Vi har igennem en periode arbejdet med et nyt koncept, som vi har givet navnet: ShareFlyer.
Det går kort beskrevet ud på, at marketingudgifterne deles og man på den måde opnår fordele, hvis man vil ramme en bredere målgruppe. Der trykkes en brochure med 8 deltagere om man deles om distributionen, der enten sker via 7 øvrige webshops eller adresseløst til 25.000 modtagere.
ShareFlyer giver på den måde kontakt til en bred målgruppe uden store økonomiske omkostninger. Vi har indtil videre introduceret konceptet til B2C og B2B.
Eksempel 1) Du får 3 produkter med en brochure, der trykkes i 6000 eksemplarer. Du modtager selv 750 brochurer og det samme gør 7 andre virksomheder. Brochuren distribueres som pakke- eller kuvertfyld.
Eksempel 2) Du får 3 produkter med en brochure, der trykkes i 25.000 eksemplarer. Her udsendes brochuren adresseløst - der rammes bredt og meget billigt.
Kom gerne med kommentarer omkring konceptet. Der arbejdes stadig lidt på teksterne på sitet.
Det er jo umuligt at svare på, hvor effekt direct marketing er. Hvis der kommer 24 produkter, hvor pris og kvalitet rammer markedet rigtigt, så er det uden tvivl yderst effektivt, hvis det modsatte sker - ja, så kan man nok også regne effekten ud. Så der kan ikke gives et entydigt svar på dit spørgsmål, det beklager jeg.
Jeg tror du skal være meget skarpere på at fortælle hvem eller hvor du sender ud. Men vi bliver bombarderet med reklamer så det vil fint hvis du kunne komme med testimonials
Men ja, modtagergruppen skal muligvis defineres nærmere - det korte er, at den udvælges efter de områder hvor der er mest købekraft, hvis det drejer sig om adresseløse omdelinger.
Priserne står på sitet - der er link i første indlæg.
Vedr. konkurrenter i samme flyer, så er det målet det IKKE sker. Men vi kan naturligvis ikke give 100% garanti. Vi vil naturligvis ikke have to ens produkter med, da det gør mere skade end gavn hvis de markedsføres til forskellige priser.