Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsundersøgelse til DTU projekt

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,
Jeg lavet et projekt på DTU, sammen med mine venner, hvor vi vil lave et tracker system til cykler, som skal gøre det muligt for folk at finde deres cykel eller få politiet til at finde denne via iPhone/internet/android, der findes muligvis et lignende system(skal vi ikke kunne sige). Nu til hvor I kommer ind, vi skal have lavet en markedsundersøgelse, hvor vi vil finde ud af hvor mange der vil være interesseret i produktet og generelle info om folk, jeg håber derfor at I gider hjælpe mig med at udfylde undersøgelsen, det tager max. 2 min.

http://freeonlinesurveys.com/s.asp?sid=3r25340dh1ccrp012382

Mvh. Jannick Knudsen

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 18:15

Hej Jannick

Så kom der en besvarelse herfra
Held og lykke med projektet

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 18:32

Så kom der en besvarelse fra mit vedkommende også :)

Spændende projekt i har gang i, alt held og lykke med det i hvert fald.

Mvh.

Peter H.

Tilmeldt 11. Jul 12
Skrevet kl. 19:34

Mange tak for svarene :)

Tilmeldt 11. Jul 12
Skrevet kl. 14:18

Er der andre der vil give deres bidrag :) ? Og nogen som eventuelt kender til nogle cyklist forums eller lignende :) ?

Tilmeldt 8. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:43

Jeg er bekendt med flere som arbejder på lignende projekter... mener også at have hørt nogle forsikringsselskaber ser på løsningen.... med GPS tracker :)

Tilmeldt 8. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:47

Angående spørgeskemaet og input.

Der skal ikke være abonnement på ydelsen. En GPS tracker som din smartphone blot lokaliserer, kan jo gemmes i cyklen og vel holde sig på standby i lang tid. Derfor bør det vel være et engangsbeløb. + Den skal kunne installeres efter køb.

Derfor burde I spørge om folk måske hellere ville give engangsbeløb for denne ordning :)?

Ville IKKE betale for en md service, men spørgeskemaet kræver her et svar, det er ikke hensigtsmæssigt...

Med venlig hilsen

Palle

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 09:58

Så er den besvaret :)

Tilmeldt 11. Jul 12
Skrevet kl. 01:50

Palleren:

Angående spørgeskemaet og input.

Der skal ikke være abonnement på ydelsen. En GPS tracker som din smartphone blot lokaliserer, kan jo gemmes i cyklen og vel holde sig på standby i lang tid. Derfor bør det vel være et engangsbeløb. + Den skal kunne installeres efter køb.

Derfor burde I spørge om folk måske hellere ville give engangsbeløb for denne ordning :)?

Ville IKKE betale for en md service, men spørgeskemaet kræver her et svar, det er ikke hensigtsmæssigt...

Med venlig hilsen

Palle

Det er rart med nogen som er skeptiske omkring vores "produkt", men vores vision i det lange løb:
Vi skal have varens pris ned, så den kan placeres i stort set alle cykler.
Den skal placeres under produktionen, da dette vil have to fordele; Den vil være i alle cykler og den bliver placeret forskellige steder inde i rammen, så en tyv, skal ødelægge rammen for at få ram på senderen.

Vi havde forestillet os at sensoren bliver tilknyttet dit stel nr. så når du køber din cykel bliver det registeret i et system, hvem der ejer cyklen med stel nr. og trackeren bliver aktiveret. Der bør så være en prøve periode for tracking, hvor ofte dette vil koste noget. For at undgå at for mange ikke vil bruge systemet, vil vi derudover lave en aftale med forsikringsselskaberne om at de vil kunne nedsætte præmien for stjålne cykler, hvis en cykel har denne tracker i.

Man kunne også forestille sig at politiet havde adgang til alle stjålne cyklers sendere, så de ville kunne hente dem, hvis de var i nærheden. Derudover kunne det tænkes at politiet ville have en interesse i at se om der var områder, hvor der var "rigtige" mange stjålne cykler samlet på et sted, da dette kunne tyde på at det var organiseret kriminalitet, for at sende cyklerne af sted til Østeuropa :).

Derudover er der nogen, som har købt en tracker til deres cykel efter de har købt denne, men disse bliver ofte fundet hurtigt af cykel tyve, da de er et sted, hvor man nemt kan komme til :)

Jeg håber du forstår vores tankegang og kan se hvorfor vi ikke lige har gjort det som du siger.

Derudover ved vi godt at mange af vores visioner vil være meget svære at få igennem i virkeligheden, men vi arbejder kun på case basis pt. i faget, men vi vil overveje om vi kan finde nogle som vil investere i dette projekt i fremtiden.

Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:46

Hej Jannick

Jeg sidder i øjeblikket og er igang med et ligende skoleprojekt. Men jeg fant gennem research frem til at der allerede er taget patent på denne ide. Dermed ikke sagt at det ikke er muligt at lave et fiktivt projekt med afsæt i denne ide, hvis dette er tilfældet.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)