Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobning, hvor er forældrene?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

I disse dage er der mobning på de danske mediers dagsorden.

Jeg tror det begyndte med den amerikanske nyhedsvært der blev mobbet omkring hendes vægt, til en ung pige der i sidste uge tog sit liv og er nu ovre i mobning af bloggeren den 16 årige Fie Laursen som du kan læse om her hvor nogle mennesker har oprettet en hade gruppe mod Fie.

Jeg forstår ikke hvor forældrene er i alt dette, og da slet ikke når det forgår på facebook, hvor de fleste unge sikkert er "venner" med forældrene, der jo kan sidde og se det? Hva fanden sker der? Hvor er forældrene?

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 14:09

Hej Boysen,

Jeg forstår det heller ikke, lige på facebook. - men man skal jo tænke over at den ældre generation ikke voksede op med computere, som vi gjorde og derfor måske føler sig magteløs på internettet, det gælder naturligvis langtfra alle "ældre folk", der er jo mange skide dygtige folk her på Amino, eksempelvis.

- men nej, jeg forstår heller ikke hvordan man kan vende ryggen til.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:53
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

WTF! Hvordan kan nogen kalde hende grim og klam? Jamen come on. Hvis mobberne ik selv ligner Jennifer Lopez eller Brad Pitt, så er det da åbenlyst, at det er misundelse, og deres egen selvtillid, som de prøver at booste ved at mobbe hende...

Men jeg tror ik, at forældrene i 2012 er klar over, hvad der foregår online, og hvordan de evt skal håndtere det. For i skolegården kan man kalde alle elever og deres forældre sammen til et møde, men det er lidt svært på FB... Så måske mange forældre mangler et redskab eller føler sig magtesløse. Eller de ved ikke, at deres børn er onde online!

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:16

Forældre aner intet om hvad deres yngel laver.

Og visse forældre har bare ikke formået at opdrage poderne til at opføre sig ordentligt.

Mobning er jo ikke nyt - i "de gode gamle dage" foregik det bare face to face, og ikke som nu på elektroniske medier.

Samtlige forældre, som har børn med mobiler og adgang til FB burde tjekke mindst én gang om ugen, og barnet har "opført sig ordentligt" - og hvis ikke, inddrage adgangen til mediet i 1 mdr. ad gangen.

Det er ikke i orden at mobbe andre - hverken børn eller voksne.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror du har ret i at de mangler et redskab.

Hvis vi kikker på denne gruppe hvor der er 3606 unge mennesker der åbenbart hader pigen, så mener man at gennemsnit alderen er 13-17 år, altså med forældre omkring de 40 år. Jeg syntes det er skræmmende... og egentlig virker det for mig som om forældrene er total ligeglade med hvad ungerne laver.

Jeg må sige jeg er målløs over hvad der bliver skrevet og vist i den facebook gruppe.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:32

Boysen:

Jeg tror du har ret i at de mangler et redskab.

Hvis vi kikker på denne gruppe hvor der er 3606 unge mennesker der åbenbart hader pigen, så mener man at gennemsnit alderen er 13-17 år, altså med forældre omkring de 40 år. Jeg syntes det er skræmmende... og egentlig virker det for mig som om forældrene er total ligeglade med hvad ungerne laver.

Jeg må sige jeg er målløs over hvad der bliver skrevet og vist i den facebook gruppe.

De mangler ikke redskaber - de mangler såmænd bare at sige fra, turde sige "nej", lære børnene hvad der er ret og vrang.

Meget generaliserende; de fleste forældre af i dag tør ikke tage konflikterne med børnene. 

De har en forkvaklet indstilling til det at bestemme, være dén der bestemmer over barnet.

"Alle de andre må/har/får...." bør udelukkende besvares med " det er muligt, men sådan spiller klaveret altså ikke her" - Færdig med den diskussion. 

Faktisk er det jo sådan, at de fleste børn egentlig synes godt om at der bliver sat grænser og stillet krav.

Det har nutidens forældre så "ikke tid til"...... Måske de skulle have undladt at få børn!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:36

det er jo også lige så meget voksne moral der på virker børns moral , mobning er der mange grunde til øges mere fritid mere mode alle skal alt forældre dyrker sig selv , børn mobber dog mere åbenlyst men voksne følger godt , jeg tror på øget mobning i det samfund vi går ind i , vi har meget mere idol dyrkelse i samfundet nu end før

http://www.denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Psykologi/Psykologiske_termer/mobning

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:11

Fashion-Seller:

WTF! Hvordan kan nogen kalde hende grim og klam? Jamen come on. Hvis mobberne ik selv ligner Jennifer Lopez eller Brad Pitt, så er det da åbenlyst, at det er misundelse, og deres egen selvtillid, som de prøver at booste ved at mobbe hende...

Men jeg tror ik, at forældrene i 2012 er klar over, hvad der foregår online, og hvordan de evt skal håndtere det. For i skolegården kan man kalde alle elever og deres forældre sammen til et møde, men det er lidt svært på FB... Så måske mange forældre mangler et redskab eller føler sig magtesløse. Eller de ved ikke, at deres børn er onde online!

puha den video ligner mig meget hun er jo populær , der findes så mange mennesker i verden der er ondskabs  og vil ødelægge alt for en , især dem som er ens modstander er jo dem man er bedre end , man kan også være anderledes og de andre tør ikke gøre det samme som en eller de er bare dårligere , så de begynder på direkte mobning og social mobning 

jeg har dog slået stærkt igen med 10 gange kræft social med mere jeg finder mig ikke i nogle kaster sæbevand i øjet på mig en konkurrent under et shows  , dette og andre ting gør jeg kæmper indædt hårdere end jeg nogensinde ville have gjort og derved er jeg bare endnu populær grundet mobning da man bevise over for de andre man ikke slår sig ud   

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mobbernes forældre var vel sikkert selv mobbere, sådan noget plejer at gå i arv, så det er slet ikke sikkert de ser noget forkert i det.

Fra Grindsted
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 36
Fra  dampetten.dk Skrevet kl. 23:29

Jeg Ville ønske jeg kunne tro på at det var redskaber som manglede, så kunne der laves en teknisk løsning og det er vi jo gode til idag. I realiteten tror jeg at det er manglende opmærksomhed som er den væsentligste årsag til at mobning finder sted. Mange børn er alt for meget overladt til sig selv og forældrene er der ikke til at vise dem hvad der er rigtigt og hvad der er forkert. Børn skal guides og lære konsekvenserne af deres handlinger at kende. Det sker når de vokser op i et hjem hvor de er værdsat og hvor der er sammenhæng mellem handling og konsekvens. Det tror jeg forresten vi er mange som ville ønske at vi var bedre til.

e-cigaretten - bedst hos dampetten

e-cigaretter, e-juice og tilbehør.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)