Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rabatmino – er det fremtiden?

Side 3 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  TrendWood.dk Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Det her handler om kvalitet og viljen/evnen til at opnå målet uden konstant at gå på kompromis og lede efter den billigste vej. Hovedparten af dem, der får succes med deres forretning, har lavet et stort forarbejde, for at få en individuel identitet - og det er lige præcis den individuelle identitet jeg efterspørger. Og den gode idé behøver nødvendigvis ikke være dyr, men den gode ide "drukner", hvis man ikke evner at skabe en virksomhed der skiller sig ud og det gælder ikke mindst på det visuelle. Så bliver man bare en i flokken - og det kan man da godt stille sig tilfreds med. Men jeg vil tillade mig at tvivl på, om man opnår den store succes.

Og som jeg skriver: Ja, der er da umiddelbart intet galt med noget er billigt, men er det udgangspunktet for at starte en virksomhed? Det skal bare være billigt! Hvad skete der lige med, det skal være lækkert, god kvalitet og det skal have værdi for min virksomhed?

Nu skal man jo huske at der er mange forskellige måder at nå i mål på. Der sidder nogle derude der har flere midler end andre til at starte op.

Det er jo nogen der har en meget længere rejse med at komme igang end andre har. Hvis man ikke vil løbe så stor en risiko er det klart man starter i små priser og arbejder op.

Det er vel også ret forskelligt hvor man føler man vil prioritere investeringer i sin opstart, alt efter hvilken branche man bevæger sig i.

En webdesigner bør ikke lede efter den billigste template, enig. Men der bør man altså kigge efter hvad det er der sælges og veje op hvor man bør ligge kræfter.

Thomas:
Mange glemmer hvad værdien af individuel visuel identitet er. I mange tilfælde er det en værdi, der er lige så meget værd som forretningsideen - det er muligt, det er sat lidt på spidsen, men man kan jo overveje, om man vil handle i den butik der oser af kvalitet, eller den man ved er en kopi af en anden.

Ja, visuel identiet er da lækkert hvis du har en butik eller salgsvirksomhed og det er det du vil trække kunder på - det kan også være man har et supergodt netværk og kan leve på word of mouth, det ses også..

Så ja, det er selvølgelig sat på spidsen dit indlæg - men for mig at se er det bare så ganske nuanceret, at det ikke var en formulering jeg ville have sat op.

God søndag den anden vej også.

TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel:

Nu skal man jo huske at der er mange forskellige måder at nå i mål på. Der sidder nogle derude der har flere midler end andre til at starte op.

Det er jo nogen der har en meget længere rejse med at komme igang end andre har. Hvis man ikke vil løbe så stor en risiko er det klart man starter i små priser og arbejder op.

Det er vel også ret forskelligt hvor man føler man vil prioritere investeringer i sin opstart, alt efter hvilken branche man bevæger sig i.

En webdesigner bør ikke lede efter den billigste template, enig. Men der bør man altså kigge efter hvad det er der sælges og veje op hvor man bør ligge kræfter.



Jamen naturligvis er der mange måder at nå målet på. Og ja, naturligvis er der nogen, der har flere midler end andre. Pointen er blot, at man tager ikke en smutvej, ved ikke at have fokus på værdien af visuel identitet.

Mikkel:

Ja, visuel identiet er da lækkert hvis du har en butik eller salgsvirksomhed og det er det du vil trække kunder på - det kan også være man har et supergodt netværk og kan leve på word of mouth, det ses også..



Jamen enig. Et stort netværk har enorm betydning - det er lidt "stating the obvious" :) Og jeg skal da være den sidste til at sige, jeg ikke trækker på mit netværk, det er jo det man har det for. Og det går forhåbentlig begge veje, så personer i mit netværk føler de får noget igen.

Mikkel:
Så ja, det er selvølgelig sat på spidsen dit indlæg - men for mig at se er det bare så ganske nuanceret, at det ikke var en formulering jeg ville have sat op.


Det er muligt du ikke ville have brugt samme formulering - det ville skam også være underligt, hvis to mennesker formulerede sig ens. Nogen gange er det dog nødvendigt at bruge "store ord", for at få sit budskab ud. Og man løber da naturligvis en vis risiko, hvis man er så bramfri i sin formulering, men den risiko løber jeg hellere end gerne.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 12 person

Hej Thomas

Når jeg læser din nedrakning af Amino, så er det tydeligt at det er dit eget manglende salg herinde som du er frustreret over.

