Hvis du mener at begge bruger samme domæne, så er det et problem. Du bør aftale med affiliates hvilke søgeord/grupper af søgeord de må køre direkte adwords på.
Hvis begge ikke bruger samme domæne, så kan det øge konkurrencen på visse søgeord. Du kan evt. begrænse dit program så affiliates ikke må køre adwords på udvalgte søgeord hvis de samtidigt er affiliate på dit program.
Spøg til side. Med mindre, at du har nogle udvalgte affiliates, hvor du ved, at konverteringen er rigtig god, så bør du sige nej til dem.
Hvis du fx ved, at en affiliate er rigtig god til at promovere en vis type læderarmbånd til mænd og konverteringen er højere hos affiliaten end via dine egne AdWords, så bør du overveje at lade din affiliate køre lige netop det søgeord i stedet for dig.
Og du må aldrig lade dem køre direkte til dit eget domæne. Det er som at velkomme problemer i spandevis. Du tillader dermed aktivt en tredjepart, som du aldrig har haft kontakt med, til at reklamere for din virksomhed.
Og du må aldrig lade dem køre direkte til dit eget domæne. Det er som at velkomme problemer i spandevis. Du tillader dermed aktivt en tredjepart, som du aldrig har haft kontakt med, til at reklamere for din virksomhed.
Det er jo et spørgsmål om tillid.
Når man benytter affiliate giver man jo i forvejen affiliates lov til at reklame for ens virksomhed.
Men affiliates skal naturligvis overholde god markedsføringsskik når de markedsfører en annoncør uanset om det sker via bannere, tekstlinks, målrettet indhold eller f.eks. Adwords.