korrekt han forholdte sig til du brugte dette ord og det var hvad du skrev og ordret kom faktiske med |
Jeg er på ingen måde i mod almindelig høflighed. Jeg tror faktisk jeg langt det meste af tiden er høflig (eller det får jeg af og til at vide). Jeg går faktisk ind for almindelig høflighed og rejser mig f.eks. gerne i bussen for en ældre dame. Debatten handler ikke om almindelig høflighed! Debatten handler om hvorvidt at politikere i folketinget er forpligtiget til at rejse sig for dronningen fordi det er en tradition (ikke fordi det er almindelig høflighed at rejse sig fordi nogen kommer ind i lokalet). De politikere der ikke mener det lader så være men gør det på en måde der ikke forstyrrer de andre der ønsker at varetage denne tradition. (det mener jeg faktisk er høfligt) Så kommer udsagnet (som er debattens udgangspunkt) at disse politikere bør fratræde deres stilling fordi de ikke vil rejse sig. Yderligere siges det at hvis ikke man ikke vil følge denne tradition må man forlade "rummet" som det udtrykkes. I sammenhæng tolker jeg det som betydende at man ikke ønsker at den væsentlige del af befolkningen kan have politikere der deler deres syn på dette område i folketinget da det vil kræve at de går mod deres egne principper. Det påpeger jeg blot er en meget farlig holdning at have og det argumentere jeg så for og det er her Østtyskland mm kommer ind som eksempel på hvordan denne holdning hvis den gennemsyre et samfund kan være skadelig.
Håber det opklare det jeg tror nemlig vi diskutere to forskellige ting ude af hver vores tangent.
Bliv gratis medlem