Hvordan man kan ellers få sit pis i kog over at andre arbejder for andele af et fremtidigt firma, der efter nok aldrig kommer til at eksisterer eller at firmaer for klaret deres website behov, ved brug af en Wordpress template.
Hvis man ikke bliver en lille smule glad ved at se hvor mange unge mennesker der dukker op herinde og siger de kan klarer det hele for det halve.

Ja, så må jeg beklage og sige at så har man grundlæggende ikke forstået hvad iværksætteri går ud på!

Det handler om at tage en chance, turde bygge noget, turde tage imod udfordringer, turde blive bedre og turde drømme. Det bør beundres i alle afskygninger, så længe det ikke indeholder kriminalitet :-)

Fejlen er at du ser eller så Amino, som en afsætningskanal for dine ydelser. Her er masser mennesker der drømmer om at lave webshops og starte egne virksomheder, blive iværksættere. Dem vil du sælge til, men nej der er også en masse andre håbefulde der ligesom du selv kunne tænke sig at sælge til dem, så nu føler du dig underbudt og undre dig over at hvorfor sætter pris på den kvalitet som du leverer, så nu begynder du at brokke dig.
Men det viser bare hvor dårlig en købmand du er, få det er indlysende at de fleste nystartede er sindsygt prisfølsomme, ikke fordi de ikke sætter pris på kvalitet, men fordi de ikke kan bruge flere penge end de har! Det er indlysende en dårlig forretningside at prøve at sælge diamanter til fattige.

Det andet er at den kvalitet som du snakker om, ja, desværre så er der ikke noget hverken ved din hjemmeside eller din iøvrige færden, der viser at du kan leverer den. Selve siden ligner noget der er lavet på en template, hvis der har været en grafiker ind over, så kan ikke havde været en særlig dyr eller dygtig en. Det ligner et spare projekt, der ikke har kostet mange basøre.
Selve teksten og vinklen er efter min mening også helt hen i vejret, at skrive 20 medarbejdere fordi man kender 20 freelancere, hvorfor så ikke gå hele vejen og skrive man har en million, fordi man har en telefonbog.
At lave et site der understøtter en webshop service forretning, er simpelt bare vis en masse fede projekter som du har lavet for en masse fede kunder.

Så ja, se dig i spejlet, find ud af om du er talentfuld, nok til at finde en vinkel til sælge på Amino markedet, eller om din tid er bedre brugt andensteds. Hvis du f.eks. vil ud og sælge til større kunder, så må du igang med canvas, networking etc. det er en hårdere vej end at sidde at fyre tilbud af på et forum, konkurrencen er også meget hårdere, men belønningen er tilsvarende større.

Ovenstående kan lyde rimeligt hårdt, eller bramfrit som du selv udtrykker det. Den eneste tørst er måske at jeg selv i høj grad har begået alle de samme fejl, da jeg først støtte på Amino, mener det var i 06.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Når jeg læser din nedrakning af Amino, så er det tydeligt at det er dit eget manglende salg herinde som du er frustreret over.


Bemærkelsesværdig påstand uden du egentlig har viden om det. Jeg har skam fået en del kunder igennem Amino, så det holder på ingen måde.


Lundsby:

Hvordan man kan ellers få sit pis i kog over at andre arbejder for andele af et fremtidigt firma, der efter nok aldrig kommer til at eksisterer eller at firmaer for klaret deres website behov, ved brug af en Wordpress template.
Hvis man ikke bliver en lille smule glad ved at se hvor mange unge mennesker der dukker op herinde og siger de kan klarer det hele for det halve.

Ja, så må jeg beklage og sige at så har man grundlæggende ikke forstået hvad iværksætteri går ud på!



Overdrivelse fremmer forståelsen? Der er intet bedre, end iværksætteri og at fortælle jeg ikke har forstået hvad det går ud på, er dælme en besynderlig påstand - specielt taget i betragtning af, hvor mange virksomheder jeg har været med til at starte. Min anke går på, at man ene og alene med WP og gratis themes ikke kan skabe en virksomhed med selvstændig visuel identitet. At påstå man skaber noget unikt under den form, det kan man have lov til at tro - jeg tillader mig dog at tvivle på det. Og min pointe har hele tiden været, at den selvstændige visuelle identitet skaber en stor værdi for en virksomhed.

