Hej Aminoer. Jeg har netop fået ansat en fyr til at hjælpe med primært kundeservice og markedsføring, men også andre små-opgaver. Stillingen er deltid, dvs. omkring 20 timer i ugen. Jeg ønsker naturligvis, at han skal have rimelige vilkår, men har ingen idé om hvad praksis er indenfor området. Har som udgangspunkt ikke lyst til at binde mig til at skulle betale fuld løn under sygdom, barsel og en evt. 3 mdr. opsigelseperiode. Mine spørgsmål lyder derfor: Skal han ansættes som funktionær/ikke funktionær Hvad skal hans timeløn være? Findes der nogle gode provisions-løsninger? (jeg har altid troet på, at dette kan forstærke motivationen væsentligt til at gøre en god indsats, men jeg har svært ved at se hvordan jeg laver en fair løsning for os begge) Skal han tilbydes løn under barsel? Jeg mener det dækker det hele, men hvis der er andre forhold jeg skal være opmærksom hører jeg gerne om det :) |
Esben S. Schaarup:Jeg har netop fået ansat en fyr til at hjælpe med primært kundeservice og markedsføring, men også andre små-opgaver
Det er da noget besynderligt at du ikke har sat dig ind i reglerne før en ansættelse, hvordan kan du ansætte en uden at vide hvad han skal have i løn? Arbejder han gennemsnitlig mere end 8 timer pr. uge er han funktionær.