Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har min kunde ret???

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gudmundsson:
Som jeg har skrevet, har jeg tibudt kunden en ny hængekurv, men det vil han ikke have, da han siger at han har smidt resten af kradsetræet ud.
Han havde hele kradsetræet med ind i butikken igår(da han forventet at få penge for dette + penge for dyrelægeregningen med det samme), og det skal siges at Kradsetræet så MEGET ramponeret ud... Det lignet noget der har været gevaldig brugt i mange år.
Nå men han takket nej til at få en ny hængekurv og holder på at han skal have hele beløbet udbetalt (kradsetræ og dyrelægeregning).

Bed om dokumentation for besøget hos lægen og udbetal hele beløbet inkl. for kradsetræ... tro mig det bliver billigst uanset hvordan det ellers skulle ende.
Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 15:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristoffer Andersen - Cartella:
Der skal man højest sandsynlig drage produktansvarsloven ind over.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2407

Jeg  vil tilslutte med anbefalingen med at nærlæse produktansvarsloven, jeg er ikke jurist men som jeg tolker loven vil du kunne gøres erstatningspligtig hvis produktet var fejlbehæftet - du kan så videreføre erstatningskravet til producenten .... men lad os håbe der er en jurist på Amino der kan tydliggøre praksis.

Det lyder som om kunden måske har en sag - medmindre der er begrænsninger på hvor tung en kat hængekurven er beregnet til ...

Jeg ville bede mig om at få kradsetræ og kurv retur, tro og love erklæring på forløbet og at kradestræ/kurv er brugt på almindelig vis uden at blive udsat for ekstraordinær belastning, dokumentation på udgifter (angivelse om der modtages erstatning fra forsikring) , plus hvis relevant en vægtangivelse på katten og billede af denne.
Hvis kunden syntes det er meget besvær kan du jo henvise til at dit forsikrings selskab / producent kræver disse info. 

Nu har kunder ikke altid ret - men kunden er altid kunden, og med det mener jeg at det er værd at lade evt tvivl komme en kunde til gode og det kan være dyrt imagemæssig at gå i "små sko".

Hvis du vil være rigtig god kan du jo overveje at kaste noget ekstra ind i ligningen til kunden - gavekort på xx kr eller andet som beklagelse for forløbet.

Jeg har god erfaring med at kaste en bonus ind til kundeklager/når der er problemer

Vi kom forleden til at sende en demo læbepomade til kunde (på mystisk vis forvildet sig fra homeparty kasse til vores ubrugte varer).

Selvom  folk kun bruger løbepomaden på armen (for at prøve konsistens) så var kunden selv klart ikke tilfreds - vi sendte selvfølgelig en ny læbepomade, plus gavekort til næste køb i webshoppen. Meget tilfreds tilbagemelding fra kunde ....

lyse hilsener
Kim Hjorhtolm 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Stenov Digital Skrevet kl. 15:51

@Brian

Ja det kan du have ret i men jeg tror desværre ikke man som forhandler blot kan henvise til producenten. (Uden jeg dog er knvisskarp udi produktansvar)

Det ville jo være kaos hvis en "almindelig" kunde var nødt til at gå direkte til producenten ved en defekt på f.eks. en bil.

Men det er ren spekualtion fra min side. Nok bedre at forhøre sig hos en advokat :-)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 15:52

glox@glox.net:

Altså normal er der 14 dag fortyreles ret hvis produktet ikke er anvendt.(men ikke et krav)

Det er kundes egen ansvar om at vurder om det er ansvarligt at købe produktet.

Du burde nok sætte dig lidt mere ind i købeloven, før du kommer med den slags indlæg. Jeg ved ikke hvor, du har dine informationer fra, men du er helt ved siden af.

Kunden kan sagtens forlange sine penge tilbage - der er 24 måneders reklamationsret. Og kunden kan netop forlange sine penge tilbage, da varen er fejlbehæftet. Sælger kan dog i stedet vælge at reparerer varen. Hvilket dog nok ikke i situationen er i nogens interesse.

glox@glox.net:
Plus du behøver ikke betale en regning for andre.. Der ikke ved kommer dit firma. 

da kunden truer. kan du melde kunden og bortvise kunden for butikken. 

om der produkt fejl eller ej. har kunden 2 måneder til at klage til forbruger styrelsen fra købes dato

Det holder heller ikke, der kan klages indenfor "rimelig tid" - EFTER varen er fundet defekt. "Hvis du klager, inden der er gået to måneder, fra du opdager manglen, vil du altid have klaget inden for rimelig tid."

Hvis jeg havde solgt det produkt, så havde jeg givet kunden pengene retur og omgående betalt dyrlægeregningen - og så gået tilbage til producenten og fortalt om sagen. De vil sikkert gerne dække de omkostninger, i stedet for at få dårlig omtale. Samtidig giver det dem en chance, for at forbedre kvaliteten på deres produkt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 15:52

glox@glox.net:

Det kan kunden ikke..

Altså normal er der 14 dag fortyreles ret hvis produktet ikke er anvendt.(men ikke et krav)

Her blander du tingene lidt for meget sammen

De 14 dages returret er en rettighed ifølge - fjernsalgsloven

Fejl og mangler afgøres ifølge - købeloven

Skader på andet afgøres ifølge - produktansvarsloven.

glox@glox.net:

Kunden kan ikke forlange penge tilbage da det er 11 måneder siden.

Hvis varen ikke lever op til hvad man kan forvente, så kan kunden faktisk godt kræve pengene retur.

Hvis det er en fejl sælger hurtig kan reparerer kan sælger forlange at gøre dette.

glox@glox.net:

Spis nu lige brød til!, og tænk på fremtidige kunder og butikkens rygte i byen.

glox@glox.net:
om der produkt fejl eller ej. har kunden 2 måneder til at klage til forbruger styrelsen fra købes dato

Det er noget sludder.

Man kan klage til forbrugerrådet hvis man ikke er enig i butikkens måde at løse problemet. Køber kan reklamerer over for sælger i 24 måneder efter varen er købt

Læs evt. officielle vejledninger på nettet.

mvh

Lars Kristensen

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 15:55

Som mellemhandler han man sagtens kræve regres, hvilket betyder at man sender sagen videre til producenten, i det tilfælde så skal man ind og vurdere om fejlen er opstået pga. En culpøs handling fra mellemhandlers side. Eller om producenten ganske enkelt har lavet en fejl.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 16:05

glox@glox.net:

Kunden kan ikke forlange penge tilbage da det er 11 måneder siden.

Plus du behøver ikke betale en regning for andre.. Der ikke ved kommer dit firma. 

Sikke da en gang vrøvl du skriver! 

Har du aldrig hørt om at man ved forbrugerkøb har 2 års reklamationsret?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:42

Brian Ph.:

mla0712:
§ 6. En producent skal erstatte skade, der er forårsaget af en defekt ved et produkt, som er produceret eller leveret af denne.

I så fald skal regningen vel videre til producenten. Ikke forhandleren?

Jo, man kaster om sig med erstatning i Kina.... og hvordan er det nu, når man forhandler/evt. importerer noget?  :-)

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 18:03
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:06

Et link giver dig skam ikke ret i noget som helst. Det du har skrevet holder ingen steder, hvis du mener anderledes, så tag venligst de paragrafer ud som argumentation og post dem i tråden. Alt andet er useriøst!

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)