Har lige fået tilbud fra dba.dk omkring topannoncer på deres søgeresultat sider. Klikpris fra 50 øre. Jeg tror mere på adwords kampagner, hvor man kan lave annoncer efter søgeord, og dertil tilpassede landingssider.. Umiddelbart tænke jeg spil af kr., men er det nogle af jer, som har erfaring med annoncering på dba.dk? God weekend derude! |
Hej Jeppe
Det afhænger selvfølgelig meget af, hvad du sælger.
Vi har annonceret på DBA - Dog til en fast aftalt pris i en periode.
Det produkt vi annoncerede for var vores webshop-løsning, hvor vi havde et topbanner placeret i erhvervssektionen.
Annoncen var en test for om mediet var noget for os, og vi synes ikke resultaterne var derefter. Jeg vil sige at man får megen eksponering til en bred målgruppe, som webshoppen havde gavn af.
De brugere der befinder sig på DBA er tilbudsjægere. Så har du et godt produkt med stor avance så du kan sætte prisen lavt, eller noget i den stil, så kan du nok godt få noget ud af det. Og ellers tror jeg ikke, der er andre medier der er bedre til branding.
Du kan ikke helt sammenligne det med AdWords der er en helt anden slags markedsføring idet at din målgruppe på AdWords er folk der i forvejen søger efter dine produkter og tjenester og altså er langt længere henne i beslutningsprocessen. DBA kan du bruge til at promovere din forretning over for helt nye potentielle kunder der endnu ikke overvejer dine produkter.
Men held og lykke med det.
Med venlig hilsen
Kathrine Svendsen,
Danhost