Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min egen drink. Hvad behøver jeg?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 03:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis jeg nu skal lave min egen drink, hvad skal jeg kigge efter. Hvad skal min research gå ud på :)

Er det et brud, hvis formularen er brugt eller er der noget jeg skal passe på. 

Fra Borre
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 09:12

Starter93:
Hvis jeg nu skal lave min egen drink, hvad skal jeg kigge efter

Kig efter hvilke ingredienser som skal i, ifølge den opskrift som du følger.

Starter93:
Hvad skal min research gå ud på

Tja, det er vel en god idé at kigge efter noget som du kan lide. Skal den være sur, sød, bitter etc. Når du ved det kan du lede i en drinksbog eller på nettet og finde en som du kan lide. Jeg kan i øvrigt anbefale bogen 1001 Cocktails.

Starter93:
Er det et brud, hvis formularen er brugt eller er der noget jeg skal passe på.

Nej nej, bare rolig, der er ingen problemer i at du kan blande en drink ud fra en opskrift i en bog eller på nettet, det er jo derfor at de giver dig opskriften, for at du selv kan lave det.

Nej, spøg til side, hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt så spørger du efter inspiration til at finde på din egen drink. Jeg vil anbefale dig at kigge i bøger med drinksopskrifter og søge inspiration der. Måske kan du ændre lidt på en opskrift, måske kan du blande idéerne fra nogen, eller måske kan du se noget som ikke er blevet prøvet før.

Det næste du spørger om, hvis jeg forstår dig rigtigt, er om du kan blive sagsøgt for at blande en drink som nogen andre allerede har fundet på. Jeg tror ikke (Men jeg ved det ikke) at man kan patentere en drink hvis ikke den har nogen effekt som f.eks. medicin, ligesom jeg heller ikke kan forestille mig at du kan patentere en opskrift på ovnstegt kylling. F.eks. er Coca Colas opskrift ikke patenteret, men den er hemmelig. (Hvis den var patenteret var den jo ikke længere hemmelig) Det vil jeg tro er fordi at den ikke kan patenteres. Hvis det var muligt at patentere cola-smagen, så havde de helt sikkert gjort det.

Men hvis du markedsfører dit produkt så det ligner et tilsvarende produkt på markedet, eller hvis du efterligner nogens logo, varemærke, navn etc., så kan de komme efter dig.

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 01:09

Tak for svaret :)

Min drink er inspireret af en drink, jeg smagte i et andet land end Danmark. Den drink indeholder ret basic ingredienser, som man kan få i den lokale netto. Det er vel ikke noget problem. ?

Fra Borre
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 09:42

Næ, hvad skulle være problemet i det?

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 16:43

Tah for hjælpen :)

Nu er jeg så stødt på et andet problem. Jeg har mine ingredienser klar, men jeg ved ikke hvordan jeg forlænger levetiden på min drink.

Min drink, som indeholder naturlige frugtsaft, kan højst leve op til en 6-7 dage. Hvordan kan jeg forlænge levetiden på den?

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 23:10

Det lyder til at du skal have et konserverende middel i. Men hvis dit produkt er naturligt og det lyder som sundt, så synes jeg at 6-7 dage er fint. Ellers er du jo over i at man benytte e-numre. Måske du kunne få hjælp af et laboratorium eller anden fødevareproducent, som har erfaring og spm kender til naturlige konserverende midler (atamon mv.)

Mvh Kristina

Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 02:11

Min drink skal helst kunne vare lidt længere, og på kant med de andre på markedet. 6-7 dage er alt for kort. En passende levetid kunne være 2-5 måneder uåbnet og kølet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)