Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De 15 Største Løgne I Forretningslivet

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her finder du mine bud på de 15 største løgne i forretningsverdenen.

1. Penge er ikke alt.

Hvorfor er det, at det altid er de rige mennesker der mener at "penge er ikke alt" og "der er mere i livet end penge"?
Jeg har aldrig nogensinde hørt en stakkels fattig fyr fortælle mig, at penge ikke er alt!

Måske penge ikke er det vigtigste, der er i livet, men når man tænker over det helt ærligt, hvad ville dit liv så være uden penge? Hvordan ville din virksomhed være uden penge?
Vi har brug for penge, uanset hvilken kultur vi lever i, så vi kan købe de ting, vi har brug for i vores virksomheder.

Nar ikke dig selv og tro, at du kan starte en virksomhed uden penge.
Start aldrig en virksomhed og tænk, at du kan løse dine financielle problemer når de opstår.
Tro mig, i erhvervslivet penge er alt!

2. Du kan hvad du vil

Nope! Nej! Det kan du ikke! Hvis det var sandt så ville der være en masse flere piloter og brandmænd og en masse færre pedeller og viceværter.

Det er måske forkert at kalde dette en løgn. Måske skulle jeg hellere kalde det en misfortolkning?
Faktum er, at dette ofte er noget dine forældre forsøger at bilde dig ind mens du er barn, at hvis du arbejder hårdt nok, så kan du blive og gøre lige, hvad du har mest lyst til.

Børn drømmer om at blive brandmand, politimand eller astronauter.
Men når du vokser op, ender de fleste med andre karrierer som advokat, børsmægler eller professionel fodboldspiller.

"Du kan hvad du vil" er en sandhed med visse modifikationer!
Det afhænger bl.a. af dine evner og talenter. Du vil ikke pludselig blive professionel fodboldspiller, hvis du ikke kan ramme en bold, selvom dit liv afhang af det, og du vil aldrig blive børsmægler, hvis du ikke kan greje din matematik og regne ud, at 2 +2 er lig med 5.

Og så må vi ikke glemme de millioner af mennesker med handicap, der ikke kan, hvad de vil, fordi de mangler evnen. Som blind, vil du aldrig blive astronaut eller pilot og som døv, vil du aldrig blive verdensmester i telemarketing.

Men du kan (næsten) hvad du vil!

3. Jeg vender tilbage til dig i morgen.

Ja, helt sikkert! Vi har alle hørt denne løgn, har vi ikke? Det betyder: "Kontakte mig ikke, jeg kontakter dig."
Men nej, de fleste vender aldrig tilbage til dig i morgen. Ofte vender de aldrig nogensinde tilbage til dig. En af mine tidligere klienter fortalte mig engang, at han ville vende tilbage til mig i morgen med ny info. Det er 5 år siden .... skal jeg fortsætte med at vente på at han vender tilbage til mig? He he, nej, vel?

4. Du har mit ord på dette, men jeg kan ikke tilføje det til kontrakten!

Yeah, right. Det undrer mig til stadighed, at folk nægter at stå bag, hvad de siger. De lover dig noget og  sværger på det ved deres mors grav, men de vil ikke skrive de samme ord ned på papir og underskrive det. Det får mig altid til at tænke på at der foregår noget der ikke helt tåler dagens lys.
Jeg nægter simpelthen at samarbejde med nogen, der ikke vil sætte sine verbale ord ned på skrift og så underskrive det. I mine øjne er der kun én grund til det: Han fortæller dig en løgn!

5. Lad os udarbejde en kontrakt, der er fair for begge parter.

Du griner allerede, gør du ikke? Jeg griner lige nu hvor jeg skriver dette ned.

Jeg tror ikke, der findes bare en enkelt person, der læser dette, der rent faktisk tror på det.

Sagen er jo den at når du udarbejder en deal, så ønsker du altid (hvis du er helt normal) at favorisere den person eller det selskab, du repræsenterer, især hvis det er dig selv der ejer selskabet! Til helvede med de øvrige parter!! Du er professionel og tænker i kroner og ører! Så igen, til helvede med de andre parter, hvis det stod til dig som professionel forretningsmand.

Desuden, hvis dette udsagn var sandt, hvorfor var kontrakten så ikke skrevet allerede? Hvorfor skulle det så være nødvendigt at udarbejde en?
Udarbejd en kontrakt, der er fair for alle involverede, og du behøver aldrig nogensinde at gøre det igen, ikke sandt?
Det er løgne som disse, der holder liv i advokaternes forretning. Men det er en helt anden historie.

