Hvis Zenia Stampe og Pernille Skipper ikke vil rejse sig for Dronningen i Folketinget burde de enten smides ud eller selv framelde deres folkevalgte poster i Folketinget - så længe vi har monarki og politikerne skal rejse sig ved Dronningens ankomst, så har de bare at adlyde indtil andet er vedtaget - det skal få konsekvenser ellers underminerer de jo Kongehuset indefra Folketinget som fremsætter lovene i Danmark - kom nu, en eller anden sæt dem på plads nu!!
Jeg er imod både både de Radikale og Enhedslisten og synes at begge omtalte politikkere er nogle klaphatte, som ikke burde sidde i folketinget.
Men når det er sagt, synes jeg at det er noget være pi.. at man skal rejse sig for dronningen / de kongelige. Vi lever altså i 2012, sådan en latterlig tradition burde afskaffes.
Det er hvert fald min holdning til det, men nu har jeg det også sådan at hvis nogen prøver at tvinge mig til at gøre noget går jeg ofte i modsatte retning.
Det kan godt være vi skriver 2012 men så længe vores dronning også skal godkende hvergang der skal sættes ny regering efter valg så bliver man jo nød til at anerkende at hun jo lige er et niveau over dem og syntes nu det er meget sundt at vise en smule respekt for nogen traditioner.
Kunne være fedt hvis en af dem en dag skal med i regeringen og hun afviser det pga. hun kan huske de ikke rejste sig :)
Det kan godt være vi skriver 2012 men så længe vores dronning også skal godkende hvergang der skal sættes ny regering efter valg så bliver man jo nød til at anerkende at hun jo lige er et niveau over dem og syntes nu det er meget sundt at vise en smule respekt for nogen traditioner.
Kunne være fedt hvis en af dem en dag skal med i regeringen og hun afviser det pga. hun kan huske de ikke rejste sig :)
Lars
Tja det er jo sundt vi alle har forskellige holdninger :)
Jeg synes det er helt fint med traditioner, og jeg synes heller ikke at monarkiet skal afskaffes. Men jeg mener stadigvæk at det er for gammeldags, og kongehuset burde komme lidt ned på jorden - Det er altså vores skatte kroner der betaler for deres "Velfærd".
Er det mig der misforstår noget, men er de ikke netop uden for salen mens dronningen ankommer/går for netop ikke vise manglende respekt?
Jeg deler hverken deres synspunkt på kongehuset eller politik, men så længe de ikke er i salen, kan jeg ikke se problemet.
De går ud for ikke at blive tvunget til at rejse sig - det er det samme som at de ikke vil rejse sig, som de før har nægtet og derfor løber vores folkevalgte politikere nu ud af salen som et par små skolebørn der fniser sig og gemmer sig - føj for s.... !! Ud med dem!!
Hvis Zenia Stampe og Pernille Skipper ikke vil rejse sig for Dronningen i Folketinget burde de enten smides ud eller selv framelde deres folkevalgte poster i Folketinget - så længe vi har monarki og politikerne skal rejse sig ved Dronningens ankomst, så har de bare at adlyde indtil andet er vedtaget - det skal få konsekvenser ellers underminerer de jo Kongehuset indefra Folketinget som fremsætter lovene i Danmark - kom nu, en eller anden sæt dem på plads nu!!
Hej.
Jeg sidder her og læser dit indlæg, men aner faktisk ikke, hvad du forsøger at sige med det? Kommunikation er en kompliceret størrelse, så tænker, at du slet ikke er indforstået med, hvad det indebærer at kommunikere et klart og tydeligt budskab. Anyway, fuck Kongehuset og Folketinget :-)
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Hej.
Jeg sidder her og læser dit indlæg, men aner faktisk ikke, hvad du forsøger at sige med det? Kommunikation er en kompliceret størrelse, så tænker, at du slet ikke er indforstået med, hvad det indebærer at kommunikere et klart og tydeligt budskab. Anyway, fuck Kongehuset og Folketinget :-)
Hvis ikke du er klar over hvad mit budskab betyder, selvom det er skåret ud i pap, så er du da en tosse af dimensioner haha
Så er hun ikke dronning mere.
Hvis jeg husker ret, så var hendes bedstefar (Christian X) inde på noget lignende, da han nødigt ville godkende en socialdemokratisk statsminister.
Han fik valget mellem at godkende eller stige ned fra hesten. Og sådan skal det efter min mening også være. Når alt kommer til alt, så har vi et folkestyre - og tak for det.