Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp ville starte op

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
    hey

jeg overvejer stærkt at sarte en webshop op, er der noget jeg skal tage med i mine overvejelser... har tænkt længe men ved ikk hvor jeg skal starte... er der nogen sider hvor man kan finde leverandør til forskellig produkter, skal siges jeg stadigvæk ikk ved hvad jeg ville sælge da jeg skal være sikker på det kan sælges videre..

håber der en af jer med masse gode råd kunne godt bruge det for at komme videre og især godt brug en side hvor man kan finde leverandør

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 16:19
Hej Natja

Der er helt sikkert en masse af os, der har gode råd til såvel teknik som forretning.

Jeg håber ikke, du tager det ilde op, men jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad dine motiver er for at starte en netbutik.

Når jeg spørger, er det for at sikre mig, at du ikke gør det ud fra en idé om, at netbutikker er en let måde at tjene en ekstra skilling på. Det er desværre den mistanke jeg får, når du skriver at du ikke ved, hvad du vil sælge.

Skal butikken udgøre hele dit indtjeningsgrundlag, eller være en hobby, du passer om aftenen?

Det er altid en sur tjans at være ham den skeptiske, men nogle gange kan de bedste råd  være: "Tænk dig om, tænk dig om igen, og gør det så, hvis du ikke kan lade være". Det at drive en netbutik er benhårdt arbejde, og rigtig mange lukker inden for det første år - med store tab. Jeg vil med dette indlæg blot sikre mig, at du ved, hvad du går ind til.

Når du pørger, om der er noget du skal tage med i dine overvejelser er mit svar (i første omgang derfor), at du skal spørge dig selv:

• Hvad kræver min satsning økonomisk?, og er jeg villig til at løbe risikoen?

• Hvilke produkter vil jeg sælge? (vælg noget du brænder for), og er der plads i markedet?

• Har jeg de rigtige ressourcer til at drive butikken?

• Hvad kan jeg tilbyde mine kunder, som de ikke kan finde hos de etablerede konkurrenter?

Hvis du kan overbevise mig om, at du ved hvad du går ind til, vil jeg være den første til at give dig alle de råd, jeg kan :-)

Det første du bør gøre, når du har besluttet dig få at kaste dig ud i projektet er, at købe Martin Thorborgs bog E-pusher - der står en masse gode råd til din videre færden som e-handlende.

Med velmente hilsener

Thomas

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 17:31
Hej Natja,

Jeg bliver nødt til (det lyder som om han har sagt noget skidt) at bakke Albelli op, det nytter ikke noget du vil starte en forretning og ikke har den fjerneste ide om hvad du vil lave.

Det er en udbredt misforståelse, at hvis jeg bare starter en Webshop, så er den hellige gral velforvaret....

Ud over de udemærkede råd Albelli kom med, vil jeg råde dig til at vende blikket indad.... Hvad har du af interesser og stærke sider, som måske kan bidrage med en god ide... Er du Hestepige, tøjpige, sportspige eller ved du noget om gamle tegneserier ellers græske skakbrikker....tag en brainstorming....må gerne være lidt vildt...

Kig også herinde og under præsenter digselv, hvor folk beskriver hvad de laver, det kan være du kan få inspiration.... Man kan sagtens leve af at gøre som andre og gå i deres fodspor, men er sikker på du har noget som kan gøre dig forskellige fra andre og som du kan brænde for.... spørg venner og familie, hvad de kunne se dig sælge eller arbejde med... gå evt. på www.alibaba.com og se forskellige leverandører og produkter.

Det var en lang smøre, men husk også at overveje om du har tid og lyst til; Indkøb, told, skat, regnskab, sure kunder, reklame og en af min helt personlige kæpheste ved weshop, logistik.... folk vil have de varer de bestiller hurtigt....

Slutteligt vil jeg anbefale dig at lave noget så frækt som en SWOT analyse når du kommer længere hen i processen..... spørg på samme måde ved alle 4, ellers rykker du billedet eks. Hvad er S, W, O, T hvis jeg laver en en webshop med antikke krystal glas fra Rusland.... kør den hårdt og få folk til at hjælpe med at stille alle de spørgsmål du ikke har tænkt over... 

Strenght (Styrker) Weakness (Svage side)

Oppoutunities (Muligheder) Threats (Trusler) 

/Glenn

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:58

Hej til jer begge to

Tak fordi i svarede, det er i orden i skrammer mig, tro mig jeg tænker meget over det, men ville være sikker på jeg satser rigtigt så hopper ikke bare ud i det… snakkede i går med min bankmægler ikke bankrådgiver, om at starte webshop op, han ville hjælpe mig med budget og snakke med banker hvis det er det der skal til..

