Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helsedrik ide?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, 

Jeg vil forsøge at besvare nogle af dine tanker og spørgsmål her, da jeg netop har været igennem denne process med et produkt og sidder midt i det på et nyt produkt. 


Det er rent faktisk ikke så kompliceret, at komme igang med et sådan projekt, hvis man har lidt erfaring og ikke mindst de rigtige kontakter. 

Der er dog et hav af parametre, som du skal forholde dig til i den sammenhæng:

1. Der skal udvikles en formular, som indeholder alle de relevante ingredienser. Denne skal tilsmages, så den er "spot on" i forhold til målgruppen. Her har du flere muligheder. Du kan finde et tapperi, som kan source alle råvarerne for dig, så du undgår alt for meget bøvl på den front. Eller du kan lave et samarbejde med et "flavor house", som står for sourcing af alle råvarer, tilsmagning af produkt, sikring af holdbarhed og alle de regulatoriske ting, der følger i kølvandet på dette produkt. 

2. Du skal beslutte hvilke type produkt det skal være. Her tænker jeg på beriget fødevare, kosttilskud eller læskedrik. Dette afhænger meget af hvilken målgruppe du ønsker at henvende dig til, dine claims eller anprisninger omkring produktet. Her skal du være opmærksom på, at hvis du ønsker at fortælle eller skrive noget omkring en fysiologisk effekt, så vil det sandsynligvis nærme sig kosttilskud. Det er dog muligt at lave nogle enkelte anprisninger uden rigtigt at gøre det i stil med vitamin water og vitamin well og få det kategoriseret som en beriget fødevare eller læskedrik. 

3. Selve emballagen vil være meget afhængigt af hvilke segmenter du vil henvende dig til. Her tænker jeg på materiale, PET, glas og alu. Størrelsen er også et issue, da der ligger en del mentale barriere hos forbrugerne med hver sine fordele samt ulemper. Afhængig af emballage valg kan der også være issues omkring holdbarhed, direkte sol lys på "friske" produkter. 

4. En sidste og ikke mindst den vigtigste pointe. Hvordan har du tænkte dig at markedsføre produktet? Hvem skal udvikle designet, hvem skal udvikle kommunikationen og budskabsplatformen for produktet. Du er ikke i nærheden af at komme ind i fitnesskæder, detailhandlen (Dansk supermarked, Coop, 7-eleven) uden er gennemarbejdet marketingplan med et budget til at bakke det op. Derudover skal der dedikeres et seperat budget til kædemarkedsføring i detailhandlen, som alle opkræver af deres leverandører idag. Og det er ikke småting, der er tale om her. 

5. En allersidste ting :-) Hvorledes skal produktet distribueres? hvordan sikre du at der kan sendes produkter ud til de enkelte fitness kæder, forsendelser til centrallagre for detailleddet. En af de allersværeste ting omkring distribution idag er det at få de relevante møder med detailhandlen og sikre, at du kan skabe interesse hos dem.

6. En ting som allerede er nævnt er produktion samt forhandling af denne type produkter er underlagt fødevarestyrelsen, som opkræver et årligt gebyr, stiller krav til egenkontrol rapporter og bare kan være tunge at danse med. 

Når alle de skræmmende ting er listet op, så mener jeg ikke du skal lade dig afskrække af det. Det er dog et vigtigt budskab, at du skal ikke tro at du kommer let til succes med denne type produkter. Og slet ikke hvis du ikke har den fornødne erfaring.

Hvis du pt. er bosiddende på Bali, så kan dette ligeledes være svært :-)

Men vi skal alle starte et sted og der er intet mere relevant at besidde en gåpåmod og viljen til succes.  

Du er meget velkommen til at tag fat i mig, hvis du har spørgsmål eller lign. Jeg hjælper gerne co-iværksættere på vej.  

