstyrelsen/NemHandel_Fakturablanket

Din kunde må have forvekslet et eller andet, det er DEM der skal oplyse deres EAN-nummer til dig, så du kan bruge det til at sende DEM en faktura.

Jeg kan ikke se hvorfor DU skulle have et EAN-nummer, da det jo ikke er dig der skal betale fakturaen.

Så prøv at kontakte din kunde en gang til, der må være sket en misforståelse et eller andet sted.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 16:58

Det gør jeg. Mange tak og god weekend til jer alle.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)