Lundsby:
Fejlen er at du ser eller så Amino, som en afsætningskanal for dine ydelser. Her er masser mennesker der drømmer om at lave webshops og starte egne virksomheder, blive iværksættere. Dem vil du sælge til, men nej der er også en masse andre håbefulde der ligesom du selv kunne tænke sig at sælge til dem, så nu føler du dig underbudt og undre dig over at hvorfor sætter pris på den kvalitet som du leverer, så nu begynder du at brokke dig.
Men det viser bare hvor dårlig en købmand du er, få det er indlysende at de fleste nystartede er sindsygt prisfølsomme, ikke fordi de ikke sætter pris på kvalitet, men fordi de ikke kan bruge flere penge end de har! Det er indlysende en dårlig forretningside at prøve at sælge diamanter til fattige.


Din personlige mening om jeg er en dårlig købmand, vil jeg ikke engang komme med kommentarer på - da jeg finder det under lavmålet.

Lundsby:
Det andet er at den kvalitet som du snakker om, ja, desværre så er der ikke noget hverken ved din hjemmeside eller din iøvrige færden, der viser at du kan leverer den. Selve siden ligner noget der er lavet på en template, hvis der har været en grafiker ind over, så kan ikke havde været en særlig dyr eller dygtig en. Det ligner et spare projekt, der ikke har kostet mange basøre.
Selve teksten og vinklen er efter min mening også helt hen i vejret, at skrive 20 medarbejdere fordi man kender 20 freelancere, hvorfor så ikke gå hele vejen og skrive man har en million, fordi man har en telefonbog.
At lave et site der understøtter en webshop service forretning, er simpelt bare vis en masse fede projekter som du har lavet for en masse fede kunder.


At du ikke er enig i den måde vi har opbygget vores site på, og du ikke mener det visuelt holder, det skal du såmænd have lov til. Jeg har ikke nogen forhåbninger, om at gøre forretninger med dig. Og at vores tekster er helt hen i vejret, det gider jeg ikke engang kommenterer på, men vil henvise til ovenstående.

Lundsby:
Så ja, se dig i spejlet, find ud af om du er talentfuld, nok til at finde en vinkel til sælge på Amino markedet, eller om din tid er bedre brugt andensteds. Hvis du f.eks. vil ud og sælge til større kunder, så må du igang med canvas, networking etc. det er en hårdere vej end at sidde at fyre tilbud af på et forum, konkurrencen er også meget hårdere, men belønningen er tilsvarende større.


Jamen du skal da have tak for dine vise ord - det er rart lige at få et hurtigt kursus i salg og marketing, da min viden på det område åbenbart kan ligge på et meget lille sted.

Jeg kunne sikkert også kaste mig over dit website og komme med en flok kommentarer, du formentlig heller ikke ville bryde dig synderligt om, men det vil jeg undlade.

Ja, jeg sætter tingene på spidsen - og det har jeg heller ikke et problem med du gør. Problemet kommer, når du bestrider mine evner - og gør det på en baggrund du ikke har viden om.

Min pointe med mit første indlæg i denne tråd var, at der mangler fokus på visuel identitet og værdien af det, at du kommer med en reaktion er da bare positivt, så har du da også en holdning. At vi langt fra er enige, det er en helt anden sag - og heldigvis for det. For kreativitet og iværksætteri skabes ikke af enighed og rygklapperi, det skabes af modspil og en kritisk holdning til tingene.



Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Thomas

Thomas:

At du ikke er enig i den måde vi har opbygget vores site på, og du ikke mener det visuelt holder, det skal du såmænd have lov til. Jeg har ikke nogen forhåbninger, om at gøre forretninger med dig. Og at vores tekster er helt hen i vejret, det gider jeg ikke engang kommenterer på, men vil henvise til ovenstående.

Det lidt sjovt, når man kan sakse følgende fra dit første indlæg!

