Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg står og skal rette min forskudsopgørelse til da jeg i løbet af dette år er gået fra at være elev i en butik til at være udlært samt at jeg de seneste 6 måneder har aftjent min værnepligt.

Det er rigtig svært at sige hvad som jeg nøjagtig kommer til at tjene i år. Når jeg går ind og retter i den og ser 'konsekvenserne' så vil jeg få et højere fradrag hvis jeg opjusterer min løn med 10.000 - 15.000 kroner. Men hvad nu hvis jeg kun kommer til at tjene 5.000 kroner mere? Noget af min løn afhænger af bonus og evt. søndagstillæg.

hvordan hænger det sammen når jeg gerne vil undgå at betale restskat? skal jeg lade den stå og så får jeg penge tilbage eller skal jeg sætte den lidt højere end forventet og så få penge tilbage?

håber at i forstår problematikken?

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 16:50

Du kan bare ændre den nu som du forventer at tjene, og evt rette dem efter 1-2 måneder når du har dannet dig et overblik over din indtjening. Det er nemlig meget svært at ramme præcis så den går i nul.

Tilmeldt 3. Apr 10
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 16:56

okay. Men hvordan forholder det sig med tilbagebetaling af restskat. Sker det hvis jeg har tjent mere end opgjort eller mindre end opgjort?

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 3. Apr 10
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 23:10

Bumper lige tråden da jeg stadig godt kunne bruge et svar på mit spørgsmål ovenfor... :D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:35

*JB*:
Men hvordan forholder det sig med tilbagebetaling af restskat. Sker det hvis jeg har tjent mere end opgjort eller mindre end opgjort?

jamen det er ikke så klart formuleret. Hvis du tjener mere end du har opgivet og betaler a skat og am bidrag - så sker der ikke det store, så længe du ligger i samme skatteklasse, for du betaler jo skat og am bidrag af det du tjener mere- men hopper du op hvor du skal betale topskat - så vil du få en skatteregning.

Hvis du opgiver væsentligt mere end du tjener KAN det ske at dine fradrag bliver for store grundet beskæftigelsesfradraget, men det er ikke en verden til forskel - men du kan risikere rest skat - så det KAN ske begge veje afhængigt af alle dine forhold, men så længe vi taler a indkomst som du skatter af, sker der i alle fald ikke det helt store med ekstraskat -det var værre hvis det var kapitalindkomst du selv opgav forkert.

Hvis du ikke 31/12 har betalt det du skal i skat, så får du en ekstra skat på girokort med % tillæg - og har du betalt for meget - får du pengene tilbage

Forslaget fra tidligere i tråden, om at regulere forskud så godt du kan fra starten, og så checke ind imellem og regulere en gang eller to mere hvis det skifter meget er gode nok, så slipper du nok uden om problemet. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 10
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 10:39

Mange tak for det svar... 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)