Jeg ved det første år ville jeg bruge min fulde tid på det (da jeg er på barsel) også derefter som en hobby, er godt klar over man ikke kan tjene vildt meget på det det første år da men skal investere og have webbutikken i gang…

Men det med penge jeg ved jo ikke hvad jeg kan tillade mig at investere uden for stort tab ??

Jeg skal være ærlig at sige mine ideer er klatreudstyr, tøj, parfume, make up og elektronik, men er bare bange for marked er mættet af det… ville jo ikke satse på noget også gå nedom og hjem efter et år fordi jeg satser forkert det er det jeg mener når jeg siger jeg ikke har nogen ide

Hvad mener i med de rigtige ressourcer?

Er jeg tabt hel bag en vogn ?

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 08:39
Hej Natja.

Det lyder fint at du får styr på økonomien først. Alligevel er det vigtigste nok at finde ud af hvad du rent faktisk vil sælge.
Klatreudstyr, parfume og elektronik, henvender sig jo ikke lige til de samme mennesker, der skal nok være lidt mere sammenhæng i dine produkter. Vil du selv gå i Matas for at købe en fladskærm, eller i Fona for at købe en parfume? :-)
Inden du begynder at overveje noget som helst, så sæt dig ned og find ud af et par ting.
Hvad ved jeg noget om, hvad interesserer jeg mig for, det er det jeg vil sælge.
Derefter, hvor kan jeg købe det til en fornuftig pris.
Hvordan får jeg det ud til kunderne.
Hvad nu hvis det bliver en succes fra starten, har jeg 128 stk. på lager og hvis ikke, vil kunden lige vente 1 måned med at få det bestilte. Groft sagt :-) Men gør dig lidt overvejelser omkring lager og hvordan du vil sende tingene. En dansk kunde vil ikke vente meget mere end 3-4 dage på en vare.
For at være lidt grov, hvis du som kvinde på barsel overvejer at starte en webshop med børnetøj eller brugskunst, så vil du nok blive budt velkommen af de ca. 500 andre konkurrenter. Der er nogen der klarer sig godt, men de er heller ikke kommet sovende der til.

På alibaba kan du finde alle røvere og tyveknægte i verden. Der er naturligvis ærlige og fornuftige mennesker der er tilmeldt, men i en opstart behøver man ikke spille roulette med butikken. Du har reelt ikke en chance for at vurdere kvalitet på en side fundet på alibaba, selv om de alle lover både himlen ned på jorden og endnu mere. Der er naturligvis mange der bare har købt der og rent faktisk fået en vare der svarer til deres forventninger, der er sandelig også en del der har gjort det modsatte (hvis de altså har modtage noget)

Kender du noget til klatre udstyr, så lyder det til en god idé. Jeg aner ikke noget som helst om det, men gætter på at der ikke er 100 forskellige steder man kan købe det i Danmark.  Tøj? gæt på hvor mange der sælger tøj i forvejen og elektronik, ja hvis du er billig med det. Klatreudstyret kunne samtidig udvides til at omfatte sikkerhedsudstyr til håndværkere. Faldsikring o.l. er det samme udstyr som bjergklatrere bruger, der må også være et marked.

Det gode er at du helt gratis kan undersøge de her ting, inden du beslutter dig for at gå i gang. Brug lidt tid på google og se hvor mange der sælger det du vil i gang med. Spørg en leverandør om prisen, det koster heller ikke noget, andet end lidt tid.

Det var mit rablen om en masse ting som jeg ikke ved noget om, brug det hvis du kan. Perler er vist det eneste jeg kan tilbyde til rimelige penge, men mon ikke der er mange der sælger det også .

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:06
Tillykke med barsel,
Nej du er ikke tabt bag af en vogn...du skal bare have lavet dine prioriteter...lave evt. en forretningsplan...måske kan denne sparke til den kreative process? Men som rynke siger lad være med at joine Børnetøjs og legetøjsbranchen, med mindre du har noget helt vildt anderledes, der er bare for mange, og sikkert mange der ikke tjener noget, men skal bruge tid på myndigheder og administration.... Fedt du vil starte! hæng på, men pas på det er stærkt vanedannende

Rynke er ikke helt vild men www.Alibaba.com sammen med mange andre, jeg vil stadig bruge den og lignende sider som inspiration og så kontakte en fyr som Rynke som bor i Kina og se om han evt. kan hjælpe som konsulent på timebasis eller for en opgave....gør jeg selv når jeg er en smule videre i min process.

Der er både banditter og svindlere og ærlige folk derinde, men en ting er sikkert, det er et kæmpe udstillingvindue for produkter og ideer, jeg har handlet meget fra Kina tidligere i Mobile Messe Displays og fået en fin service og produkter der matcher prisen, men de får også lov at handle på mine betingelser, ellers holder jeg pølserne væk.

God vind

/Glenn

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)