6. Dette er et engang-tilbud i en begrænset periode!

Hmmm ...... meget mærkeligt, for du fik dette tilbud 1 måned tidligere og da du næste gang kom tilbage til forretningen eller hjemmesiden, så var tilbuddet der stadig: D

Jeg har det også helt fint med "early bird gets the worm" markedsføring. Men hvis jeg i Thailand f.eks. køber en "early bird" flybillet, så går jeg ofte tilbage til flyselskabets hjemmeside for at se hvad billetprisen er en dag før afgang.
Til min rædsel erfarer jeg undertiden at prisen er endnu lavere end "early bird". Simpelthen fordi billetterne ikke kunne blive solgt.  Som regelmæssig kunde og "early bird" pisser dette mig virkeligt af.

7. Vi er de største.

De største i  en branche behøver ikke at udbrede, at de er "de største i branchen" for at sælge sig selv. For det ved kendere allerede, så det gør de ikke.
De firmaer der derimod helt ublu kalder sig selv "klodens største" spiller på at deres kunder eller kommende kunder ikke aner hvem de er og spiller således på deres størrelse frem for at spille på kvalitet. Sandsynligvis fordi kvaliteten ikke er noget at snakke højt om!

8. Vi har ikke nogen konkurrence.

Jeg er endnu aldrig stødt på en virksomhed der ikke havde ihvertfald een konkurrent, men jeg har mødt masser af iværksættere der helt ærligt siger "Vi har ikke rigtigt nogen konkurrence". De mener det virkeligt! Til stor skade for dem selv, naturligvis.

Facts: Hvis du tror, du ikke har nogen konkurrence, så har du med 99% sikkerhed ikke ledt godt nok!

9. Vores konkurrenter er dårlige.

"Vi har ikke nogen konkurrence" er første etape af konkurrencebenægtelsen. Anden etape er at deres konkurrenter er dårlige. Det kan godt  være de virkeligt er det, men oftere end ikke så er det simpelthen bare en nem og bekvem måde at ignorere den risiko, som deres konkurrenter udgør. Igen til stor skade for dem selv.  Selv i de tilfælde, hvor konkurrenten rent faktisk har et ringere produkt eller et mindre udbud, så behøver iværksætteren ikke at tumle med de ubehagelige forestillingen om, at konkurrenterne rent faktisk kan true deres levebrød. Så det hjælper på "den indre moral" at lyve for dem selv på den måde.

10. Jo flere milliardærer jo bedre.

En løgn der er udbredt accepteret i forretningsverdenen er, at jo flere milliardærerne jo bedre. Men i vores samfund, signalerer det stigende antal milliardærer simpelthen en kollapsende middelklasse. Tænk lidt over denne statistik:
I 1970 er forholdet mellem aflønning af de 100 bedste administrerende direktører i forhold til den gennemsnitlige industriarbejder 45 til 1. Altså en gennemsnitlig direktør tjener 45 gange mere end en gennemsnitlig middelklassearbejder. I 2006 var dette tal steget til en forbløffende 1.723 til 1. WOW! Men betyder det en sund økonomi og et sundere samfund?

For mig betyder det at der er færre købere til de ejendomme jeg sælger, for det er hovedsageligt middleklassekøbere jeg handler med. Men måske skulle jeg starte med at sælge 5-stjernede ejendomme istedet, som kun milliardærerne har råd til?

11. Ved brug af sociale medier vil du straks tjene flere penge på din forretning.

Ved blot at oprette profiler på nogle sociale medier som Facebook og Twitter og poste lidt hist og her, det opnår du ingenting ved. For at denne udtalelse ikke skal være løgn må man så absolut vide hvad man gør!
Facebook-sider og tweets betyder ikke meget alene hvis du ikke  "møder" og socialiserer med både eksisterende og nye potentielle kunder. Men gør du derimod det så vil det helt klart forbedre din forretning og profit - og temmelig hurtigt endda.

12. Jeg har ikke tid.

Hmmm ... Sikken en dum løgn!
Du får de samme 24 herlige timer hver dag som mig og resten af os.
Det virkelige problem er ikke mangel på tid, men manglende vilje til at skabe tid, og hvad den tid vil blive brugt til i dit liv.

