Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bruger i facebookgruppe B2B (Jakodan)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har jo primært salg til erhverv, men jeg har lige lavet en facebookgruppe http://www.facebook.com/home.php#!/JakodanAs

Vores nyhedsbrev handler kun om praktiske ting, fx nye varer, tilbudsvarer, hvornår vi har ferielukket osv.

Jeg tænker at en facebookgruppe kunne være om det lidt mere "useriøse" - fx har jeg lige lagt et foto ind af vores nye hjemmeside, og skrevet at vi gerne høre fra kunderne, hvis de har forslag til siden. Jeg kunne også finde på at lægge ind hvis vi fx har lavet noget specielt, og skrive fx hvornår det nye katalog er klar og lign.
Med andre ord de ting som jeg har lyst til at fortælle om til kunderne - men som det kun er en del af kunderne, som vil være interesseret i at høre om.

Vi har rigtigt mange webshops og små virksomheder som kunder, og jeg tænker at nogle kunder måske også kunne "finde hinanden" i gruppen og aftale at købe ind sammen, hvis de bor tæt på hinanden og vil spare på fragten eller få mængderabat.

Men er det den rigtige måde at bruge en facebookgruppe på? Eller virker det useriøst? Og gider folk overhovedet like en side som har forbindelse til deres arbejde, eller bruger de mere facebook til private formål når de har fri?

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 18:19

En anden mulighed var at give super kunde service via facebook-siden. I skal finde noget der bringer kunden værdi, og gerne indenfor et område hvor platformen facebook hjælper jer. :-)

Ordkløveren: I har en facebook-side, ikke en facebook gruppe.

- Alexander Larsen 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:30

Hej

Jeg henvender mig også 100 % B2B med mine sikkerhedsskilte.

Jeg må erkende at jeg ikke har troen på at det arbejde der ligger i at skabe kvalitet på facebook (og andre sociale medier) til mine kunder, ikke i nærheden vil komme tilbage ifht den tid det koster/kræver.

Så kan man selvfølgelig flytte forskellige ting som fx. kundeservice, FAQ, artikler over på FB, men igen... jeg handler en del med store organisationer og for dem er det ofte noget der "bare" skal bestilles asap. De kan endda have regler om at de ikke må bruge FB i arbejdstiden, så at de fx. "liker" min side mod rabat, holder heller ikke.

Ja, jeg må erkende at sociale medier bare ikke passer sammen med mine produkter. Dog er jeg ikke i tvivl om at en FB ekspert kunne sparke røv med mine produkter på FB.... det er jeg bare ikke, og har heller ikke planer om at blive det :)

Om det passer til dine.... puha, det er du bedst til at vurderer :)

Når alt ovenstående er sagt, så bliver man som shop ejer næsten dagligt mindet om hvor godt de sociale medier er, og hvordan alle bare SKAL derpå... så jeg tager mig selv i "ahhh kunne man måske"... men husker så mig selv på at "NEJ" det skal jeg ikke.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:41

Alexander Larsen:

En anden mulighed var at give super kunde service via facebook-siden. I skal finde noget der bringer kunden værdi, og gerne indenfor et område hvor platformen facebook hjælper jer. :-)

Ordkløveren: I har en facebook-side, ikke en facebook gruppe.

- Alexander Larsen 

Nårh ja - facebook-side :-)

Hvis du med super kundeservice mener rabat og konkurrencer og lign, så ved jeg ikke rigtigt.. måske en konkurrence nu, for at få flere med i gruppen, men jeg tror nu ikke nogle likes på facebook vil give os tusindvis af nye kunder, men det kan være jeg tager fejl.. Så målet med siden skulle ikke være specielt at få nye kunder, men mere at have en anden kontak med de nuværende kiunder.

Altså som en slags sparring med kunderne, så de fx kan komme med forslag til produkter/hjemmeside, eller dele erfaring med andre kunder.. Og det er jo også en slags værdi for kunden.. men igen, ved ikke om folk overhovedet vil bruge det.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:44

Boysen:

Hej

Jeg må erkende at jeg ikke har troen på at det arbejde der ligger i at skabe kvalitet på facebook (og andre sociale medier) til mine kunder, ikke i nærheden vil komme tilbage ifht den tid det koster/kræver.

Så kan man selvfølgelig flytte forskellige ting som fx. kundeservice, FAQ, artikler over på FB, men igen... jeg handler en del med store organisationer og for dem er det ofte noget der "bare" skal bestilles asap. De kan endda have regler om at de ikke må bruge FB i arbejdstiden, så at de fx. "liker" min side mod rabat, holder heller ikke.

Ja, jeg må erkende at sociale medier bare ikke passer sammen med mine produkter. Dog er jeg ikke i tvivl om at en FB ekspert kunne sparke røv med mine produkter på FB.... det er jeg bare ikke, og har heller ikke planer om at blive det :)

Når alt ovenstående er sagt, så bliver man som shop ejer næsten dagligt mindet om hvor godt de sociale medier er, og hvordan alle bare SKAL derpå... så jeg tager mig selv i "ahhh kunne man måske"... men husker så mig selv på at "NEJ" det skal jeg ikke.

Ja, det har jeg også lige præcis sagt til mig selv længe! Men hvis man kunne få kunderne til at bruge siden (hvis de havde lyst) - så skulle den ikke spammes med masser af reklamer og konkurrencer - jeg vil kun skrive de ting derind som jeg synes er for la-la til at skrive i fx nyhedsbrev.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 18:47

Boysen:

Hej

Helt enig Boysen! I mange tilfælde bruger selvstændige alt for mange kræfter på facebook (I forhold til hvad de får igen). B2B virksomheder har ofte særligt svært ved at tiltrække kunderne.

Vi kunne sikkert godt skabe en god facebook succes til dig Boysen (i forhold til likes), hvor vi finder sjove bileder af skilte osv. men det ville formentlig ikke give et mærkbart positivt aftryk på din omsætning

Og hvad er det så værd?

Hm... Tror lige jeg fandt en idé til et blogindlæg Skype-Smile

- Alexander Larsen 

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 18:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakodan.dk:
Hvis du med super kundeservice mener rabat og konkurrencer og lign, så ved jeg ikke rigtigt.. måske en konkurrence nu, for at få flere med i gruppen, men jeg tror nu ikke nogle likes på facebook vil give os tusindvis af nye kunder, men det kan være jeg tager fejl.. Så målet med siden skulle ikke være specielt at få nye kunder, men mere at have en anden kontak med de nuværende kiunder.

Jeg synes ikke i skal lave konkurrencer. Med super kundeservice, mener jeg jeres vejledning, rådgivning og at i er klar til at besvare kundernes spørgsmål på facebook. 

Brug facebook til at gøre jeres kunder gladere og mere tilfredse. Det kan øge chancen for at de bliver, måske endda give mersalg! Samtidig kan det måske oveni købet også give nogle nye kunder, via word of mouth :)

- Alexander Larsen 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:14

Alexander Larsen:

Jakodan.dk:

Jeg synes ikke i skal lave konkurrencer. Med super kundeservice, mener jeg jeres vejledning, rådgivning og at i er klar til at besvare kundernes spørgsmål på facebook. 

Brug facebook til at gøre jeres kunder gladere og mere tilfredse. Det kan øge chancen for at de bliver, måske endda give mersalg! Samtidig kan det måske oveni købet også give nogle nye kunder, via word of mouth :)

- Alexander Larsen 

Yes

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)