Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må man opkræve i rykkergebyr til kunde i Kenya?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommet i den kedelige situation at have solgt et parti mobiltelefoner til ældre til en kunde i Kenya, som ikke har betalt til tiden. Jeg har rykket flere gange pr. mail uden at få mine penge, så nu vil jeg sende en rigtig rykker.
Hvor meget må jeg opkræve i rykkergebyr til en forretningskunde i Kenya?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 10:09
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tjah det har du vel specificeret i din salgskontrakt ? I bund og grund kan du vel tage hvad du vil, men  er det ikke vigtigere at få pengene hjem frem for at bruge tid på et rykker gebyr

Lidt utroligt at man kan finde på at levere vare til sådan et land uden sikkerhed for betalingen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:49

Hej Henrik

Det er selvfølgelig muligt at forsøge at sende rykkere, men har du overvejet at afskrive det, og lade være med at bruge mere tid på denne sag? Personligt tvivler jeg på at du nogensiden får nogen penge. Desværre.

Hilsen Morten

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 11:08

Ravn:

Tjah det har du vel specificeret i din salgskontrakt ? I bund og grund kan du vel tage hvad du vil, men  er det ikke vigtigere at få pengene hjem frem for at bruge tid på et rykker gebyr. 

Lidt utroligt at man kan finde på at levere vare til sådan et land uden sikkerhed for betalingen.

Der er heldigvis kun en mindre prøveordre, så der er ingen salgskontrakt.
Selvfølgelig er det vigtigere at få pengene hjem, men jeg skal nok lave en formel rykker inden jeg går til inkasso

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 11:10
Pengene er væk uden nogen nævneværdig tvivl. Tag det som livserfaring, og send aldrig varer til nogen igen, uden først at have modtaget betaling...og da slet ikke til Afrika.
Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 11:12

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej Henrik

Det er selvfølgelig muligt at forsøge at sende rykkere, men har du overvejet at afskrive det, og lade være med at bruge mere tid på denne sag? Personligt tvivler jeg på at du nogensiden får nogen penge. Desværre.

Hilsen Morten

Du har nok ret i at det måske ender med at jeg må afskrive forsendelsen, men jeg mener at jeg bliver nød til at sende rykker og kører inkasso før jeg kan lave afskrivning.

vh
Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:16
Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 11:16

Lars Larsen:
Pengene er væk uden nogen nævneværdig tvivl. Tag det som livserfaring, og send aldrig varer til nogen igen, uden først at have modtaget betaling...og da slet ikke til Afrika.

Du han nok ret.
Mit gode hjerte løb af med mig, fordi det var til en god vens kæreste (som nu er eks kæreste...)

Men er der lige som med rykker til private i DK, en tommelfinger regel for gebyrets størrelse?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:16

Henrik Bryld:
Du har nok ret i at det måske ender med at jeg må afskrive forsendelsen, men jeg mener at jeg bliver nød til at sende rykker og kører inkasso før jeg kan lave afskrivning.

Så gør det hvis du har det bedst med det, men overvej det kraftigt, for det koster både tid og penge at sende rykkere, køre inkasso osv. Det er kedelige lærepenge, men faktum er at der findes rigtig mange bedragere der konstant sender mails til virksomheder hvor de beder om vareprøver, tilbud oma. 

Jeg får konstant sådanne mails, fra asien, afrika og mange andre steder. Det er desværre spam og de eneste de er ude på er at snyde dig.

Det er SKI** irriterende og ærgerligt at det er sket for dig. Helt sikkert.

Men igen er mit bedste råd at komme hurtigst muligt videre med dit liv og din forretning. JEg er sikker på at din tid og energi kan bruges meget mere fornuftigt end at bekymre dig mere om en betaling som du aldrig får.

Hilsen Morten

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 11:17

Henrik Koudahl:
Gælder kun faktura over 3.000 kr.

Fakturaen er på små eur 4000,-

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)