Hvis du virkelig ikke selv kan svare på det spørgsmål så tror jeg ikke jeg har tålmodighed til at forsøge. Jeg vælger at tro på at mine med-debattøre har nok "common-sense" til at kunne skille skidt fra kanel i den her tråd :-) Jeg syntes det er fint at trådstarter godt kan lide at lege med hardware og vil samle sin egen server, fred være med det. Men derfra og til professionel serverdrift der er altså langt :-) |
Mikkel
Jeg har god erfaring med serverdrift for større virksomheder og har også driftet servere som er hjemmebygget, begge dele fungerer ok, men ofte så er forskellen at de maskiner man selv bygger måske ikke altid er så godt testet og så kan man godt få problemer efter kort tid når man sætter dem i drift.
Til almindelige webservere så kan det være udemærket at bygge selv.
Har dog god erfaring med at outsource det med hardwaren, det sparer en masse tid og det skal man også tænke på, måske man godt kan lave gode maskiner, men måske tiden er bedre brugt på noget andet.
Iøvrigt så har jeg det sådan at mennesker som tror de ved alt og har den endelige løsning, det er sjældent dem som reelt ved ret meget når der opstår nogle udfordringer i driften. Dem der spørger meget, eksperimenterer selv, det er ofte dem der ved en del.
Vil ikke bygge mere på tråden og ville egentlig kun anbefale en leverandør, ikke komme i diskussion om hvad der er rigtigt og forkert.