Som overskriften siger håber jeg der er nogen der vil komme med et bud/erfaring! Jeg har det meste af dagen snakket med et hostingfirma hvor en Prestashop er hosted. Loadtiden cykler op og ned. I perioder er den fin på 1-2 sek. men ofte langt over 8 sek. og igen i perioder over 20-30 sek. Deres support glider hver gang af på det konkret spørgsmål, om hvad jeg kan/skal acceptere i loadtid? De bliver blot ved med at referere til, at prestashop ikke er optimalt til et 10kr. hotel men deres pro version til 99/mdr. er langt bedre. Skal siges jeg aldrig har oplevet det som et problem tidligere hos andre hostingfirmaer. /Tom |
Tja jeg ser det lidt sådan at du får hvad du betaler for, og jeg vil give dem helt ret i at en prestashop nok ikke er optimal at køre på et 10 kr. webhotel, som sikkert bruges af folk med mindre hjemmesider etc. som ikke er så ressource krævende.
Så hvis det var mig ville jeg overveje at købe deres pro version, hvis det kan gøre load tiden bedre eller også ville jeg blot finde et andet webhotel.
Dog ville jeg uanset hvad vælge noget som koster en smule mere, for det er ikke hverken meget kvalitet eller service du kan få for 10 kr. Og det som et ordenligt webhotel koster ekstra, er hurtigt tjent ind igen når du ikke mister kunder fordi din shop loader for langsomt, samt den tid du sparer på at diskutere med supporten.
MVH
Mark