Jeg har nu spurgt jer om kritik af min hjemmeside og mange af de ting, som i fortalte mig har jeg taget til mig og ændret. En af de ting jeg fik af vide var at min hjemmeside var aaaalt for langsom. Jeg har skiftet server og har forsøgt, at lave en masse justeringer, som kunne gøre siden hurtigere.
Jeg håber der er nogle dejlige aminoer, som lige hurtig vil test mine side og se om den fungere ordenligt ved jer.
Jeg har nu spurgt jer om kritik af min hjemmeside og mange af de ting, som i fortalte mig har jeg taget til mig og ændret. En af de ting jeg fik af vide var at min hjemmeside var aaaalt for langsom. Jeg har skiftet server og har forsøgt, at lave en masse justeringer, som kunne gøre siden hurtigere.
Jeg håber der er nogle dejlige aminoer, som lige hurtig vil test mine side og se om den fungere ordenligt ved jer.
Jeg syntes render tiden på serveren stadig virker rigtig langsom - siden er for den sagsskyld hurtig nok, lige så snart den har forladt serveren - faktisk er det næsten 66% af loading tiden (burde meget gerne være lavere end 20%).
Venlig Hilsen
Lucas Rolff
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Jeg kan se det er wordpress, så burde ingen hastighedsproblemer have - det kan være hvis du bruger nogle plugins, men personligt syntes jeg selv 1 sekund næsten er meget. Evt. spørg din webhotel udbyder, om de kan se hvad der foregår, (hvilket de burde kunne).
Der er ikke så meget at gøre hvis det er backend, og det er en statisk side.. Du kan genere html filer via wp super cache - men ikke så handy, hvis du har indhold der ændre sig :)
Hvis ikke problemet kan løses, er der kun en udvej, om enten at leve med det, finde en anden webhotel udbyder feks.
Venlig Hilsen Lucas Rolff
Som Lucas også skriver det, kan det skyldes diverse plugins, hvis nogle af dem ikke er programmeret korrekt kan det skabe ekstra loading tid. Nu kender jeg selvfølgelig ikke til antal af forskellige plugins du bruger, men du kunne eventuelt teste dem alle. Ved at slå hver enkel fra og teste hastigheden på den måde og se hvilken der kræver flest ressourcer.
Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I. – Oscar Levant
Jeg syntes render tiden på serveren stadig virker rigtig langsom - siden er for den sagsskyld hurtig nok, lige så snart den har forladt serveren - faktisk er det næsten 66% af loading tiden (burde meget gerne være lavere end 20%).
Venlig Hilsen
Lucas Rolff
På hvilken som helst server vil render tiden være langsom, sådan er det bare med WP, det kræver noget af en server, også selvom det er en hurtig en af slagsen. Den eneste mulighed for at få den tid ned er ved at sørge for at hjemmesiden ikke skal renderes hver gang en bruger besøger hjemmesiden, men at de i stedet bliver mødt af en html udgave af siden. Dette gøres bedst med pluginet W3 Total Cache, som netop kan lave det der hedder html cache.
yderligere kan du hente lidt mere ved loadtiden hvis du sammenlægger de js og css filer som du har på din hjemmeside.
Venlig Hilsen
Lucas Rolff
På hvilken som helst server vil render tiden være langsom, sådan er det bare med WP, det kræver noget af en server, også selvom det er en hurtig en af slagsen. Den eneste mulighed for at få den tid ned er ved at sørge for at hjemmesiden ikke skal renderes hver gang en bruger besøger hjemmesiden, men at de i stedet bliver mødt af en html udgave af siden. Dette gøres bedst med pluginet W3 Total Cache, som netop kan lave det der hedder html cache.
yderligere kan du hente lidt mere ved loadtiden hvis du sammenlægger de js og css filer som du har på din hjemmeside.
MVH Kim
Det kommer meget an på server konfigurationer, renderingstiden af siden kan sagtens optimeres. Man kan også bruge WP Super Cache - som giver rigtig gode resultater også :)
Men som regl burde backend ikke være mere end 5-20%, hvilket det er her. Alle setups er ikke ens, så på hvilken som helt serve vil den ikke være langsom :)
//
Det kommer meget an på server konfigurationer, renderingstiden af siden kan sagtens optimeres. Man kan også bruge WP Super Cache - som giver rigtig gode resultater også :)
Men som regl burde backend ikke være mere end 5-20%, hvilket det er her. Alle setups er ikke ens, så på hvilken som helt serve vil den ikke være langsom :)
Nu har jeg prøvet WP på rigtig mange servere, både dedikerede, hostede og virtuelle servere, og resultatet er ens. renderingstiden vil blive langsom, især med tiden. Og ja vi kan godt blive enige om at det er plugins der er den store synder, men det er de færreste som køre WP uden nogen plugins installeret. Og skal du til at optimere på renderingstiden for en gennemsnits WP løsning, betyder det også at du skal til at programmere plugins om, for ja der er rigtig mange (også store) plugins som er programmeret helt hen i vejret.
Men ja vi kan hurtigt blive enige om at hvis man går ud og betaler kassen for en dedikeret server, kan man helt sikkert godt få det optimeret, men det er nu engang de færreste WP ejere og hjemmeside ejere som rent faktisk vil bruge den slags penge, ikke engang jeg vil bruge den slags penge for at optimre på hastigheden, når så meget andet og billigere metoder er nok. Men nu har du jo med servere at gøre, så jeg ville da gerne se hvordan en opsætning kan optimeres til at få en løsning der rendere langsomt til ikke at være langsom mere. hvad sker der fx hvis ikke du på din egen hjemmeside har WP super Cache aktiveret?