CACTUS  mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk

Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf 

Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 04:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvor er det fedt at høre, tak for dit indlæg. Det bekræfter mig i at jeg har gang i noget af det rigtige :)

Jeg er i udlandet pt, men har faktisk besluttet mig for at tage hjem to måneder før for at få sat skub i ideen, jeg tænker at jeg skal se at komme i gang hvis der både skal findes samarbejdspartner omkring produktion (hvilket stadig er min største hovedpine), samt få stablet en markedsføringsplan på benene inden det bliver sommer og produktet gerne skulle ramme markedet.

Fitnesscentre er en god ide, de ryger på min liste sammen med en masse andre potentielle salgssteder.

Jeg har desuden læst lidt om hvordan CULT startede op, ikke at min produkt overhoved skal associeres i den retning, men det var interessant at se, at de også startede med et samarbejde hvor dansk bryggeri stod for produktion og distribution. Det vidner om at det nok er et samarbejde omkring produktionen jeg er ude efter i første omgang.

Jessie

Fra København
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Fitnessbuddy Skrevet kl. 06:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det første du nok skal spørge dig selv om er formentlig om du har penge til denne process eller om du har mulighed for, at hive en investor ind over. Jeg ved, at det bliver ingen billig omgang du har gang i :D

Men det lyder sku spændende! 

Altid for at hjælpe, med venlig hilsen
Christian Møller 

 

Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 06:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Først tak for dit hjælpsomme svar. der var nogle inspirerende og lærerige punkter

Jeg er kun bosiddende på Bali indtil slut december da jeg er i praktik i forbindelse med mit kandidatstudie på Handelshøjskolen i Århus, så jeg skulle gerne komme hjem igen. Dette leder selvfølgelig hen til det med økonomien - jeg er studerende (omend snart færdig), hvilket ikke giver et kæmpe privat budget.

Så tanken leder i retningen af investorer, men jeg havde nu nærmere (måske naivt) tænkt et samarbejde med et bryghus da produktet ligesom Øl skal lagres i 10 dage før det ryger på flasker (det indeholder dog kun ca 1% alkohol).

Produktet SKAL på glas da det er tilsat en svampekultur og er syreholdig. Det skal på INGEN måde forbindes med de rædselsfulde vitamindrikke, men som du selv siger ryger det over i helsekategorien, jeg har dog fået at vide at det er svært at få godkendt det som helseprodukt, hvad siger du?

Mht smag, så mener jeg ikke det er nødvendigt at få folk til at udvikle et produkt, det er allerede udviklet og jeg kan godt udvikle varianter indtil en 100% rigtig sammensætning er der, den eksisterer faktisk allerede i min optik :) Det er et sundt produkt som er blevet brygget efter samme principper gennem 2000 år og stammer fra Østen, det er mig en gåde hvorfor ingen har puttet det på flasker endnu.

Produktet er ikke en videnskab og ingredienserne er naturlige, så det er vel bare at liste dem? Jeg havde igen tænkt at et bryghus har styr på den slags eller er der nogen som skal have produktet i hænderne og gennemgå det for en?

Jeg er klar over at emballagen selvfølgelig skal henvende sig til en skarpt defineret målgruppe - den synes jeg alledede jeg har styr på. Som sagt bliver det en glasflaske, så er valget jo om den skal dækkes 100% (også i forhold til sollys) og hvilket design flaske + etikette skal have.

Jeg anede ikke det med kæde markedsføring og budget, det vil klart kræve investorer. Det vil altså sige at de vil have penge for at sælge ens produkt? Jeg er selvfølgelig klar over at marketings planen skal være gennemarbejdet, faktisk er det 100% afgørende for om produktet overhoved har en chance for at bliver en succes. Jeg mener dog stadig at det ud over store supermarkedskæder bør ryge på hippe cafeér, helsekost butikker og fitness kæder.

