Hej alle Amino-brugere. Jeg har min webshop www.CoolSlips.dk hvor vi sælger slips, butterfly, seler og slipsenåle. Jeg har kigget lidt rundt på Amino og http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/Spamvejledning, men jeg kan umiddelbart ikke finde noget om det. Situationen er, at jeg gerne vil sende folk en opfølgende e-mail efter de har købt hos os. Hvor jeg måske sender et link til vores video guides, hvordan man binder slips og måske giver 10% rabat, som de kan give til en ven eller lign. Med Venlig Hilsen Marc Gregersen |
I de fleste tilfælde tror jeg ikke du får nogen problemer med at sende den slags mails, så længe der er tale om en enkelt mail og fokuset er lagt på brugsvejledningen til hvordan folk bruger det produkt de har købt. Dvs hvordan man binder slipset, og ikke en masse ekstra ting de skal købe m.v..
Det er vigtigt at du så ikke efterfølgende sender endnu en mail, eller begynder at sende dem dine faste nyhedsbreve eller lignende. Sørg også for at skrive i mailen at dette er en enkeltstående mail, og at folk ikke modtager en masse mere. Sørg ligeledes for at sende den så tæt på købet som muligt. F.eks. dagen efter du har afsendt ordren, således at du forventer at kunden har modtaget produktet.
Det springende punkt er helt sikker hvor meget salgsgas du fylder i mailen (rabatter til venner osv tæller i de fleste tilfælde også som salgsforsøg).
Men som udgangspunkt burde der ikke (jeg er ikke jurist så tag det ikke som ejuridisk vejledning) være de store problemer i at sende en opfølgende mail. Det er der mange webbutikker der går i forbindelse med at få anmeldeser af købsoplevelsen m.v.
Hvis du så vil kontakte dem løbende efterfølgende er det smarteste at sørge for at der er et afkrydsningsfelt på din købsformular der giver tilladelse til dette.