Hej alle. Jeg skal have opdateret min egenudviklet hjemmeside www.cfactor.dk med meta-tags.
Mit spørgsmål er:"Hvordan gør jeg det rent praktisk i MS publisher ?"
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
På forhånd tak for hjælpen.
C Factor v/ Camilla |
Opdatering af Meta-tags i MS Publisher
Er ikke klar over om det i Publisher er muligt at rette i html. Er 10 år siden jeg har prøvet Publisher, så skal ikke kunne sige om der er sket noget på den front. Det er dog meget nemt at rette dine meta-tags. Åben din html-fil i Windows Notepad, og du har dem i toppen. :-) Btw, dine menupunkter virker ikke i FireFox. |
|
Hej Camilla, Jeg fandt din tråd, da selv påtænker at benytte mig af pubisher til design af ny hjemmeside og søger noget information om jeg skal vælge frontpage eller publisher mht, søgemaskine optimering. Har du noget information omkring dette? Til dit spørrgsmål omkring metatags og dine keywords kan jeg fortælle at du på hver af dine sider i publisher kan gå ind under funktioner, indstillinger for webside og sætte dine keywords ind. Hvis du ikke alleder her set dette. mvh jesper |
Du kan også åbne dit dokument i ex. notepad, så er det linje 11 øvers du skal tilføje/rette søge ord.. det er ikke særlig advanceret.. P.S Dine menupunkter virker ikke på Mac! |
|
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
|
En lille ekstra tilknytning. Frontpage og Publisher er gode nok til "fanhjemmesider" og andre hobbyprojekter, endsige måske også en hjemmeside til en lille hobbyforretningen, men er du seriøst omkring din forretning og forventer du at din hjemmeside skal kunne deltage blot lidt i at skaffe kunder, så få den lavet proffesionelt. Det koster ikke alverden og af alt det som ellers kan fylde på markedsføringsbudgettet, så er hjemmesiden en af de mindre poster (selvfølgelig afhængig af hvad du ender med at ville have lavet...). |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Hej Nicolai, Jeg er enig i at , der skal professionelle til senere, specielt når jeg ønsker en god placering hos søgemaskinerne, men i første omgang skal jeg bruge side som referance. Det kan være du kender nogen som kan hjælpe, det er bl.a. afgørende at siden kan optimeres til danske, norske og svenske søgemaskiner. Når du siger forntpage og publisher ikke er gode nok, tænker du så på teknikken bag, tilgængeligheden for søger maskiner eller design? Kunder relaterer sig jo udelukkende for indhold, design og funktion. og det kan vel være lige så godt produceret i hvilken som helst software. I første omgang skal min hjemmeside udelukkende indeholde produkt information o. lign. Senere udbygges med webshop og affiliates programmer til sider som kan henvise kunder til mig. mvh jesper |
Der er rigtig mange grunde til hvorfor man skal vælge et rigtigt værktøj at arbejde med - det er selvfølgelig rigtig nok at langt størstedelen af dem der kigger ind ikke kigger bagom siden men kun ser det udvendige, men der er jo heller ikke meget ved at køre i en Ferrari, hvor man bare har sat en motor fra en gammel Fiat Punto i. Et par af grundene; - Din forside alene fylder kodemæssigt 122kb og derudover kommer altså billeder. Optimeret ville den kode måske fylde 4-5 kb - heldigvis har mange en internetforbindelse, som gør at dette i bund og grund ikke er noget problem men det giver alligevel en urealistisk lang loadetid. Og så er der faktisk folk der stadig sidder på langsomme forbindelser og for dem vil din side tage lang tid at loade. - søgemaskinerne vil også få problemer med at læse siden da det vil tage lang tid for dem at læse siderne igennem (pga størrelsen), så de vil formentlig springe fra inden hele sitet bliver indekseret. Samtidig med det er der en masse spildkode i toppen af dokument der gør at det relevante på siden kommer langt nede i koden hvilket let kan tolkes som om at det ikke er særlig relevant for søgemaskinerne. Generelt er jeg også af den opfattelse at søgemaskiner godt kan lide pæn og valid kode. - browseroptimering er også sjældent at det kan fungere korrekt ud fra alternative udviklingsværktøjer. Ud fra disse tre punkter vil siden altså meget kort sagt let kunne genere alle parter der er med til at skabe succes for et site - dvs de besøgende der gives en lang loadetid og måske en forkert visning pga manglende browseroptimering samt søgemaskinerne pga loadetid samt besværlig indeksering. Og endelig generer den mig som udvikler da det viser en klar mangel på respekt for standarder på nettet, men det er nok knap så vigtigt som de to første punkter :) |
Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk