Hej Ronni, Jeg tror vi taler lidt forbi hinanden. Du skal ikke starte et nyt team for hvert projekt, men udvikle et team ud fra et konkret projekt. Her er stor forskel. Ligeledes er det vigtigt at se på, hvordan du vil udvikle virksomheder. Skal "teamet" udvikle en lang række af porteføljevirksomheder, eller skal der inden for en hvis periode ske et exit fra en given virksomhed. I sidstnævnte case er det væsentlig, at der også er et inder team, som kan følde med ved et exit - ellers får du ikke særligt meget for den. Lad mig igen sige, at du har fat i noget spændende - og Thor kom med en rigtig god vision! Jeg mener dog blot man skal starte fra et kontrekt projekt, ud tager udgangspunkt i det! Det vil give det bedste hold! Og da du er ophavsmand til idéen, så jeg gerne om du havde et konkret projekt der kunne blive "case" for en videre teamudvikling! En klog tosse sagde en gang "Idéer er aldrig større end dem, der tænker dem!" Dette er på igen måde anfægtet mod dig - men lad os få noget konkret. |
Nu forsætter jeg lige lidt med lidt konkrete tanker.... for jeg tror langt hend af vejen at i tog er på samme side i kommer bare for to meget forskellige verdner..
i forlængelse af visionen... skribler jeg lige lidt ned her for at vi kan sparre lidt på selve konceptet ideen...?
Mission First Mover.
- Start up smarter vil på blot 24 mdr. sætte nye standarder for opstart af virksomheder via klynge-samarbejde mellem etablerede virksomheder
- Start up smarter skal være førende i Danmark i at skabe internationale vækst virksomheder.
- Start up smarter skal kendetegnes ved standardiserede, smidige processer og forretningsgange, tætte partner/iværksætter relationer og frem for alt kendetegnes ved at være resultatskabende
- De bærende elementer i Start up smarter internt står for klare målsætninger, lydhørhed og respekt for forskellighed. Højt fagligt niveau, handlingsorienterede beslutninger og udfordrende/spændende projekter skal tiltrække de bedste iværksættere, leverandører, medarbejdere og samarbejdspartnere
- Start up smarter skal være kunde- og resultatorienteret, og gennem synlighed og karakter fremstå som en klynge incubater, der udfører sine opgaver baseret på kvalitet, åbenhed, iderigdom og eksekveringsevne. Start up smarter´s personale skal gennem en fælles forståelse af iværksætternes behov, sikre at forløb og succeskriterier bliver opnået til perfektion.
Klynge-samarbejde har en række fordele
- Lave opstartsomkostninger
- Markant høje succesrate.
- Team af erfarende iværksættere til at støtte iværksætteren
- Eksplusiv vækst og hurtigere internationalisering
- Mentoring og støtte hele vejen
- Stort netværk
- Mulighed for at samarbejde med virksomheder i udkantsdanmark (skabe vækst)
Grund værdier /Fakta
- Start up smarter er klyngesamarbejdsbaseret Incubater
- Maksimal kapital investering i proff of concept 200.000,- kr pr. virksomhed
- Krav til Iværksætteren/forretnings ideen ”High growth potentiale”/ Skalerbart internationalt og gerne webbaseret.
- Minimums ejerfordeling (60/40) til iværksætteren.
- Opstart af minimum 4 virksomheder om året.
Potentielt exit inden for 5 år