Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andelsboligforening

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Nov 11
Skrevet kl. 14:46

slet ingen der kan hjælpe ?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 00:08
Har du en salgsopstilling?

Umiddelbart kunne jeg godtbtænke mig hvad de ligger til grund for udlejningsværdien i andelkrone beretningen. Den anbefalede praksis siger man bør anvende off. Eje vurdering (kr 4.000.000) lavere i 2011 ved beretningen!

Herudover er egenkapitalen negativ, hvilket kan være et krisetegn, eller tegn på dårlig administration, da det ikke fremgår hvordan dette er opstået, eller hvordan man vil reetablere denne.
Og sidste ting jeg lagde mærke til var, at man i seneste referat omtaler mulighed for optagelse af samleled + lån til indfrielse af tilbagekøbsret fra kommunen. Dette vil have en negativ påvirkning på prisfastsættelsen, da det ikke har nogen umiddelbar indflydelse på værdiansættelsen af ejendommen.
Det var lige et hurtigt kig igennem materialet. Til en anden gang billedet være mere overskueligt, hvis det blev scanner hvert dokument for sig. Skal lige siges jeg ikke gad læse vedtægterne, det er muligt der også her er meget relevant Info.

Mvh. Christian

Statsautoriseret revisor - København

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:36

Jeg sidder med regnskabet i en meget lille andelsforening og jeg må sige at mange af de udgifter, der findes i det her regnskab undre mig en hel del.

Der er voldsomme el udgifter og renovation er ført som 2 forskellige poster. (og meget høje)

Herudover synes jeg bestemt heller ikke om den type lån de kører med.

Af andre overvejelser er der den del som er erhverv - hvis der mangler lejeindtægter må i alle være fælles om at dække tabet og det er jo en risiko, der bør medtages.

Bare det, at der ikke er budgetteret med driftsudgifter til det nye vaskeri, synes jeg bør ringe en klokke - de er vist ikke helt smarte i bestyrelsen.

Omkring andelskronen, er det vist meget normalt at man benytter den beregningsmetode, der giver højeste andelsværdi. Specielt i øjeblikket hvor det kan være meget svært at sælge og der ofte skal gives nedslag.

Herudover er der lige en ekstra kassekredit på 300.000 omtalt.

Helt ærligt - i min forening har vi over 250.000 ekstra stående til uforudsete udgifter.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 11. Nov 11
Skrevet kl. 00:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tak for jeres svar

Syntes det lyder som en andelsforening man ikke har lyst til at være en del af

Lejligheden ligger på dybensgade 5
Koster 900.000
Leje 5.300
Anv. Udgift 515

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 09:11

Jeg ville aldrig selv købe en andelsbolig, uden først at få en grundig analyse af www.andelsboligpris.dk.

Jeg kender Henrik der står bag og ved hvor grundig han er.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)