Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt ikke "online" regnskabsprogram, men hvilket ?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

boomle:

Hej Jannick

Jeg er ikke 100% sikker på at det kan klare dine lagerstyringskrav, men det er vel et forsøg værd at prøve summa summarum, da det er et rigtig godt program som er forholdsvist billigt i forhold til mange andre programmer. 

Jeg mener at min chef har set på dette program, men han skal have lagerstyringen med for ellers kunne han ligeså godt beholde det nuværende :)

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:
Hvis det er et stort system med flere bruger så er C5 et godt bud. Men mindre kan også gøre det.

Har du forslag til et andet system?

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Sisse Hansen:

Hej Jannick

Jeg bider mærke i....

Jeg kan desværre ikke komme ind på flere grunde da jeg ikke ved hvilke tanker min chef har haft om online programmer, men ved bare det er helt udelukket, og du kan komme med så mange argumenter for dem, men når min chef har sagt nej, så er det nej :)

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Møller:
Der er mange forhold der spiller ind og det er næsten som at diskutere religion.

@Claus - helt enig. Online vs. installeret er en meget stor diskussion, og der er fortalere for begge dele. Tak for dine input.

jvk:
du kan komme med så mange argumenter for dem, men når min chef har sagt nej, så er det nej :)

@Jannick - det er helt ok Smile Jeg er ikke ude på at sælge noget. Jeg er bare interesseret i at høre begrundelserne for at fravælge et regnskabsprogram (eller et andet program), bare fordi det er online. Jeg håber, I finder et program, som I kan bruge.

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sisse

Mine begrundelser for ikke at vælge et online program, er at de ofte koster et månedligt beløb. Sætter man dette op i mod eksempelvis summa, så har man altså tjent pengene ind efter blot 10 måneder.

Selve "online" delen er smart nok i sig selv ;)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klar mene at Navision er det pga. som i har brug for. Det er selvfølgelig en lidt dyre løsning (nej jeg sælger det ikke, bruger det kun), men det kan alt det du søger, blandt med forskellige kg. størrelse, samt mængde. 

Jeg vil mene at det er det helt perfekte pga. til jer.

Mvh.
Danny 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Danny Christensen:
bruger det kun)

Igen, vær forsigtig med at lytte til dem som kun bruger 1 system, der er ikke så meget at sammenligne med.

Der nævnes heller ikke noget om brugeren har været med til at implementere det og om der har været nogen begrænsninger.

Så når et system skal vælges så tag en med på råd som er uvildig. 

Det svarer jo næsten som at gå hen til en bilforhandler og spørge om man skal købe et andet mærke.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannick

SALDI er eksempel på et økonomisystem, som både kan benyttes online og internt i egen virksomhed.

SALDI har debitormodul med fakturering samt kreditor- og lagermodul.

En udvidelse af funktionaliteten, så der automatisk beregnes pris efter antallet af paller ud fra antal kg pr. palle udvikles og betales særskilt, så det bliver, som I ønsker det. Der skal dog være en lidt mere specifik kravspecifikation før et konkret tilbud kan gives.

SALDI er Open Source, hvilket giver jer en garanti for, at systemet (og ikke kun dataene) altid vil være tilgængeligt - også hvis virksomheden bag ikke længere eksisterer, bliver opkøbt eller skifter strategi.

SALDI kan hentes fra vores FTP-server ftp.saldi.dk og installeres på en Linux-server.

Hvis virksomheden ikke selv har ressourcerne, installere, supporterer og drifter vi gerne en sådan server internt i jeres virksomhed.

Hvilket vi blandt andet gør med Sundkiosken i Aasiaat i Grønland, som har en total økonomi- og kassterminalløsning fordelt på tre lokationer med over 1 million årlige posteringer.

Kontakt mig for yderligere information.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov, tlf. 53 10 29 04

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Sisse Hansen:

Claus Møller:
Der er mange forhold der spiller ind og det er næsten som at diskutere religion.

@Claus - helt enig. Online vs. installeret er en meget stor diskussion, og der er fortalere for begge dele. Tak for dine input.

jvk:
du kan komme med så mange argumenter for dem, men når min chef har sagt nej, så er det nej :)

@Jannick - det er helt ok Smile Jeg er ikke ude på at sælge noget. Jeg er bare interesseret i at høre begrundelserne for at fravælge et regnskabsprogram (eller et andet program), bare fordi det er online. Jeg håber, I finder et program, som I kan bruge.

Ja det er måske religion. Men det jeg simpelthen ikke forstår er hvorfor I skal gøre det til et enten eller. Tager man f.eks. en Microsoft Dynamics NAV eller Navision, så er begge ting jo muligt. Man kan vælge at starte med at have det kørende som en lokalt installeret, og har man behov for at tilgå systemet direkte via en web browser, så er det også muligt. Måske ønsker kunden på et senere tidspunkt at outsource driften af alle deres IT systemer, så er det også en mulighed. Eller kunden kan vælge at starte (og herved undgå at skulle installere i servere m.m.) med at få hostet deres løsning og senere flytte det til enten en anden hosting provider eller hjem i virksomheden på egne servere.

Som Danny allerede har sagt, så vil et system som Navision helt sikkert kunne leve op til jeres lagerstyringskrav. Her har du mulighed for at lave varierende størrelse pakker og derved varierende kostpriser, inden for samme "enhed" (sæk). Men du har ret, den del er tricky, og det ville faktisk overraske mig meget hvis der ret mange andre systemer der vil kunne gøre det ligeså godt som Navision (når vi stadigvæk taler om systemer i SMB - small-midsize business - klassen). Prismæssigt er der naturligvis også forskelle, og jeg vil normalt ikke mene at NAV er det bedste valg, med mindre du i hvert fald har 3-5 brugere. Så bliver det for dyrt. Men når man så ser hvad man får for pengene, så er det slet ikke ulamindeligt at kunder med 2-3 brugere også vælger systemet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes argumenterne er helt gyldige for begge dele, men chefens modstand mod online KUNNE måske også ha lidt rod i det faste abonnement som man jo kan slippe for ved indkøbte programmer til ikke online - bare et gæt. Personligt har jeg med summasumarum i den store enterprice version aldrig savnet online, men det kan der være mange andre der ville, specielt hvis flere skal bogføre samtidigt, ellers mener jeg ikke man har det store behov der.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)