|
Erik Hamre:Hjælpe mobberen? Nej tak Tommy, den der tankegang mener jeg er helt forkert. Mobberen skal straffes.
Straf hjælper intet... Det ser man jo gang på gang. Hvem er også mest skyldig: Morderen eller ham der tager livet af morderen?
|
Hej med dig :-)
Straf hjælper intet... Det ser man jo gang på gang. Hvem er også mest skyldig: Morderen eller ham der tager livet af morderen? |
Straf handler ikke kun om forebyggelse men om social retfærdighed. Hvordan tror du offeret, hvad enten det er mobning eller vold, føler vis gerningsmanden får psykologhjælp i stedet for straf? |
|
Hej med dig :-)
Min pointe var, at det ik hjælper at straffe nogen, hvis det ik følges op med forebyggende + afhjælpende behandling. Det er uanset, hvad en person har lavet. At smide folk i et hul i 4 år, det får nogle til at tænke, mens andre blot bliver endnu mere indebrændt, hvis man ikke får åbnet deres øjne for, at de har lavet noget forkert. Et godt eksempel er nedenstående beretning... http://www.dr.dk/TV/se/det-jeg-aldrig-fik-sagt/det-jeg-aldrig-fik-sagt |
Det er simpelthen forfærdelig! |