Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sende spam mail, eller er det?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino-brugere.

Jeg har min webshop www.CoolSlips.dk hvor vi sælger slips, butterfly, seler og slipsenåle.

Jeg har kigget lidt rundt på Amino og http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/Spamvejledning, men jeg kan umiddelbart ikke finde noget om det.

Situationen er, at jeg gerne vil sende folk en opfølgende e-mail efter de har købt hos os. Hvor jeg måske sender et link til vores video guides, hvordan man binder slips og måske giver 10% rabat, som de kan give til en ven eller lign.
Men er dette lovligt? Vil det ikke netop betegnes som spam? Og hvordan kan jeg komme udenom problemet? Skal jeg have lavet en knap, hvor folk kan krydse af, at de gerne vil kontaktes igen??

Med Venlig Hilsen

Marc Gregersen

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:26

I de fleste tilfælde tror jeg ikke du får nogen problemer med at sende den slags mails, så længe der er tale om en enkelt mail og fokuset er lagt på brugsvejledningen til hvordan folk bruger det produkt de har købt. Dvs hvordan man binder slipset, og ikke en masse ekstra ting de skal købe m.v..

Det er vigtigt at du så ikke efterfølgende sender endnu en mail, eller begynder at sende dem dine faste nyhedsbreve eller lignende. Sørg også for at skrive i mailen at dette er en enkeltstående mail, og at folk ikke modtager en masse mere. Sørg ligeledes for at sende den så tæt på købet som muligt. F.eks. dagen efter du har afsendt ordren, således at du forventer at kunden har modtaget produktet.

Det springende punkt er helt sikker hvor meget salgsgas du fylder i mailen (rabatter til venner osv tæller i de fleste tilfælde også som salgsforsøg).

Men som udgangspunkt burde der ikke (jeg er ikke jurist så tag det ikke som ejuridisk vejledning) være de store problemer i at sende en opfølgende mail. Det er der mange webbutikker der går i forbindelse med at få anmeldeser af købsoplevelsen m.v.

Hvis du så vil kontakte dem løbende efterfølgende er det smarteste at sørge for at der er et afkrydsningsfelt på din købsformular der giver tilladelse til dette.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 17:42

Er der slet ingen der ved noget mere præcist om dette?

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 00:40

Jeg er ret sikker på at hvis du skal have noget mere præcist end det jeg skriver, så skal du enten få forbrugerombudsmanden til at lave en forhåndsgodkendelse af det du ønsker at gøre, eller betale en advokat for at gennemgå scenarioet, og sætte sit stempel på det, mod betaling. :-)

Jeg tror ikke du skal regne med at der er nogen med juridisk baggrund der vil lægge hovedet på bloggen her i forumet og garantere det ene eller det andet :-)

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 01:03

Er det bare mig? - Eller er det ikke 100% oplagt at skrive i betingelserne at de accepterer at du må sende én opfølgende email :P?

Fra København K
Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Compost Marketing Skrevet kl. 09:27

SEOFreak:
Er det bare mig? - Eller er det ikke 100% oplagt at skrive i betingelserne at de accepterer at du må sende én opfølgende email :P?

Ikke helt. hvis du vil sende en e-mail til en bruger (i hvert fald med kommercielt indhold) skal brugeren selv vælge det til med en "check-boks" Det er ikke nok bare at skrive det i betingelserne.

Jeg tror det bedste trådstarteren kan gøre her er at droppe alt kommercielt indhold, men holde sig til de guides han nævner. Dette må man sige er ret god service, og skal nok få de fleste til at tilmælde sig han nyhedsbrev hvis han sætter et link i bunden, der lyder i retning af: Vil du have flere guides og gode tilbud så tilmeld dig vores nyhedsbrev HER..

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 09:56

Hej Marc,

Først og fremmest: FEEEED hjemmeside...! :) Du har holdt det simpelt, nede på jorden, og det hele spiller mere eller mindre perfekt...

- Men jeg synes dog godt at du kunne udvide købeknappen med 10-12 pixels til siderne...? Dvs. ikke selve teksten med læg i kurv, men kun den grønne baggrund... :) Det vil se bedre ud...

- Den orange bestillings-knap i indkøbskurven skriger efter hjælp/opmærksomhed? :) I starten er det ikke så vigtigt, men når jeg har lagt et produkt i kurven, så skal den knap altså være mere synlig og indbydende..! :) Også skal du væk fra den orange farve...

- Din hjemmeside mangler en masse onsite i forhold til Google-robotten! :) Du bør sandsynligvis kunne opnå bedre placeringer inde på det organiske, hvis du søgemaskineoptimerer din hjemmeside noget mere...

- Tjeck-Out ser dejlig nem og overskuelig ud... :) Men der er 2-3-4 steder hvor du har glemt at oversætte fra engelsk til dansk? fix it...! :)

I forhold til spam-mails: Drop alle dine tidligere kunder...! :) Smid en funktion ind, hvor man kan klikke på om man gerne vil modtage mails med tilbud fra dig i fremtiden... Så undgår du en hver form for tvivl...

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 10:20

Hej. Tak for det gode feedback.

Det med den grønne knap er ved at blive fixet. Det fungerer i FireFox, men ikke i IE og Safari? Men det bliver fixet snart.

Kan du anbefale noget, hvor jeg kan læse om Onsite SEO, hvor jeg kan blive bedre? Alt har interesse.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 19:34
Det er faktisk ikke helt korrekt, i forbindelse med køb, er det ok at have en meld fra funktion i stedet for en meld til funktion når det gælder fremtidige emails.
Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 19:43
Hej Marc,

Halvdelen af alle de sider som Google har indekseret omhandler on/off-site seo :D hvis du søger lidt inde på Google, så er du ekspert om 14 dage! "youtube har også 2 milliarder gigabyte video om det samme! :)

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)