Du får ALDRIG en normalbegævet iværksætter med på først at afgive 40 % for dernæst ikke at se frem mod et exit på et tidspunkt. Så findes der et hav af andre muligheder. Et exit skal derfor ske på et tidspunkt - alt efter hvad man aftaler med iværksætteren og hvor kompliceret idéen er - skal et exit være 3 -10 år. |
Jeg ønsker ikke at involvere mig i en virksomhed for derefter ikke at være involveret efter en bestemt periode. Derfor skal der ikke være en exit.
Jeg kaster kun penge og tid efter projekter, som jeg kan se idéen med at være involveret i og kunne se et fast afkast på.
Er ikke interesseret i at trække mig ud af en virksomhed, som jeg har været med til at starte op.
Hvorfor skulle jeg dog det?
Iværksætteren får en partner ved etablering (som er med til at gøre idéen til en god forretning) og den partner vil være vedvarende.
%del af ejerskab af virksomhed kan diskuteres alt efter område, marked, profit og investering.
Konstruktionen kan evt. laves sådan at hver person i Teamet svarer til en %del og dermed er det muligt at man kan opnå ønsket om et exit hvis det er det man vil.