Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor lang loadtid skal man acceptere på et 10kr. webhotel

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften siger håber jeg der er nogen der vil komme med et bud/erfaring!

Jeg har det meste af dagen snakket med et hostingfirma hvor en Prestashop er hosted. Loadtiden cykler op og ned. I perioder er den fin på 1-2  sek. men ofte langt over 8 sek. og igen i perioder over 20-30 sek.

Deres support glider hver gang af på det konkret spørgsmål, om hvad jeg kan/skal acceptere i loadtid?

De bliver blot ved med at referere til, at prestashop ikke er optimalt til et 10kr. hotel men deres pro version til 99/mdr. er langt bedre.

Skal siges jeg aldrig har oplevet det som et problem tidligere hos andre hostingfirmaer.

/Tom

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 21:28
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Tja jeg ser det lidt sådan at du får hvad du betaler for, og jeg vil give dem helt ret i at en prestashop nok ikke er optimal at køre på et 10 kr. webhotel, som sikkert bruges af folk med mindre hjemmesider etc. som ikke er så ressource krævende.

Så hvis det var mig ville jeg overveje at købe deres pro version, hvis det kan gøre load tiden bedre eller også ville jeg blot finde et andet webhotel.

Dog ville jeg uanset hvad vælge noget som koster en smule mere, for det er ikke hverken meget kvalitet eller service du kan få for 10 kr. Og det som et ordenligt webhotel koster ekstra, er hurtigt tjent ind igen når du ikke mister kunder fordi din shop loader for langsomt, samt den tid du sparer på at diskutere med supporten.

MVH
Mark 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 21:37

Mark@ Skulle næste tro du var ansat hos pågældende hostingfirma ;-)

Jeg er helt med på, at et pro-hotel er bedre end et 10kr. hotel men spørgsmålet var egentlig et konkret bud på loadtid, da det er hulens svært, at begrunde et salg/mersalg med forklaringen: fordi den er bedre! Specielt når noget kan måles og vejes.

Og samtidig så lyser de gul/røde lamper hos mig, når der hele tiden glides af på et konkret spørgsmål.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42

Jeg ville finde et andet sted.

Har haft samme problem også tilsidst med en opgradering til deres erhvervs/professionel pakker og endte tilsidst med at skifte til en anden udbyder alligevel.

Hvis du køre den nye prestashop 1.5 skulle load tiden være en hel del forbedret og de gange jeg har brugt det har det nu også kørt rigtig fint.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 21:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tom Jensen:

Mark@ Skulle næste tro du var ansat hos pågældende hostingfirma ;-)

Jeg er helt med på, at et pro-hotel er bedre end et 10kr. hotel men spørgsmålet var egentlig et konkret bud på loadtid, da det er hulens svært, at begrunde et salg/mersalg med forklaringen: fordi den er bedre! Specielt når noget kan måles og vejes.

Og samtidig så lyser de gul/røde lamper hos mig, når der hele tiden glides af på et konkret spørgsmål.

Jeg må give mark ret, Tom. Du kan ikke forvente at et webhotel til 10 kr. per måned kan være super hurtig - især ikke når du har en prestashop, som kan være et ret tungt system. Jeg vil anbefale dig at opgradere eller evt. flytte til meebox. Jeg har lige opgraderet fra et billigt webhotel ved meebox til 10 kr. per måned til et til ca. 200 per måned, og der er virkelig en verden til forskel på loading-tiden, og hvis det er en vigtig side, så er det ikke på hosting-delen man skal spare. Folk er utålmodige, og det kan altså i sidste ende betyde at du mister ordre. 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 21:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tom Jensen:

Som overskriften siger håber jeg der er nogen der vil komme med et bud/erfaring!

Jeg har det meste af dagen snakket med et hostingfirma hvor en Prestashop er hosted. Loadtiden cykler op og ned. I perioder er den fin på 1-2  sek. men ofte langt over 8 sek. og igen i perioder over 20-30 sek.

Deres support glider hver gang af på det konkret spørgsmål, om hvad jeg kan/skal acceptere i loadtid?

De bliver blot ved med at referere til, at prestashop ikke er optimalt til et 10kr. hotel men deres pro version til 99/mdr. er langt bedre.

