Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop uden CVR og momsregistrering?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Malmø
Tilmeldt 22. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej unge aminoer.

Kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaring med at starte web-shop op uden CVR nummer og momsregistrering

kan det lades sig gøre? Er det lovligt? Hvilke fordele og ulemper er der forbundet hermed.

Som udgangspunkt regner vi ikke med en årlig omsætning på over 50.000 kr, vi er ikke importører og vi sælger kun til private ( ikke momsregistrerede ) kunder. Vi er ved at få udarbejdet en aftale med en dropshipper, så eftersom vi ikke har lager og i den forstand importerer varer, så er vi vel hverken CVR- eller momspligtige? Leverandøren kræver ikke, at vi har CVR-nummer

Vi er begge 17 år. Jeg har læst mig til at det kan være en længere proces at få CVR som under 18-årig. Derfor vil vi hellere vente til vi bliver 18. Eller også vil vi sætte CVR processen i gang som under 18-årig, men i mellemtiden starte vores web-shop op uden CVR.   

Umiddelbart ser vi følgende fordele ved frivilligt CVR og momsregistrering:

- man kan trække momsen fra på de fleste af virksomhedens udgifter. Bl.a. ved opstart. 

Ulemper uden CVR og momsregistrering:

- Det kan virke utroværdigt for købere, at virksomheden ikke har angivet CVR.

- Starter man op uden CVR og momsregistrering kan man ikke trække momsen fra på de udgifter i forbindelse med opstart. Dog er vores opstarsbudget meget minimalt eftersom vi bl.a. ikke skal købe eget lager.

- de fleste betalingssystemer kræver CVR – paypal gør ikke.   

Hvordan angiver vi til SKAT at vi har en indkomst? Vil det være en fordel med fællesbankkonto. Erhvervskonto kræver vel CVR? 
Som under 18-årige kører vi på frikort ca. 42.000 årligt. Kan der opstå problemer i og med vi begge har indkomst via fritidsjob?

Det skal siges at vores mål på sigt er at blive registreret som virksomhed med CVR- og momsregistrering, når der kommer gang i butikken.

Håber nogle herinde har erfaring med dette og kan hjælpe os, og om ikke andet rette os hvis vi er helt forkert på den.  

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:39

Alt efter hvilke betalingskort du vil gøre brug af , skal man vist have cvr nummer

Hvis du skal have aftale med Nets(pbs) skal du have cvr, men bruger du f.eks. blot paypal er det ikke et krav. (Men det er det modsat ikke mange kunder der bryder sig om)

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 564
Fra  HD Trading Skrevet kl. 20:44

Hvis formålet er at tjene penge, så er moms reg. et krav

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra Malmø
Tilmeldt 22. Sep 12
Skrevet kl. 21:02

Hej Mikael. Og tak for svaret.

Mikael christiansen:
Alt efter hvilke betalingskort du vil gøre brug af , skal man vist have cvr nummer

ja det er rigtigt.- en af de ting jeg også havde skrevet under "ulemper". Men kan du svare på hvor vidt det er lovligt og eller kan lade sig gøre i det hele taget at drive foretning uden CVR og momsregistrering, hvis ovenstående krav er overholdt? 

Fra Malmø
Tilmeldt 22. Sep 12
Skrevet kl. 21:04

Tak for svaret. Okay. hvis det er endegyldigt så er der vel ikke andet at gøre end at få anskaffet CVR-nummer? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15

Hvis I omsætter for mindre end 50.000 er der ikke noget krav om cvr. registrering.

Men I skal stadig lave regnskab og betale skat af de penge i tjener.

Mvh Brian Martin

ps. min kone og jeg starter en webshop i morgen uden cvr nummer.

Fra Malmø
Tilmeldt 22. Sep 12
Skrevet kl. 21:21

Hej Brian. Tak for svar. det lyder spændende. 

En omsætning under 50.000 kr betyder som du siger at CVR registrering ikke er et krav. Når man har CVR kan man vel heller ikke momsregistrere sig? Vil det sige at det er lovligt at sælge fra sin webshop uden momsregistrering hvis blot man holder sig under de 50.000. - og hvad har det af konsekvenser?   

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:33

Rasmus Holdt:

Hej Mikael. Og tak for svaret.

Mikael christiansen:

ja det er rigtigt.- en af de ting jeg også havde skrevet under "ulemper". Men kan du svare på hvor vidt det er lovligt og eller kan lade sig gøre i det hele taget at drive foretning uden CVR og momsregistrering, hvis ovenstående krav er overholdt? 

man kan sagtens starte uden cvr nummer dog er der ingen omkostninger forbundet med dette nummer og lige vel hvad skal der jo betales moms af de vare man sælger , så det er en fordele at få nummeret .

Da mange også kun vil handle oveni steder der har dette her cvr nummer , derved jeg kan ikke rigtig se grunden til ikke at får dette her cvr nummer , der er så mange plusser ved sådan et cvr nummer på ens side .

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Malmø
Tilmeldt 22. Sep 12
Skrevet kl. 21:38

Mikael christiansen:
jeg kan ikke rigtig se grunden til ikke at får dette her cvr nummer , der er så mange plusser ved sådan et cvr nummer på ens side .

Det er også som udgangspunkt min holdning. Sagen er bare den  den at vi jo begge kun er 17 år og det at få CVR som under 18 årige kan være en meget lang process. Eftersom vi gerne vil igang hurtigst muligt, ville jeg se om der var en anden mulighed. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39

Det er korrekt. Hvis du får et cvr nr. har du samtidig momsregistreret dig og du skal aflægge momsregnskab til skat x antal gange om året afhængig af størrelsen af din virksomheds omsætning.

Når du IKKE er momsregistreret skal du slet ikke tænke på moms. Du køber dine vare fra leverandøren med moms og du sælger dem videre til den pris du nu vil have for dem. Forskellen er din fortjeneste. Husk at trække andre omkostninger du har til at drive hjemmesiden fra også. Du kan godt sælge til virksomheder, men når en virksomhed køber af dig kan de ikke får lov at trække momsen fra fordi du ikke har et cvr nr.

Grov forklaring når du er momsregistreret. Når du er momsregistreret køber du dine varer fra leverandøren med moms. Sælger din vare til en pris med moms. Så tager du momsen fra indkøbsprisen og trækker fra momsen af salgsprisen. Forskellen er så det du skal betale i moms. Men nu kan virksomheder også trække moms fra når de køber af dig og du kan trække moms fra ting du køber til at bruge i den virksomhed (som computer, papir m.m.). Og hvis du får minus moms får du moms tilbage af skat. Men hvis du gør det for meget sætter de spørgsmålstegn til om du skal have et cvr nr..

Mvh Brian Martin

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)