Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Artikel i Alt For Damerne

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 06:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en artikel som jeg rigtig godt kunne tænke mig blev bragt i Alt For Damerne. Har for 1,5 mdr. siden, sendt et udkast fra artiklen til Alt For Damerne, men endnu ikke hørt noget.
Artiklen er af helt privat karakter, og har intet med mit erhverv at gøre.

Nogen der har en idé om hvordan jeg opnår succes med at komme “ind” det rigtige sted hos Alt For Damerne ?
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:32
Hej,

Jeg tror at Alt for damerne, og de mange andre magasiner modtager rigtig mange breve hver måned. Udover breve sikkert også en bunke pressemeddelelser.

For at du slår igennem, tror jeg først og fremmest at du skal have en rigtig god historie. Du ville højst sandsynligt have fordel af at ringe til dem, og få en snak med dem. Hvis der er tale om en god historie, vil de jo også gerne selv skrive den. Hvis du starter med at sende dem et udkast til en færdig artikel, kunne det umiddelbart virke som en pressemeddelelse, som du har sendt til flere evt.

Man kan ikke tvinge dem til at putte noget i, så det gælder om at få dem fortalt din fantastiske historie og få dem overbevist.

// Jesper Skov

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:14
Læs et par blade og find den journalist, der bedst beskriver det område, som du gerne vil formidle. Det er den journalist, du skal have fat i. Når dit mål er så konkret som en artikel i et helt bestemt magasin, så er telefonen den rigtige vej.

Har du tænkt over, om du kan opnå det samme i ét af de andre dameblade?

mvh Hans

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:17
  De får rigtig rigtig mange breve og forslag til artikler - min mormor er tidligere blad-chef på bl.a. Alt for Damerne, så jeg kender det lidt fra "indersiden".

Det du skal være opmærksom på er at magasin-journalister tænker anderledes end avis/nyheds-journalister. I dag forventer mange nyheds-journalister at få artiklen i nogenlunde færdig stand som de bare kan copy/paste lidt rundt i, da de har meget kort tid til at få en artikel klar i.

Journalisterne som sidder på magasinerne har bedre tid og er typisk også dem som godt vil skrive en god og dyb historie. Derfor er der også nogle af dem som tager det som en personlig fornærmelse hvis de får en næsten færdig artikel serveret. De vil selv have lov til at "rode i jorden" og grave den gode/hyggelige/sjove historie frem. Derfor vil du nok komme længere med en "appetitvækker" og så ellers følge tæt op på den.

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:31
Jeg regner heller ikke med at kunne tvinge dem :) ...jeg kan forstå at bladen får mange henvendelser, men syndes min historie er meget relevant, og kan se som en opfølgning på en artikel Alt for Damerne havde for et års tid siden.

Det ville også være dejligt, hvis jeg i dette her tilfælde blev interviewet, således at de selv kunne gå i dybden, de har jo erfaringen. Jeg har tænkt på andre blade, men ville helst i Alt for Damerne, men hvis det ikke lykkedes, ja så må jeg gå videre.

:) dejligt med lidt insider viden.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:43
  Hvad med søster-bladet Femina?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)