Skal siges jeg aldrig har oplevet det som et problem tidligere hos andre hostingfirmaer.

/Tom

Det er meget forskelligt fra udbyder til udbyder, nogle udbydere har lave priser, sælger hosting hvor der er overselling, andre sælger billig hosting hvor kvaliteten og hastigheden er i top. Og nogle sælger dyr hosting hvor kvaliteten kan være dårlig, osv.

Det kommer oftest an på om firma'erne laver overselling, hvordan de konfigurere servere osv. Men jeg syntes dog personligt 8, og endda nogle gange 20-30 sekunder er meget lang tid.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff
Hosting4Real 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:55

selvfølgelige er deres pro løsning bedre , der findes ikke mange steder , hvor man kan få en super load hastighed og et 10 kroner webhotel især vis der er trafik på siden og er eksempelvis en prestashop

jeg tror du mister x kroner på salg om kan betale sig vides ikke men vis satser seriøst meget ville jeg vælge det dyrere webhotel det vil klart kunne betale sig vis du satser meget 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tom Jensen:

Hvilken oppetid lover udbyderen i deres betingelser? - og lover udbyderen eks. kompensation, hvis oppetiden ikke kan overholdes? Det er det, du skal have dem til at forholde sig til (og du skal naturligvis kunne dokumentere nedetiden forinden). Derefter kan I så tage fat på, hvad de (udbyderen) kan gøre for at afhjælpe situationen.

Når det er sagt... Et 10-kroners webhotel bør som udgangspunkt fungere fint til mindre krævende systemer, men det er klart at et webhotel i den prisklasse må forventes at have visse begrænsninger (jeg har endnu ikke hørt om nogen, der har købt en Ferrari til den samme pris, som man betaler for en Kia).

Som andre er inde på, er det urealistisk at forvente, at kunne køre en webshop optimalt på et billigt webhotel (og jeg kan ikke forestille mig en udbyder, som kunne finde på at anbefale dette?). Her mener jeg i stedet, at du som minimum skal opgradere til et professionelt webhotel med de rette ressourcer og muligheder, og som udbyderen selv garanterer er egnet til at køre en webshop på. Din udbyder har foreslået dig at opgradere til en pro-version, hvilket i mine ører ikke lyder helt forkert.

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 04:02

Tom Jensen:
Skal siges jeg aldrig har oplevet det som et problem tidligere hos andre hostingfirmaer

Hej Tom

Hvis du sender os en e-mail via vores supportformular skal vi med glæde stille et webhotel gratis til rådighed for dig. Vi er ved at indkøre nogle nye platforme som er endnu bedre end vore gamle systemer (som for den sags skyld intet fejler). Vi kan godt bruge nogle brugere der har lidt load på deres sites så hvis du sender os en e-mail kan vi starte korrespondancen derfra.

Mvh WebHosting A/S

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tom Jensen:

Hvis du køber absolut super discount og lægger et database-baseret shopsystem så skal du acceptere 2-30 sekunders loadtid. Det er jo dig selv der vælger at lægge en avanceret løsning på det absolut billigste webhotel.

Tom Jensen:

Er det ikke komplet lige gyldigt hvad svaret er. Nu har du prøvet at købe den billigste discount-løsning, som tydeligvis ikke virker godt nok til dit behov. At få dem til at sige præcis hvad du skal acceptere er komplet ligegyldigt. Accepter løsningen eller betal for noget ordentligt.

Tom Jensen:

Hvis du ikke oplever problemer andre steder hvad er så grunden til du spilder din egen og deres tid med at ringe til dem det meste af en dag? Hvorfor flytter du ikke bare?

Er det et princip for dig, altså at du mener du har ret til at købe hosting til absolut discountpris og stadig forvente du kan lægge en avanceret databasebaseret shop som kører 100 % stabilt?

Det minder om dem her på amino der skriver i overskriften at de søger en super haj til f.eks. SEO, men deres budget er kun til en lille sild. Det er fair hvis man kun gider betale for den lille sild, men så lad være med at komme og brokke dig over du ikke fik en haj.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)