Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ambitiøs iværksætter søges til IVÆRK TEAM!

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Når virksomheden er proved og er oppe og køre og det kører efter investeringsplanen og den profil som er lavet så mødes man med iværksætteren 1 gang pr. kvartal. Derefter går man igang med en ny virksomhed og investering.

Du får ALDRIG en normalbegævet iværksætter med på først at afgive 40 % for dernæst ikke at se frem mod et exit på et tidspunkt. Så findes der et hav af andre muligheder.

Et exit skal derfor ske på et tidspunkt - alt efter hvad man aftaler med iværksætteren og hvor kompliceret idéen er - skal et exit være 3 -10 år.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:52

Jeg ønsker ikke at involvere mig i en virksomhed for derefter ikke at være involveret efter en bestemt periode. Derfor skal der ikke være en exit.
Jeg kaster kun penge og tid efter projekter, som jeg kan se idéen med at være involveret i og kunne se et fast afkast på.
Er ikke interesseret i at trække mig ud af en virksomhed, som jeg har været med til at starte op.
Hvorfor skulle jeg dog det? 

Iværksætteren får en partner ved etablering (som er med til at gøre idéen til en god forretning) og den partner vil være vedvarende.
%del af ejerskab af virksomhed kan diskuteres alt efter område, marked, profit og investering.

Konstruktionen kan evt. laves sådan at hver person i Teamet svarer til en %del og dermed er det muligt at man kan opnå ønsket om et exit hvis det er det man vil. 

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 20:59

For mig er det en lidt naiv måde at gøre det på og den vikel har jeg ikke interesse i,  bære måske lidt præg af at du har arbejdet med mindre virksomheder og der for har den tankegang.

Jeg vil kun kunne have interesse i at sælge til en venture fond eller blive opkøbt af en større virksomhed .

det vil faktisk være målet fra starten de fleste gange.

genereelt har jeg det sådan at kan du sælge og tjene det samme som du ellers ville tage 5 - 8 år om at skulle tjene så sælger jeg.. ( lidt kontant, der er altid udtagelser) 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Fra  J. Møller Skrevet kl. 21:05

Thor Andersen:
For mig er det en lidt naiv måde at gøre det på og den vikel har jeg ikke interesse i

Her deler jeg helt samme holdning! konstruktionen vil indebære at fokus vil splittes i alt for stor en flade og man vil ikke bygge seriøse virksomheder.

Ligeledes kommer der et punkt, hvor de investorer du ønsker at inddrage til projekterne vil sige stop, da du ikke kan bevise en generel formueforvaltning med succes. Man vil ganske enkelt se exits.  

Jeg tror også jeg er nødsaget til at trække mig. Thor du er dog altid velkommen til at kontakte mig. Du har fat i mange gode ting.

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 21:23

Vil nu ikke mene jeg er naiv.
Jeg vil ikke grundlæggende gå ind i et projekt kun med det formål at det skal sælges. Sådan gør jeg ikke forretning.

Selvfølgelig er jeg ikke afvisende ved et godt tilbud (som du selv er inde på så opgør man jo forrentningen / kontra evt. salgspris, hvis man får et tilbud fra en Venturefond osv. Enig i at hvis det sindsyge gode tilbud kommer på bordet slår man da til ;-)

Jeg har ikke den store erfaring med internationale virksomheder, men har dog kendskab til et par stykker som efterfølgende har fortrudt at salg af deres virksomhed til netop Venture Fonde fordi de efterfølgende solgte ud af virksomheden og ikke kunne finde ud af at drive den.  

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 21:31

Jeg synes tråden har taget en drejning.

Ville i kontakt med iværksættere som har noget at bidrage med i form af knofedt på hænderne. (Kunne bidrage til at skabe et produkt.)
En programmør, en sindsyg dygtig sælger, en Grafiker, Tegner, SEO ekspert osv. osv....

Jeg tror bedste resultat kommer ved at fokusere på opstarten og det at samle et godt Team.

Der skal ikke være fokus på Venture Fond og eskalering af virksomhed.
Det er ikke vigtigt som start synes jeg. Det er ihvertfald ikke det jeg søger.
Alt den snak om Venture Fonde kommer automatisk hvis det bliver aktuelt. Er ikke aktuelt i en opstartsfase.
Jeg har fokus på opstart og etablering. Mange har idéer og mange starter alt for dyrt op! Mange mangler netop sådan et team som kan træde til og hjælpe!

Fra Græsted
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:37

Hej i 3 kloge hoveder, i er jo det jeg mangler (eller en af jer i det mindste). Læs her: http://www.amino.dk/forums/t/176031.aspx

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Fra  J. Møller Skrevet kl. 21:38

Ronni Larsen:
Jeg har ikke den store erfaring med internationale virksomheder, men har dog kendskab til et par stykker som efterfølgende har fortrudt at salg af deres virksomhed til netop Venture Fonde fordi de efterfølgende solgte ud af virksomheden og ikke kunne finde ud af at drive den.  

Ronni, nu vil jeg igen ej virke arogant, men min lille debat med dig har lært mig, at du har en masse at lære endnu.

Venturefonde, hvad end de selv siger, er rent formueforvaltning - og har kun et i hovedet - at skabe så stort et profit til sine investorer på så kortest mulig tid! Der er naturligvis fonde, der klare det bedre end andre! De fonde, der har bedst forvaltning, er de fonde, som jeg tidligere har nævnt, som har et stærk team og udvikler ud fra enkelte kompetencer. Spreder man sig for meget - ja så er der større chancer. Både for succes og fiasko.

Det samme gælder i ejerledede virksomheder - som du primært ønsker at drive! Mange ejerledere driver gode forretninger uden problemer, men omvendt finder du også mange ejerledere, der ligesom dig, bliver for dus med virksomheden, og ikke ser, når det begynder at gå dårligt. De hurtigstvoksende virksomheder er faktisk dem, hvor der er hyppigt skift af ledere eller ejere. Det er teknisk bevist (Selvfølgelig igen med undtagelser - MAERSK og Jysk f.eks.)

Jeg tror du skal fokusere på at udvikle din egen forretning - skabe en masse netværk og derudfra se mulighederne for et eller andet på et senere tidspunkt. Du er i et for tidligt stadie pt.

Så jeg vil ønske held og lykke - og tak for debattenBig Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Skrevet kl. 21:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan sagtens se hvor du kommer fra og det har nok også taget en drejning frem for folk bare byder ind med kompetencer osv.. Kan godt følge dig. dog er det en snak som vil komme lige meget hvad når man kommer til forventnings afstemningen. 

Jeg er meget målrettet og bevist om hvad jeg gerne vil og hvordan. og syntes det har været en spænde debat ..specielt det at der er andre med ligne ideer der ude og mindset :-) j

Men jeg tror at du skal oprette en ny tråd og så definere lidt mere præcist og gerne i punktform hvad det er du søger og hvad du forventer af debatten.

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Skrevet kl. 21:42

Mange tak for denne gang ;-) Held og lykke med det.

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)