Min kæreste er ved at være lidt træt af at der hele tiden ringer sælgere til hende og vil sælge alt muligt. Det kommer sig af at der er en virksomhed som oplyser hendes nummer på diverse informations sider som f.eks. krak og degulesider og hun har forsøgt at kontakt hende som står som ejer af denne virksomhed men hun ved ingenting.
Så er der nogen måde at slippe ud af dette? Det skal lige siges at min kæreste har haft det samme nummer i mere end 20 år så det er ikke fordi hun har fået det efter virksomheden.
Håber at der findes én måde at få hende fjernet "for good!"
Hvis det er det samme firma som bliver ved med at ringe hele tiden, så kan det godt gå hen og blive en sag om chikane.
Jeg har selv for en del år siden oplevet noget lignende på alle mulige tidspunkter og endte med at få vores jurist til at skrive et meget kort brev, hvor virksomheden fik besked om at stoppe eller også ville de blive politianmeldt for chikane. 2 dage senere stoppede det og jeg har aldrig fået en henvendelse fra de igen.
Hvis det er det samme firma som bliver ved med at ringe hele tiden, så kan det godt gå hen og blive en sag om chikane.
Tak for dit svar, men dem der ringer er mange forskellige firmaer, fx. aviser, forsikringer mm. når hun spørger om hvor de har nummeret fra, da det er reklamebeskyttet siger de at nummeret er hentet fra cvr registreret, og dermed kan de ikke slette det fra deres system. Problemet er selve det firma som fortsætter med at oplyse hendes nummer som deres.
Da hun skrev til firmaet (hun kunne jo åbentlyst ikke ringe til dem) svarede de at det var da mærkeligt at de begge kunne have nummeret. Altså er det næsten som om de ikke vil erkende at det ikke er deres nummer.
Der er intet du kan gøre, skift nummer. Krak og hvad de ellers hedder er notorisk kendt for at have dårlige data i deres database. Jeg har engang præsteret at have det samme telefonnummer registreret på 3 forskellige adresser i hhv. Horsens, København og Viborg ... og da jeg ringede og bad Krak rette det sagde de at det kunne ikke ændres, det var noget de fik fra TDC :-)
Tak for dit svar, men dem der ringer er mange forskellige firmaer, fx. aviser, forsikringer mm. når hun spørger om hvor de har nummeret fra, da det er reklamebeskyttet siger de at nummeret er hentet fra cvr registreret, og dermed kan de ikke slette det fra deres system. Problemet er selve det firma som fortsætter med at oplyse hendes nummer som deres.
Da hun skrev til firmaet (hun kunne jo åbentlyst ikke ringe til dem) svarede de at det var da mærkeligt at de begge kunne have nummeret. Altså er det næsten som om de ikke vil erkende at det ikke er deres nummer.
i kunne prøve at reklame beskytte jeres virksomheds mon ikke dette hjælper i kan reklame beskytte jer her http://www.cvr.dk/site/forms/cms/displaypage.aspx?pageid=59
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Krak og DGS FÅR data fra teleselskaberne, problemet ligger typisk i fejl hos teleselskabet. Uden at være 100% på det, så er jeg ret sikker på at de også høster data på CVR.dk og smider i deres databaser. Prøv derfor at søg på virksomheden på CVR.dk og se om din kærestes nummer står som deres telefonnummer, for så kan det være derfra at det er kommet.
Hvis ikke det gør dét, så prøv at ring til din kærestes teleselskab og bed dem kontrollere at de ikke har lavet et mess-up i deres system. Har tidligere set at numre bliver tilknyttet andres kundenumre, og derved fremstår forkert på f.eks. krak.