Hej Marc, Du skal kigge nærmere på markedsføringslovens paragraf 6a: http://130.225.180.61/CFJE/Lovbasen.nsf/0d0d06f8e1ae8472c1256ad90039fd4e/1bd7467451d999c2c1256d8d004a464a?OpenDocument Det er stk. 2: Stk. 2. Uanset stk. 1 kan en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en tjenesteydelse, markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden ved elektronisk post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser. ----- Nu er jeg ikke jurist, men overfor vores kunder fortolker vi tingene således, derfor intet ansvar her. Er der tale om en KØBENDE kunde må du gerne sende vedkommende dit nyhedsbrev efterfølgende, SÅ LÆNGE der er tale om tilsvarende produkter. Og her bliver det lidt tricky. En slipsenål vil forventeligt blive betragtet som tilsvarende til et slips, men det vil seler ikke. Derfor, brug 6a til en opfølgende mail, måske et 2 trins flow efter købet (læs mere om automatiske nyhedsbrevs flows her), og usted gerne en voucher direkte. Anden mail gemmer du til f.eks. 60 dage efter købet - og bruger den som en win-back mail. Det vil sige: "Vi savner dig, du købte for 2 måneder siden XXXXXX". Anden kommunikation, her skal du have permission til dit forehavende, altså dine normale nyhedsbreve. Du kan evt. tage denne tekst og sende til forbrugerombudsmanden, eller måske endnu bedre få juristerne hos emærket til at give dig et svar. Kim |
Hej Kim.
Mange tak for hjælpen. Jeg vil prøve at gå videre i sagen med det, så jeg kan få et endegyldigt svar.