Betyder det at når du dobbeltklikket på et .exe fil så bliver den åbnet i IE?
Det har jeg sku aldrig oplevet før, hvad har du gjort siden det er blevet sådan? måske hvis man finder ud af det kan man gå baglæns og rette på fejlen.
Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I. – Oscar Levant
I kontrolpanelet er det et punkt der hedder STANDARDPROGRAMMER og der under angiv standardprogram
Den vil så søge alle programmer frem, og du kan bestemme hvilket program der skal åbne dem, ex winword.exe osv - men det lyder lidt underligt i alle fald. Prøv om den vej kan hjælpe dig
Du kan også vælge en fil fra et program - lad os sige regnskab.xls fra excel. Højreklik på filen, og lidt nede i rullegardinet finder du ÅBEN MED og her kan du så vælge excel som det program den skal åbne med - du kan også, når du har klikket ÅBEN MED når du højreklikker på den fil du vil åben - under ÅBEN MED - gå ned til VÆLG STANDARDPROGRAM så skal den også køre fint fremover for alle den type filer.
Det lyder ikke somom der er nok informationer. Bruger du fx Win7 eller noget andet?
Skriv en privat besked så kan du få lidt hjelp med Teamviewer.
God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.
Altså det skete ved, at jeg vil åbne et program med internet explorer, jeg højre klikker så, og trykker på Internet Explorers logo, og det samme ændres alle ikoner til IE logo :/ Og de åbnes også i IE.
Jeg har observeret, at da jeg højreklikker og trykker "åben med" er et flueben tjekket ved noget som hedder "Brug altid det valgte program til at åbne denne type" - Men hvis jeg afkrydser det, så kommer det bare igen :/
ja men så er det som jeg sige - højreklip på det du vil åbne - ex en words eller excel fil - vælg åben med og vælg så winword.exe eller det program du ønsker og DER afkryds - brug altid valgte program til at åbne denne type med - så skal det fungere - med mindre en virus eller andet tvinger den til at agere forkert.
Du skal højreklikke på filen - og når du vælger åben med - vælge det korrekte program - og derefter klikke i brug altid dette. Er det også det du gør, og så går den alligevel næste gang hen med helt samme fil og bruge iexplorer? (i hvilket fald jeg ikke har løsningen men det lyder sort)