Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobning, hvor er forældrene?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvfølgelig skal man stoppe mobningen, når den er sket. Men hvis den ikke skal ske igen, hjælper det ikke bare at straffe. Det gør det derimod at have selvværd og redskaber til at håndtere hverdagens udfordringer.

Hej med dig :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:52

Erik Hamre:

Hjælpe mobberen? Nej tak Tommy, den der tankegang mener jeg er helt forkert. Mobberen skal straffes. 

Straf hjælper intet... Det ser man jo gang på gang. Hvem er også mest skyldig: Morderen eller ham der tager livet af morderen?

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:10

Fashion-Seller:

Erik Hamre:

Hjælpe mobberen? Nej tak Tommy, den der tankegang mener jeg er helt forkert. Mobberen skal straffes. 

Straf hjælper intet... Det ser man jo gang på gang. Hvem er også mest skyldig: Morderen eller ham der tager livet af morderen?

Straf handler ikke kun om forebyggelse men om social retfærdighed. Hvordan tror du offeret, hvad enten det er mobning eller vold, føler vis gerningsmanden får psykologhjælp i stedet for straf?

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 19:26
Tja... Tænk hvis et offer fik at vide, at alt kunne være undgået, hvis mobberen havde fået hjælp. Du vil straffe, jeg vil undgå ofre. Vi har forskellige meninger. Længe leve mangfoldigheden :-)

Hej med dig :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Erik Hamre:

Fashion-Seller:

Erik Hamre:

Straf handler ikke kun om forebyggelse men om social retfærdighed. Hvordan tror du offeret, hvad enten det er mobning eller vold, føler vis gerningsmanden får psykologhjælp i stedet for straf?

Min pointe var, at det ik hjælper at straffe nogen, hvis det ik følges op med forebyggende + afhjælpende behandling. Det er uanset, hvad en person har lavet. At smide folk i et hul i 4 år, det får nogle til at tænke, mens andre blot bliver endnu mere indebrændt, hvis man ikke får åbnet deres øjne for, at de har lavet noget forkert. Et godt eksempel er nedenstående beretning...

http://www.dr.dk/TV/se/det-jeg-aldrig-fik-sagt/det-jeg-aldrig-fik-sagt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42

Det er simpelthen forfærdelig! 

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)