I forhold til distribution havde jeg tænkt, at der måske også her kunne indgås et samarbejde med samme bryggerigruppe, de skal jo i forvejen have deres produkter ud til kunderne, hvad siger du?

Min plan er at jeg pt skriver på en forretningsplan, hvis den er naiv må den justeres undervejs, men der bliver ihvertfald vendt en masse vigtige problemstillinger. Jeg tænker at præsentere ideen for bryggerier, som kunne være potentielle samarbejdspartnere i første omgang, og ender det som helt uoverskueligt vil jeg forsøge at præsentere ideen for investorer, men som bekendt hænger de ikke på træerne.

Hvordan synes du generelt det lyder? Op ad bakke eller kan der være muligheder? Det er virkelig fedt endelig at have kontakt med en som har erfaring på området :)

Hvis du har forslag til hvordan jeg kommer videre så modtages de med kyshånd :)

Mange hilsner

Jessie

Fra Allinge
Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 24
Fra  Tejn El-Teknik Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsi. 

Lyder som en rigtig god idé. og tror virkelig at den kan have nogle gode virkninge for kroppen.

Personligt tror jeg rigtig meget på Rawfood. da det for mig giver mening at hvis man spiser levende mad. får man selv liv. 

Men når det netop skal være raw. betyder det INGEN konserveringsmidler. og derfor vil du måske være lidt begrenset. da rawfood normalt ikke kan holde særlig længe. derudover ville jeg mene at det vile være en utrolig dårlig idé at få et bryggeri/mejeri med. da de nok er nogle af dem der tænker midst på sundhed og mere på egen profit. 

her er lige nogle links jeg synes du burde tage et kig på inden du går igang :D

 

 (The Beautiful Truth)

http://www.youtube.com/user/rensolskin  (Rensolskin)

Held og lykke !      Hilsen Jacob

Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj Jacob,

Tak for links, jeg kigger på dem :)

Jeg bliver dog nok nødt til at indgå et eller andet for for samarbejde da det kan være en omstændig og tidskrævende process at at brygge selv store mængder privat. Så produktet skal jo på flaske på en eller anden måde, men man kan jo overveje hvem man samarbejder med.

Har selv tænkt tanken i forhold til konservering, det er simpelthen noget jeg skal have kigget mere på, men man bliver jo desværre nok nød til at finde en løsning så det kan holde i en periode.

Jeg er også selv fan af tanken omkring naturlig mad, og er sikker på at de produkter som skal anvendes også skal være 100% økologiske, der skal være omtanke i en sådan drik.

Jessie

Fra Allinge
Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 24
Fra  Tejn El-Teknik Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja det er et stort arbejde..

find eventuelt et firma med nogle glasflasker af en art.

lyder virkelig som noget jeg helt sikkert ville købe hvis ikk de kostede en milliard stykket :D

glæder mig til at se dit produkt. og tror på det

Hilsen Jacob

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har lige undersøgt gennemsnits levealderen i Indonesien og sammenlignet med den danske så må du vist lidt længere ud på landet med den der om at man lever længere i de der lande hvor man drikker sådan noget.

For Indonesien

male: 69.07 years
female: 74.29 years

For Danmark

male: 76.39 years
female: 81.31 years

Men nu kan det jo måske skyldes at Indonesien er fattigere end Danmark 1. og 2. at Indonesien ligger i troperne hvor man lever kortere p.ga. alle mulige trope sygdomme.

Det er faktisk det samme som at sige at kineserne lever længere end danskerne fordi deres kost hovedsageligt består af grøntsager.

Sorry men jeg kunne ikke lade være.

Når det så er sagt, så kan jeg kun sige go for it. Og prøv at skrive til naturalnews.com de kan helt sikkert hjælpe dig med at komme over the edge i usa, hvis du da tiltænker at din drik skal være en eksport succes. Og ja jeg ved godt at naturmedicin kan klare en masse sygdomme osv. eks. kan man jo godt kalde den medicin som øgede hele verdens gennemsnits levealder med 20-30 år for naturmedicin. Og desuden så ved jeg også godt at curcumin kan sænke kolesterol tallet og selektivt dræbe kræft celler. Og berberine kan også dræbe kræft celler og behandle diabetes, depression osv.

Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for dit utroligt konstruktive svar!
Jeg kigger på linket, tak for det.

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, 

Nu har jeg siddet og summet lidt over dit svar. Det er interessant, at det er et produkt der skal "brygges" og lagers, hvilke stiller høje krav til processen. 

Der er ingen tvivl om, at du skal have fat i et bryggeri, som kan hjælpe dig. Men jeg tror ikke du skal regne med at få dem som "partnere" i den forstand at de vil påtage sig nogen form for risiko eller med finansiere dele af det. Et partnerskab med et bryggeri er i typisk i den forstand at de evt. ligger lidt ressourcer i at "udvikle" produktet og få et stabilt brygningssetup etableret.

Derudover kan de evt. hjælpe dig med holdbarhed og lign. Hvis du finder det rigtige bryggeri så kan de evt. være lagerførende for dig med mulighed for at distribuere ud til centrallagre for evt. DS, Coop eller Retian (7-eleven). 

Men i sidste ende, så er det meget sjældent at bryggerier indgå partnerskaber med nye produkter, da de alle i disse dage skærer ikke rentable produkter fra og fokusere på process optimering. Og hvis ikke du er et meget solidt setup med dig og ikke mindst erfaringen og en track record så bliver det svært at få dem med ind som strategisk partner. Men har du derimod kapital, et udviklet produkt og kan garantere min. bestilling år et, så skal de nok lytte til dig. 

En umiddelbar strategi kunne være at gå efter cafeer, fitness og andre steder i fase 1. Her kan du evt. lave et partnerskab med en distributør, som allerede er ude hos dem og ikke har et konkurerende produkt med. Her ville det være muligt at få gang i salget og forberede sig på at gå i kødet på "de store" kæder, når man har momentum og økonomi til dette. 

En ting du ikke må undervurdere er valget af flasken samt dekoration af denne. Hvis produktet ikke tåler direkte sollys, har de 2 muligheder. En flaske i farvet glas med tryk direkte på flasken eller en standard glas flaske, som er full coatet med designe på denne. Derudover skal der lægge en strategi for hvorledes du ønsker at positionere produktet i forbrugerens hoved. Her tænker jeg på navn, payoff, look and feel, kommunikation omkring produktet, den gode historier om produktet samt det "univers" det skal leve i. Det er alt det som de enkelte cafeer og kæder skal købe ind til og ikke mindst det som forbrugeren skal ville betalte for også.

Når det så er sagt så siger jeg det igen. Det er et interessant projekt og lyder til et interessant produkt, som jeg ikke umiddelbart har set noget ligende på danske marked før. Du må endelig ikke lade dig slå ud af alle disse mange ting jeg kommer med her.

Men som jeg har nævnt tidligere så ville jeg have ønsket da jeg startede op, at der var nogen der gad tage sig tiden til at hjælpe mig på vej i en branche, hvor der rent faktisk ikke er ret mange, som har den fornødne erfaring.

Kom lige til at sidde og tænke på en ting. Måske du skulle suse igennem Amino Kapital og se om der evt. er nogen investorer, som har interesse i detail produkter eller fødevarer. Der er nogen spændende exit muligheder til nogen af de store bryggerier, hvis du kan ramme plet.  Blot en tanke! Jeg tror ikke du kommer igang og igennem de indledende faser indtil produktet er færdigt og tappet uden en fornuftig pose penge.

Jeg har nogle tanker til PR, marketing og eksponerings muligheder, som jeg desværre ikke kan pensle ud her, da det er "tunge" folk i mit netværk. Men du er som sagt velkommen til at tage fat i mig.  

CACTUS  mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk

Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)