Selv når du bruger 21 timer hver dag på at sove, på at arbejde, på at spise og på at pendle til og fra arbejde og på at socialisere med din familie så efterlader det stadig 3 timer som er åbne for at skabe noget stort.
Hvor mange flere af disse timer vil du bruge på så overfladisk ting som sjove kattevideoer på YouTube og kedelige tv-shows?

Så istedet for næste gang at sige "Jeg har ikke tid", så dropper du istedet genudsendelsen af "Huset på Christianshavn" og skaber dig tid!

13. Jeg er ikke god nok.

Måske er dette den værste af alle de forretningsløgne, vi tror på i vores  liv, at vi ikke er gode nok til at drive dit og ikke gode nok til at gøre dat, at andre bare er meget bedre forretningsfolk end os.

Denne løgn udspringer selvfølgelig af mindreværdskomplekser, som igen udspringer af al den kritik og pjat vi har været udsat for fra vores forældre, lærere og chefer eller forretningspartnere.

Men sandheden er, at det er løgn! Vi er alle gode nok og mere end gode nok til at drive den forretning vi brænder for.
For sagen er den, at det ikke har en skid at gøre med om man "er god nok", det er altsammen et spøgsmål om at man har "drive" og "mod" og "nosser" nok til at få success, og så kommer det gode liv og din selvtillid automatisk!

14. Timingen er helt forkert.

Øøøhhh....hvem bestemmer hvornår timingen er helt forkert? Og hvordan afgør man om timingen er helt rigtig?
Fakta er, at ingen rigtig ved. Timing er lidt af en fornemmelse man som forretningsmand har.
Enten føler man at tiden nu er inde til at starte sin nye idé, eller man føler at tiden ikke er helt rigtig, at man lige må vente til det rigtige tidspunkt.
Hvem skulle have troet det var det rigtige tidspunkt at lancere Pinterest.com? Jeg mener, med Facebook og Google+ som The Big Players i de sociale medier så har den enorme succes for Pinterest.com klart overrasket de fleste eksperter.

15. Hvis din forretning skal lykkes, skal du forfølge din passion.

Denne udtalelse er ikke kun løgn, den er også direkte grusom.

Jeg kender mange der har studeret deres passion på univertistet blot for at opdage at der ikke er noget job til dem når de kommer ud i den virkelige verden. I det mindste ikke et job de kan leve af!
Jeg studerede selv IT/EDB på Niels Brock da Bertel Harder var undervisningsminister, og han smed 28-30 elever ind i hver klasse...og da jeg var udlært var der alt for mange der skulle slås om de få jobs der var. Så at følge min passion viste sig at være sur røv!

Jeg kender også mange der har opgivet en indbringende forretning for at forfølge deres passion og så er gået konkurs. Bl.a. kender jeg en rigtig dygtig mand her i Thailand der er ekspert i Multi Level Marketing. Men han blev så træt af cremer og vitamindrinks at han bestemte sig for at ville arbejde med det han virkeligt brændte for, nemlig økologi og rent vand til alle Thaierne.

Så han satte et nyt firma op der skulle køre efter samme princip som MLM. Han brændte virkeligt for det, men han brændte også nallerne gevaldigt, for han forregnede sig da han gik ud fra at alle Thaiere også ville synes godt om hans smarte vandrensere, hvor man blot skulle fylde postevand ned i en 20 liters beholder, så ville vandet blive filtreret automatisk og klart til at drikke når man trykkede på knappen for at få et glas vand.

Prisen var for høj for en gennemsnitlig Thai arbejder, så min bekendte gik konkurs og er nu tilbage i et andet MLM job som han hader som pesten, men som giver smør på brødet.

Den barske sandhed er, at de færreste af os kan leve af vores passion, så hvis du vil have success i din forretning, så skal du ikke forfølge din egen passion men forfølge dine kunders passion istedet!

Konklusion.

Der er masser af løgne derude i forretningsverdenen og disse 15 af dem er mit bud.

De er ikke placeret efter hvor store løgne de er eller hvor vigtige de er.

Mange vil ikke være enige med mig, og det er OK, så kan I jo give mig Jeres bud herunder ;-)

Min konklusion er at i dagens forretningsliv lyver mange og endnu flere lyver for sig selv.

