|
Kristoffer Andersen - Cartella:Der skal man højest sandsynlig drage produktansvarsloven ind over.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2407
Jeg vil tilslutte med anbefalingen med at nærlæse produktansvarsloven, jeg er ikke jurist men som jeg tolker loven vil du kunne gøres erstatningspligtig hvis produktet var fejlbehæftet - du kan så videreføre erstatningskravet til producenten .... men lad os håbe der er en jurist på Amino der kan tydliggøre praksis.
Det lyder som om kunden måske har en sag - medmindre der er begrænsninger på hvor tung en kat hængekurven er beregnet til ...
Jeg ville bede mig om at få kradsetræ og kurv retur, tro og love erklæring på forløbet og at kradestræ/kurv er brugt på almindelig vis uden at blive udsat for ekstraordinær belastning, dokumentation på udgifter (angivelse om der modtages erstatning fra forsikring) , plus hvis relevant en vægtangivelse på katten og billede af denne.
Hvis kunden syntes det er meget besvær kan du jo henvise til at dit forsikrings selskab / producent kræver disse info.
Nu har kunder ikke altid ret - men kunden er altid kunden, og med det mener jeg at det er værd at lade evt tvivl komme en kunde til gode og det kan være dyrt imagemæssig at gå i "små sko".
Hvis du vil være rigtig god kan du jo overveje at kaste noget ekstra ind i ligningen til kunden - gavekort på xx kr eller andet som beklagelse for forløbet.
Jeg har god erfaring med at kaste en bonus ind til kundeklager/når der er problemer
Vi kom forleden til at sende en demo læbepomade til kunde (på mystisk vis forvildet sig fra homeparty kasse til vores ubrugte varer).
Selvom folk kun bruger løbepomaden på armen (for at prøve konsistens) så var kunden selv klart ikke tilfreds - vi sendte selvfølgelig en ny læbepomade, plus gavekort til næste køb i webshoppen. Meget tilfreds tilbagemelding fra kunde ....
lyse hilsener
Kim Hjorhtolm