Thomas:
Jeg oplevede for meget kort tid siden, i den nyindførte chat, et spørgsmål om ”feedback” på et website. Spørgeren var muligvis ikke der mest erfarne i at lave websites, men forventede åbenbart ikke, at få et ærligt svar – men ærligt var det. Hvilket resulterede i med det samme at gå i defensiven. Spørgeren havde jo helt selv installeret Word Press og hentet noget gratis og skrevet noget.

Man må da ihvertfald rose dig for din konstruktive tilgang til kritik :-)

 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Din holdning til vores site, den skal du helt have lov til at have. Jeg har det fint med du ikke bryder dig om den - det gør mig ikke det fjerneste.

Når jeg går i defensiven er det udelukkende fordi, du kommenterer på mine evner jo "købmand" - et område du absolut ikke har viden om. Så jeg tillader mig af ignorerer dine kommentarer, da jeg finder det under lavmålet, at komme med personangreb på områder, hvor det mere er gætteri end viden.

Jeg har tydeligvis berørt et område, der rammer nogen personer mere end andre - men sådan er et forum også. Man må nogen gange regne med, de indlæg der bliver skrevet ikke udelukkende er rygklapperi. Det nemmeste der findes er populistiske indlæg, hvor man ikke løber nogen som helst risiko, det skal der også være plads til. Jeg tillader mig dog at have holdninger, men jeg holder mig væk fra at kommentere på personer uden at have viden om dem eller indsigt i deres forretning i øvrigt.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas:
Jeg tillader mig dog at have holdninger, men jeg holder mig væk fra at kommentere på personer uden at have viden om dem eller indsigt i deres forretning i øvrigt.

Det er lidt sjovt, når man kan sakse flg. fra dit første indlæg 

Thomas:
Lad mig lige gøre det klart for dig – du er ikke iværksætter, fordi du har købt et domainnavn og installeret Word Press – du kan kalde dig blogger eller skribent, men det gør dig altså ikke til iværksætter. Du er heller ikke iværksætter, fordi du kan skrive 16 ord for 8 kroner. Du kan kalde det en forretning, men dybest set ville flere have glæde af du gik med aviser. Og du har ikke en virksomhed, så længe du ikke har en visuel identitet – og det får du ikke af at copy/paste.

Det er godt at se at du ikke dømmer nogle eller udtaler dig om personer som du ikke ved noget om :-)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den store forskel er måske, at du lige har fortalt mig, at jeg er en dårlig købmand - uden at have noget som helst kendskab til det. Den næste forskel er muligvis, at jeg ikke fortæller dig, hvad du er elendig til, for det har jeg ingen viden om.

Du kommenterer overhovedet ikke med svar eller konstruktive indlæg, men smider om dig med "one-liners" i populismens tjeneste. Og det kan du da hygge dig med, men dit bidrag til denne tråd indtil videre bærer mere præg af personangreb, end at du egentlig forholder dig til emnet.

Det nærmer sig "Min far er stærkere end din far" - en debatform jeg ikke gider deltage i.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas:
Den store forskel er måske, at du lige har fortalt mig, at jeg er en dårlig købmand - uden at have noget som helst kendskab til det. Den næste forskel er muligvis, at jeg ikke fortæller dig, hvad du er elendig til, for det har jeg ingen viden om.

Og du har lige fortalt en masse håbefulde unge mennesker, at de ikke er iværksættere!

Thomas:
Du kommenterer overhovedet ikke med svar eller konstruktive indlæg, men smider om dig med "one-liners" i populismens tjeneste. Og det kan du da hygge dig med, men dit bidrag til denne tråd indtil videre bærer mere præg af personangreb, end at du egentlig forholder dig til emnet.

I mit første indlæg, argumenterer jeg grundigt for alle mine holdninger, det gad du ikke tage stilling til. Jeg havde en konstruktiv tilgang til både din kritik og din forretning. Men det gik ubemærket hen! Så det er vel meget forståeligt at jeg ikke fortsatte ad den sti.

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg lever af min webshop der sælger sikkerhedsskilte, som mange andre på nettet. Intet unikt der...

Mit design er et template http://www.templatemonster.com/prestashop-themes/35380.html med få ændringer. Intet unikt der...

Min billeder, produkter og priser er som mange andres. Intet unik der...

Nu for jeg så at vide at jeg ikke er iværksætter... hvad fanden er jeg så?

Side 3 ud af 8 (72 indlæg)