Har fået en lille idé som mig og min lillebror kan lave i vores fritid og dermed tjene lidt penge, men hvad synes i om det?
Vi vil tage rundt til folks hjem, her hvor vi bor og tilbyde at købe deres flaskepant til 50%, vi har hørt at mange folk er ligeglad med flaske pant og smider flasker ud, og at nogle har ikke tid til at aflevere dem.
Vi vil nok starte med at dele en lille flyer ud til de mange huse omkring hvor vi bor og fortælle dem om den services vi tilbyder og skrive noget med de kan tilmelde sig på facebook.
Vi vil anskaffe os et netværk af folk som vil benytte at vores tilbud, hvor de kan skrive på facebook, Hvor og hvornår vi skal komme og hente flaskerne.
Hvad synes folk om denne idé? Er 50% nok? Ville du selv kunne finde på at benytte dette tilbud? Hvorfor, hvorfor ikke?
vi skal ikke betale skat af de flasker vi køber vel?
Jeg synes det lyder ganske genialt! Har selv løbet rundt og samlet flasker ind med mine venner da jeg var en 10-11 år, men vi nåede vist aldrig at tænke så langt
Vi vil tage rundt til folks hjem, her hvor vi bor og tilbyde at købe deres flaskepant til 50%
Rigtig sjov lille ide :-)
Flyers og Facebook lyder rigtigt - 50% er også fint
Husk dog at du må ikke ringe på hos private og tilbyde at købe flasker. Du må kun smide flyers i postkassen og så vente på at de kontakter dig.
Du skal ikke betale skat af flasker du køber, men dit overskud er principielt skattepligtigt.
Udfordringen er at få folk til at svare på noget der ikke rigtig interesserer dem fordi beløbet er så lille, så jeg tror i skal fange dem på den gode iværksætter historie.
Jeg ville overveje om folk ikke bare skal sende en mail eller ringe til din mobil, ville nok være bedre, da de fleste af dine kunder muligvis ikke har en facebook konto. Derudover så sælger jeg heller ikke 1 kr for 50 øre :) (som en anden nævnte)
Vedrørende skat, så ja realt set skal der betales skat, men skat finder nok ikke ud af noget om de små penge du får fingrene i. Jeg ville faktisk overveje at tjekke ved det lokale gymnasium efter der har været fest og hent alle pant flasker der kunne være i området(det burde være mange) :)
Jeg synes det er en genial idé, jeg ville i hvert fald tage imod hvis et sådan tilbud opstod i mit område.
Det er jo dårligt for miljøet at smide flaskerne ud, men man gider heller ikke at bære dem ned i supermarkedet. Jeg tror snart at jeg er nået så vidt at jeg ville betale penge for at nogle tømte mit loftsrum for red bull- og vandflasker :P
Go for it, men som nogle har nævnt, så husk at i ikke bare må banke på hos hr. og fru danmark. I kan lægge en flyer eller oprette facebookside osv.
Du må hellere end gerne komme her hos mig. Jeg hader de forbandede flasker som pesten.
Problemet med mine flasker er at jeg har købt lidt af hvert. Dvs. jeg køber nogle i netto, nogle i aldi og andre hos tanken. Det betyder jeg har forskellige mærker af flasker. Det er ikke alle supermarkeder der tager alle slags, det betyder at jeg skal køre flere forskellige steder hen og sælge min pant. Det hader jeg. Der er nogle få steder der sluger alt (som de skal).
Der er forskellige typer mennesker, nogle gider bruge timer på at samle deres flasker, tage i brugsen, netto, fakta, aldi... og sælge dem alle sammen og få 58 kroner ud af det. Jeg gider det ikke, stik mig 29 kroner og tag hele skidtet med. Jeg gider heller ikke engang at tælle dem, hos mig vile du få to-tre sorte sække med flasker som du selv må tælle - aner ikke engang hvad en flaske er værd.
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
Tusinde tak. Noget af det med at det ikke er alle forretninger der tager alle flasker kan jeg super godt bruge i min "salgs tale" når jeg skal fortælle om det :-)