Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har min kunde ret???

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kloge Aminoer.

Jeg har en butik der sælger tilbehør til dyr.
For 11 måneder siden, solgte jeg et kradsetræ til kat, til en kunde (pris 1298,-).
Kunden vendte tilbage igår med et smadret kradsertræ, hvor bl.a. en metalbøjle til en hængekurv var gået istykker i svejsningen.
Kunden fortæller mig at katten havde hoppet op i hængekurven og så var metalringen gået fra hinanden og hermed fik katten flået et stort hul i maven der kostet 2500,- at få ordnet hos dyrelægen.
Kunden vil nu have et helt nyt kradsetræ og at jeg betaler de 2500,- for dyrelægeregningen.

Jeg har tilbudt kunden at erstatte hængekurven, da jeg kan se at det MÅSKE er en produktionsfejl, da den jo efter "kun" 11 måneders dagligt brug gik istykker i svejsningen.
Kunden truer nu med bål og brand, hvis han ikke får sine penge for kradsetræ og dyrelægeregning (i alt 3798,-).

Jeg vil mene at det må være hans forsikring der dækker eventuelle skader på katten og ikke mig der skal betale dette...
jeg mener, hvis min kæreste købte et par højhælede sko og hælen knak, hvorpå hun brækket benet, så kan jeg jo ikke forvente at forretningen erstatter hendes sygehusregning osv (ok, måske en dårligt sammenligning...)

Mit spørgsmål til jer er: er jeg helt forkert på den? Skal jeg bare punge ud med de 3798,- inden han går til en evt advokat?

Mvh. Mig.

Fra Ejstrupholm
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Cartella Skrevet kl. 15:02

Der skal man højest sandsynlig drage produktansvarsloven ind over.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2407

Håber det hjælper lidt for dig at læse der inde.

Mvh.
Kristoffer G. Andersen 

www.cartella.dk - Etuier til 7 tommer tablets.
^Find vores forhandlere inde på sitet.

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 15:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Det kan kunden ikke..

Altså normal er der 14 dag fortyreles ret hvis produktet ikke er anvendt.(men ikke et krav)

Det er kundes egen ansvar om at vurder om det er ansvarligt at købe produktet.

Kunden kan ikke forlange penge tilbage da det er 11 måneder siden.

Plus du behøver ikke betale en regning for andre.. Der ikke ved kommer dit firma. 

da kunden truer. kan du melde kunden og bortvise kunden for butikken. 

om der produkt fejl eller ej. har kunden 2 måneder til at klage til forbruger styrelsen fra købes dato

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 101
Fra  BIG Sportspræmier Skrevet kl. 15:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

Jeg tror ikke kunden har noget at komme efter med dyrelægeregningen. Han skal jo kunne besvise at det faktisk er dit kradsetræ der har skadet katten. Alt er jo muligt, og da jeg ikke har set kradsetræet kan jeg jo kun vurdere ud fra hvad jeg syntes er sansynligt. Men jeg har svært ved at forestille mig hvordan det skal kunne skade katten. 

Men der er jo garanti på produktet, så det skal du jo lave uden beregning. Kunden er ikke beretiget til et nyt produkt

Så er det så op til dig, om du vil have en sur kunde, der aldrig kommer igen. Og samtidig fortæller alle der har kæledyr om hvor dårlig din butik er. Jeg er oplært med at kunden altid har ret. Og glade kunder, giver nye kunder.

Men det er jo din vurdering om kunden virkede ærlig, eller om han bare vil udnytte dig.

Jeg ville nok foreslå, at du betaler for hans selvrisiko til forsikringen, da han jo får sine penge tilbage for dyrelægeregningen. Og sender kradsetræet til din leverandør, til rep. så kan det være at de vælger at give dig et nyt, de vil jo også gerne have at du er en glad kunde.

BIG Sportspræmier. Når kvalitet og service skal gå op i en højere enhed

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 15:30

Hey 
jeg vil tror at kunden har en lidt tynd sag hvad angår at du skulle være ansvarlig skade som dit produkt angiveligt har forvoldt,

når det så er sagt det vel et spørgsmål om hvad man skal og hvad man kan gøre.
jeg tror som andre har skrevet at et kompromis er den bedste løsning,

tilbyd og reperer produktet(som du vel er forpligtet til) og lav et eller andet kompromis omkring "skaden" også selv om det er tvivlsomt at det er dit produkt der har forvoldt den, jeg ville stille det sådan op

Hvad koster det at gøre kunden glad. ?
hvor manget kan det koste at han fortælle alle han kender at de ikke skal handle hos dig.... osv... 
når det handler om husdyr kan folk gå helt op i limningen og gå til ret vilde længder for at skade dem de "Mener" er skyldige...

bare mit B7 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30

Købeloven giver 2 års reklamsret for mangler og åbner op for skadeserstatning som følge af manglen. Det er jo kun dyrelægeregningen, der bør være diskussion om. Jeg ville betale ved kasse 1 uden diskussion - 2500 kr. kan hurtig veksles til badwill som langt vil overstige dette beløb.

Husk at du selv kan forsikre dig mod sådanne krav i fremtiden

/Henrik

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Stenov Digital Skrevet kl. 15:36

Helt enig med Henrik og de 2 år.. .den er soleklar for mig at se.

Og så skulle du måske kigge nærmere på det med produktansvar som tidligere nævnt.. skimmede lige:

§ 6. En producent skal erstatte skade, der er forårsaget af en defekt ved et produkt, som er produceret eller leveret af denne.

Stk. 2. Det påhviler skadelidte at føre bevis for skaden, defekten og årsagsforbindelsen mellem defekten og skaden.

Men et par tusinde for at undgå badwill og skriveri på nettet er måske "billigt" selvom din kunde har bevisbyrden...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42
Som jeg har skrevet, har jeg tibudt kunden en ny hængekurv, men det vil han ikke have, da han siger at han har smidt resten af kradsetræet ud.
Han havde hele kradsetræet med ind i butikken igår(da han forventet at få penge for dette + penge for dyrelægeregningen med det samme), og det skal siges at Kradsetræet så MEGET ramponeret ud... Det lignet noget der har været gevaldig brugt i mange år.
Nå men han takket nej til at få en ny hængekurv og holder på at han skal have hele beløbet udbetalt (kradsetræ og dyrelægeregning).
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 15:43

mla0712:
§ 6. En producent skal erstatte skade, der er forårsaget af en defekt ved et produkt, som er produceret eller leveret af denne.

I så fald skal regningen vel videre til producenten. Ikke forhandleren?

Venligst

Brian Phillip

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 15:46

Ved ikke om det er svaret - men
Erstatning af det ødelagte produkt skal erstattes ifølge købeloven.
Dyrelægeregningen skal betales ifølge produktansvarsloven, men da skadelidte har en selvrisiko på 4.000 kr, så kan sagen ikke gå videre :)

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)