Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

server udstyr (dansk forhandler)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 03:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino'er :D

Jeg er begyndt på et "lille" projekt, som skal bruges til desktop virtualization og storage for hjemmet/virksomhed.

Jeg begyndte at Google efter server udstyr og fandt ikke rigtigt det helt vilde af forhandler. Så ville høre om i kendte nogle gode forhandler, som ligger inde med det hele.

Krav for forhandler:
+ 24 Hot-Swappable Bays
+ KVM-Switch
+ Serverskabe

(Jeg vil lave alt fra bunden selv, så Dell, HP, IBM's m.m. server er udelukket)

På forhånd mange tak! :)

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 11:47

Hej Nikolaj

Prøv evt. at tage fat i www.ComputerSalg.dk

De har bl.a. SuperMicro Servere du selv kan bygge efter ønske, samt alt i KVM switche og Rackskabe.

Jeg har selv gode erfaringer med dem og de har en rigtig god kundeservice.

Mvh.

Michael

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 1
Fra  For The Record Skrevet kl. 11:57

Hej Nikolaj

Du burde også prøve hardware-store.dk

Hvis de ikke har det du skal bruge på siden, så bare kontakt dem, så er jeg sikker på, at de kan få det hjem til dig.

- Det er i hvert fald min personlige erfaring.

Held og lykke med projektet!

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:15

Tag en snak med proconsult.dk, de kan helt sikkert hjælpe

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 13:16

Michael Boenstedt:

Hej Nikolaj

Prøv evt. at tage fat i www.ComputerSalg.dk

De har bl.a. SuperMicro Servere du selv kan bygge efter ønske, samt alt i KVM switche og Rackskabe.

Jeg har selv gode erfaringer med dem og de har en rigtig god kundeservice.

Mvh.

Michael

Mange tak for dit svar, det ser ud til at de har alt hvad jeg skal bruge.

Sjovt at de ikke kom frem da jeg søgte efter det på Google, synes ellers at jeg søgte på "1000" måder! :)

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 13:17

LarsBjerrum:

Hej Nikolaj

Du burde også prøve hardware-store.dk

Hvis de ikke har det du skal bruge på siden, så bare kontakt dem, så er jeg sikker på, at de kan få det hjem til dig.

- Det er i hvert fald min personlige erfaring.

Held og lykke med projektet!

Har prøvet dem, men synes ikke rigtigt at de har et særligt stort udvalg. Men har dog ikke prøvet at kontakte dem.

Mange tak :)

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 14:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nikolaj Lund Andreasen:

Jeg er begyndt på et "lille" projekt, som skal bruges til desktop virtualization og storage for hjemmet/virksomhed.

Jeg begyndte at Google efter server udstyr og fandt ikke rigtigt det helt vilde af forhandler. Så ville høre om i kendte nogle gode forhandler, som ligger inde med det hele.

Krav for forhandler:
+ 24 Hot-Swappable Bays
+ KVM-Switch
+ Serverskabe

Jeg er ikke med på hvorfor du udelukker Dell, HP etc? 

Både Dell og HP (og sikkert også IBM, men jeg kender ikke deres produkter) kan sagtens levere rackservere, diskhylder og rackskabe. Du behøves endda ikke at spilde penge på KVM switche - de er et lævn fra fortiden. 

I dag bruger man lights out management, som hos HP hedder iLO og hos Dell hedder det DRAC. (Se http://cloudho.st/i/fk3XsttC.jpg)  - så kan man sidde på sin gode kontorstol ved sit skrivebord, i stedet for at sidde i et koldt og støjende serverrum ved et ofte lille og træls bord :) 

Du kan også specce deres servere præcist som du gerne vil. 

Hvis du gerne vil lave alt fra bunden selv - så er Supermicro jo heller ikke et hit. Så skal du købe et løst rack kabinet og løs hardware. Det bliver både dyrt og på ingen måder lige så godt.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 17:07

Frands:

Nikolaj Lund Andreasen:

Krav for forhandler:
+ 24 Hot-Swappable Bays
+ KVM-Switch
+ Serverskabe

Jeg er ikke med på hvorfor du udelukker Dell, HP etc? 

Både Dell og HP (og sikkert også IBM, men jeg kender ikke deres produkter) kan sagtens levere rackservere, diskhylder og rackskabe. Du behøves endda ikke at spilde penge på KVM switche - de er et lævn fra fortiden. 

I dag bruger man lights out management, som hos HP hedder iLO og hos Dell hedder det DRAC. (Se http://cloudho.st/i/fk3XsttC.jpg)  - så kan man sidde på sin gode kontorstol ved sit skrivebord, i stedet for at sidde i et koldt og støjende serverrum ved et ofte lille og træls bord :) 

Du kan også specce deres servere præcist som du gerne vil. 

Hvis du gerne vil lave alt fra bunden selv - så er Supermicro jo heller ikke et hit. Så skal du købe et løst rack kabinet og løs hardware. Det bliver både dyrt og på ingen måder lige så godt.

Det er ikke fordi at jeg som sådan fravælger Dell, HP og IBM, men jeg kan godt lide at rode med computer, og derfor kan jeg godt lide at vide at det hele faktisk er samlet og sat op af mig selv, og ikke købt en færdig konfigureret server :)

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 07:22

Frands:

Det lyder til at du har forstand på hvad du snakker om, så hvilke mærker vil du så råde en til at købe?
Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 13:09

Nikolaj Lund Andreasen:

Frands:

Det lyder til at du har forstand på hvad du snakker om, så hvilke mærker vil du så råde en til at købe?

I enterprise miljø har jeg mest erfaring med HP udstyr og vil derfor gerne anbefale bruge af dette. Jeg har lige for nyligt, faktisk lavet noget hvor jeg brugte både rackserver og diskhylde. 

Det bestod af: 

HP ProLiant DL360 G7, Xeon CPU (2.4 GHz, quadcore)
12 GB RAM
2x146 GB SAS diske internt, selvfølgelig med RAID controller - jeg kan dog ikke lige huske modellen

P411 storage controller til diskhylde

HP StorageWorks D2600 diskhylde med 8x2 TB SAS diske. 

Dell leverer også rigtig god hardware, men min primære erfaring er med HP. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)