Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så i aftenens DR Pengemagasinet med Martin Thorborg?

Side 7 ud af 9 (89 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Thorborg:

Masterinseo:
Nej i sidder og kalder Thorborg for manden med et stor Ego osv. Drop det ..

hey hov! jeg har aldrig kaldt thorborg for noget.. jeg deltog udelukkende i tøjservice-delen.

Men hvis jeg skal blande mig i ego-delen, så er det da kun fedt at manden er fremme i skoene. Han er ikke gud, men han er stadig en dygtig forretningsmand og grunden til at vi har et forum at diskutere ham i ;-)

Mente heller ikke dig Michael Wink

Husk nu på at uden Martin, havde i slet ikke siddet her og haft den her diskussion. Amino Gud Cool

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 19:01

Masterinseo:
Mente heller ikke dig Michael

Fair nok, men det var mig du quotede :)

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 19:14

Fashion-Seller:
Elegant måde at snige sig uden om... Men hvem skal betale for den ekstra time? Hele ideen er ligeså idiotisk, som de politikere, som tror, at øget åbningstider i detailhandlen betyder øget omsætning. Fakta er bare, at begge dele blot føre til andre adfærdsmønstre hos kunderne.
Man kan ik sælge en ekstra time, hvis der ik er en køber...

Nu er der jo mange ting en selvstændig laver der ikke kan faktureres . Det kunne også være man ikke behøvede og skulle arbejde i weekenden eller på nogen andre tider.

Men det skal man være selvstændig for og vide ik :-)

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 19:22

Anja Lysholm:
Nu mangler vi bare at de holder op med at præsentere dig som "medstifter af Jubii" og begynder at kalde dig "stifter af iværksætterportalen Amino". Skype-CoolSmile

Nej han er og bliver Thew Jubii Man :-) spøg til side

Men næste gang kunne han tage en t-shirt, sweater eller skjorte med en lille diskret Amino logo

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 19:24

Sikke en diskussion det blev til men den bevæger sig i forskellige retninger:

Service ( ja bedre service kan man ønske sig )

Ego ( hvis DR ringede i morgen og bed om en udtalelse så ville jeg også gøre det, men ved ikke om det vil være pga. min Ego )

Og at arbejde en time ekstra ( så er vi tilbage igen ved de 12 berømte minutter fra den nuværende regering som blev til en time ekstra :-) )

Ha god aften

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:25

E T:
Men næste gang kunne han tage en t-shirt, sweater eller skjorte med en lille diskret Amino logo på

Spørgsmålet er jo om ikke medierne stopper med at kontakte ham... en ekspert / fagmand der forsøger at pushe sit eget budskab/firma ud igennem nyhederne... nej det tror jeg ikke er en god ide.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:47

Provins:

Fashion-Seller:
Elegant måde at snige sig uden om... Men hvem skal betale for den ekstra time? Hele ideen er ligeså idiotisk, som de politikere, som tror, at øget åbningstider i detailhandlen betyder øget omsætning. Fakta er bare, at begge dele blot føre til andre adfærdsmønstre hos kunderne.
Man kan ik sælge en ekstra time, hvis der ik er en køber...

Nu er der jo mange ting en selvstændig laver der ikke kan faktureres . Det kunne også være man ikke behøvede og skulle arbejde i weekenden eller på nogen andre tider.

Men det skal man være selvstændig for og vide ik :-)

Hvis du ik fakturere den ekstra time, så får du heller ik en times ekstra løn, ergo falder hele din teori til jorden... For man får ikke råd til mere, ved at arbejde en time ekstra gratis... 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:14
E T:

Sikke en diskussion det blev til men den bevæger sig i forskellige retninger:

Service ( ja bedre service kan man ønske sig )

Ego ( hvis DR ringede i morgen og bed om en udtalelse så ville jeg også gøre det, men ved ikke om det vil være pga. min Ego )

Og at arbejde en time ekstra ( så er vi tilbage igen ved de 12 berømte minutter fra den nuværende regering som blev til en time ekstra :-) )

Ha god aften

12 min om dagen i 5 dage er 5 * 12 = 60 min = en time om ugen, og det er vel det det drejer sig om

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 20:18

Boysen:
Spørgsmålet er jo om ikke medierne stopper med at kontakte ham... en ekspert / fagmand der forsøger at pushe sit eget budskab/firma ud igennem nyhederne... nej det tror jeg ikke er en god ide.

Har du nogensinde hørt om Lars Larsen ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 22:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu blev jeg iværksætter inden internettet, og dengang elskede eksperterne at spå butiksdøden fordi supermarkederne holdt deres indtog. Ikke desto mindre er der stadig masser af små detailbutikker tilbage, - og sådan vil det nok forblive en rum tid fremover :)

Forklaringen er ganske enkel, - vi mennesker er ret sociale anlagt. Det er forskelligt efter hvilken social "flok" man tilhører, hvad der lige er in i øjeblikket, men fælles for dem alle er behovet for at være en del af fællesskabet. Om det er Apple-produkter eller økologisk hjemmebag afhænger vel mest af hvad der er mest trendy i venskabskredsen.

Modsat er Internettet, - trods Facebook m.fl - dybest set en ensom affære.

Lige nu befinder vi os i en krejlerperiode hvor ting ikke kan blive billige nok - godt forstærket af diverse kriser m.v. - men om ikke så længe er man et miljøsvin hvis man har 10 poloshirt med krokodiller på, - men aldeles fremme i skoen hvis man kun har én der kan vaskes i koldt vand uden at blive våd og tillige er lavet på en måde, - så at der er knyttet en historie til. Historien har det med at gå i ring, - det er bare at bladre i historiebøgerne og sætte nye navne/begreber på - og du vil finde at der intet nyt er under solen.

Når jeg derfor hører Martin Thorborg udtale sig som ekspert, - så er det som at høre en vinylplade. Det vækker jo minder om tidligere gode tider, - men det er bare så meget i samme rille. Vel levner visse butikkers service plads til forbedringer, - men skal man ikke have lyserøde onlinebriller på for at påstå at internethandel overhovedet rummer begrebet service?

Martin Thorborg gør det rigtige i at gentage sit monotone budskab igen og igen, - det er trygt og godt. Så er det også nemmere for en doven journalist at have en pointe, - og så langt er alting jo godt.

Men vil det være godt for en anden iværksætter?

Det tror jeg næppe, for dilemmaet er jo at folk der har fingrene på pulsen, - blot betragter det som baggrundsmuzak. Har man derfor som iværksætter noget der er innovativt - og man derfor skal bruge folk der er på forkant - så er brandværdien af status som ekspert nærmest en klods om benet, når det bliver brugt på den måde som i denne udsendelse.

Michael

Side 7 ud af 9 (89 indlæg)