Dato: 20-08-2006 10:09:11 Forfatter: Jesper Holmgaard Det kan være du kender nogen som kan hjælpe, det er bl.a. afgørende at siden kan optimeres til danske, norske og svenske søgemaskiner. Jeg er desværre kun selv i den spæde start af at lære SEO, så jeg vil ikke anbefale mig selv ![]() Men du finder hurtigt en del andre her på amino med god ekspertice inden for feltet, bl.a. Mikkel Demib og Marcel fra Refokus (men ingen af dem er vist i den billige ende af prisskalaen). Men når den bliver relevant for dig at investerer i SEO så prøv at smide opgaven "i udbud" her på Amino ved at beskrive dine ønsker og evt. prisleje og så ellers bare vente på at de forskellige byder ind. Der skal nok komme nogen. Når du siger forntpage og publisher ikke er gode nok, tænker du så på teknikken bag, tilgængeligheden for søger maskiner eller design? Kunder relaterer sig jo udelukkende for indhold, design og funktion. og det kan vel være lige så godt produceret i hvilken som helst software. I første omgang skal min hjemmeside udelukkende indeholde produkt information o. lign. Senere udbygges med webshop og affiliates programmer til sider som kan henvise kunder til mig. Når jeg på det kraftigste fraråder Publisher, er det forde det er mere held en forstand, hvis siden kan korrekt i andet end nyeste version af Internet Explorer. Koden deri er rent ud sagt lige til lossepladsen. Frontpage er bedre, men Dreamweaver er stadig bedst når det kommer til den slags editors (WYSIWYG). DW koster selvfølgelig noget, hvorimod Frontpage bliver smidt i nakken på folk når de køber MS Office. Derfor er det tillokkende at bruge FP da man jo føler man får en gratis hjemmeside. Det er blot ærligeligt at den hurtigt kan koste langt mere i brugt tid, tabte kunder og smådyre lappeløsninger igennem tiden. Hvad angår gode programmer til søgemaskineoptimering (SEO) så er jeg selv lidt på bar bund, da emnet er bredt og ikke nødvendigvis altid har et entydigt resultat der kan saættes to streger under. For mit eget vedkommende har jeg allieret mig med et firma der specialliserer sig i SEO, som skal hjælpe mit CMS på vej. Hvad de kommer op med og hvornår det er færdigt er dog ikke til at sige lige her og nu ![]() |
Nicolai,
Tak for dit input.
Det jeg umiddelbart fandt tiltalende ved Publisher var at det var nemt at få en sammenhængende side op at stå. Jeg har ikke den store kendskab til HTML, men jeg kan godt se koden ser noget underlig ud i forhold til f.eks. FP eller når man checker andre sider.
Du bekræfter egentlig hvad jeg frygtede at siden bliver for rodet og det så vil være sværre for søgemaskiner at indexere osv.
I første omgang lave jeg det nok i FP, så simpelt som muligt.
Siden hen vil jeg så søge noget SEO hjælp.
mvh
jesper