Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp til spørgsmål omkring told og moms. (uden for EU)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Vi er 2 knægte som har den helt rigtige idé, og lysten til at føre den ud i livet. Vi er bare noget til et punkt nu, hvor vi mangler en med lidt mere erfaring end os selv. Vi er godt i gang med at lave en webshop og vi har fundet ud af hvad vi gerne vil sælge. Vi har fundet en leverandør og har faktisk fået en aftale op at stå med ham. Da vi har valgt at importere fra et ikke eu land, er der selvfølgelig nogle regler man skal følge. Som f.eks at være registreret importør osv. 

Vi søger en venlig sjæl som kunne have lyst til at hjælpe os, evt mod betaling. Vi er ikke så meget inde i told og moms og hvordan det fungere. Hvad udløser fradrag og kan fragten trækkes fra. Vi har fundet ud af hvad toldsatsen er for vores produkt. 

Så har du selv en shop, hvor du importere fra et ikke eu land eller har noget erfaring med det. Vil vi rigtig gerne i kontakt med dig. Skype - personligt møde eller hvad vi nu kan finde på. Lige for at sætte os ind i det sidste. så vi rigtig kan komme igang . 

På forhånd. tak.

Mvh. Rasmus

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12943
Skrevet kl. 20:20

Hej Rasmus

Jeg kan da godt hjælpe Jer lidt på vej, men hvad er det helt kontret i har behov for at vide?  

Mvh

Ravn 

Tilmeldt 26. Sep 12
Skrevet kl. 20:39

Hej Ravn. 

Vi vil gerne have nogle konkrete tal at gå ud fra. For at se hvor meget avance vi får på produkterne. Da vi aldrig har importeret noget, og der er jo mange regler omkring det. Vi vil gerne vide hvad vi kan trække fra og hvad vi ikke kan trække fra. Meget "almindelige" ting for dem som er vant til at importere fra ikke eu lande og sælge varerne bagefter. :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 21:02

Hej igen

Nu er der jo ikke noget der i toldmæssig forstand hedder almindelige vare, en vare kan være belagt med told, antidumnings told og punkafgifter. udover det kan der være andre regler der skal være oplyst før varen må importeres ... så det er ikke noget man bare lige gør, selvom mange folk har den modsatte opfattelse.

Her kan i læse hvor galt det kan gå hvis man gør tingene forkert.

http://www.amino.dk/forums/t/174535.aspx

Tilmeldt 26. Sep 12
Skrevet kl. 21:29

Jeg har snakket med skat i dag, om hvilken gruppe vores produkter ligger i, og det er jeg blevet oplyst om af dem og samtidig fundet ud af told procenten. 

Det er det administrative, vi ikke har så meget erfaring med. Importerer du selv produkter fra et ikke eu land. Så kunne vi godt bruge din hjælp?

Mvh. Rasmus

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 21:32

RasmusLægaard:

Jeg har snakket med skat i dag, om hvilken gruppe vores produkter ligger i, og det er jeg blevet oplyst om af dem og samtidig fundet ud af told procenten. 

Du må aldrig forlade dig på hvad du har fået oplyst af SKAT ... det er ikke bindede på nogen måde. 

Send mig en privat besked så skal jeg gerne hjælpe lidt såfremt du har nogle specifikke spørgsmål.

Tilmeldt 26. Sep 12
Skrevet kl. 22:01

Har sendt dig en privat besked ravn. :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)