Hej Natja
Der er helt sikkert en masse af os, der har gode råd til såvel teknik som forretning.
Jeg håber ikke, du tager det ilde op, men jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad dine motiver er for at starte en netbutik.
Når jeg spørger, er det for at sikre mig, at du ikke gør det ud fra en idé om, at netbutikker er en let måde at tjene en ekstra skilling på. Det er desværre den mistanke jeg får, når du skriver at du ikke ved, hvad du vil sælge.
Skal butikken udgøre hele dit indtjeningsgrundlag, eller være en hobby, du passer om aftenen?
Det er altid en sur tjans at være ham den skeptiske, men nogle gange kan de bedste råd være: "Tænk dig om, tænk dig om igen, og gør det så, hvis du ikke kan lade være". Det at drive en netbutik er benhårdt arbejde, og rigtig mange lukker inden for det første år - med store tab. Jeg vil med dette indlæg blot sikre mig, at du ved, hvad du går ind til.
Når du pørger, om der er noget du skal tage med i dine overvejelser er mit svar (i første omgang derfor), at du skal spørge dig selv:
- Hvad kræver min satsning økonomisk?, og er jeg villig til at løbe risikoen?
- Hvilke produkter vil jeg sælge? (vælg noget du brænder for), og er der plads i markedet?
- Har jeg de rigtige ressourcer til at drive butikken?
- Hvad kan jeg tilbyde mine kunder, som de ikke kan finde hos de etablerede konkurrenter?
Hvis du kan overbevise mig om, at du ved hvad du går ind til, vil jeg være den første til at give dig alle de råd, jeg kan :-)
Det første du bør gøre, når du har besluttet dig få at kaste dig ud i projektet er, at købe Martin Thorborgs bog E-pusher - der står en masse gode råd til din videre færden som e-handlende.
Med velmente hilsener
Thomas