Så tvivl om og tro ikke på alt hvad du hører og læser, og vær ærlig overfor dig selv, så skal du nok klare dig som iværksætter.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 306
Fra  Zeezit Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godt oplæg du kommer med der, og den eneste jeg sådan set er uening med dig i er dit første punkt. Penge er i min verden ikke alt, og jeg er ikke i nærheden af at være rig, tværtimod. Men det er vel smag og behag, alt efter hvilken type man har. At rige mennesker siger at penge ikke er alt, hænger nok også sammen med, at mange af disse har ofret en del for at blive rige (Deres samvær med kone og børn for eksempel), og de er derfor mere tilbøjlige til at mene, at penge ike er alt. Og så er det jo nemmere at undervurdere penges betydning når man har nok af dem;)

MvH

Peter

 

 

Zeezit - specialister i økonomisk rapportering og dataanalyse

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

peterch 1986. Jeg har altid fundet det meget svært for ikke at sige umuligt at oprette et firma uden penge! Især de sidste 15 år her i Thailand har overbevist mig om at uden penge så dur helten ikke!

Jeg er heller ikke rig, men det er min kone, og hun er enig med mig i at det er løgn at penge ikke er alt.

Men OK ja, vi var lykkelige og glade selv da vi ikke havde penge, men måtte spinke og spare for med tiden at kunne åbne vores første forretning.

Men heldigvis er vi alle forskellige så jeg har da stor respekt for de der mener penge ikke er alt, selv de der mener penge er roden til alt ondt Big Smile

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Taget til efterretning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Jeg synes det er et godt indlæg, men er ikke enig i, at man ikke kan udarbejde en fair kontrakt, det sker ofte. En kontrakt skal blot afspejle en aftale og selvsagt kan to parter indgår en fair aftale. Hver part sikrer sin del af aftalen, og når du spørger, hvorfor skal man så udarbejde en kontrakt, så er svaret enkelt, det er for at noget at forholde sig til på skrift.
En kontrakt udarbejdes mens man er "venner" og de fleste kontrakter kan så blive i skuffen resten af livet, men den tages frem, hvis man bliver "uvenner"
"Der skal to til en god kop kaffe" og en kontrakt SKAL være fair for begge, hvis det skal være langtvarende samarbejde, det ved alle der er gode til at lave kontrakter.
Jeg tror bare du skal gøre opmærksom på, at man skal være opmærksom på at der Kan være modstridende interesse, men vist indgåes fair kontrakter i massevis
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 306
Fra  Zeezit Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har nu aldrig forstået folk der påstår, at penge er roden til alt ondt - det hele kommer i bund og grund an på hvordan man vælger at bruge sine penge, og så er det jo op til en selv at forvalte det bedst muligt. Vi ser dog flere og flere tilfælde hvor folk ikke forvalter deres rigdom helt optimalt, men lur mig om ikke det ville have gået galt på en anden måde, selv hvis pengene ikke var der (Dårlig dømmekraft kan komme til udtryk på mange måder).

Men ja, i bund og grund kommer det hele jo an på hvordan man har det med den situation man befinder sig i - vi skal alle få det bedste ud af det, på den ene eller anden måde - med eller uden penge:)

Zeezit - specialister i økonomisk rapportering og dataanalyse

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Kristian Olsen:

5. Lad os udarbejde en kontrakt, der er fair for begge parter.

Du griner allerede, gør du ikke? Jeg griner lige nu hvor jeg skriver dette ned.

Jeg tror ikke, der findes bare en enkelt person, der læser dette, der rent faktisk tror på det

Den er jeg helt uenig i. Hvis man arbejder langsigtet og gerne vil samarbejde med sine forretningspartnere i mange år, så er det vigtigt at kontrakterne er fair for begge parter. Hvis den ene bliver snydt eller urimelig behandlet er det ikke et forretningspartnerskab der holder.

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes du har ramt rigtigt.. dog er det almindeligheder - som de fleste forretningsfolk eller mennesker sikkert er klar over.

de samme punkter kan kvalificeres under: "ordsprog"  de er ikke nødvendigvis sande selv om de lyder rigtige.

Dit indlæg virker ret bittert og ikke spor som noget man ville tage til sig som intressante betragtninger men mere som personlige sure erfaringer på livet.

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super god læsestof :D

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super godt læsestof. Der er noget til eftertanke ;)

www.easy-extensions.dk  Gratis fragt på ALLE ordre!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)