Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring rettet mod kommuner

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Globus Vask Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære med-aminoer

Har I et godt råd til at komme ind som leverandør til kommuner / kommunale instititutioner?

Mit firma tilbyder fullservice tekstilløsninger som man kender fra Berendsen og De Forenede Dampvaskerier. Disse to firmaer sidder på 95% af det kommunale marked indenfor områderne:

* Måtteservice (logomåtter, renholdsmåtter og permanente specialtilskårne måtteløsninger) 

* Beklædningsservice (profilbeklædning til alle industrier; fra sort industri til skjorte og slips)

* Linnedservice (håndklæder, viskestykker, sengelinned, liggestykker mv)

Vi tilbyder de samme løsninger og servicen består i at vi indkøber, leverer, vedligeholder og vasker tekstilerne, så medarbejderne kan koncentrere sig om deres job i stedet. Jeg har selv en baggrund fra branchen og kan derfor tilbyde samme løsninger, med bedre service og større fleksibilitet og ikke at glemme en pæn besparelse. Firmaet er landsdækkende og har rigelig kapacitet.

Grunden til at jeg spørger til gode råd, er at jeg oplever at områderne er blevet udbudt på et eller andet tidspunkt, men ofte ikke fornyet... dvs de samme leverandører får lov til at fortsætte med at levere efter udløb af kontrakt.

Min frustration tog fart ifm et tilbud til en institution, som meget gerne ville starte et samarbejde. De havde haft mange leveringsproblemer med deres nuværende leverandør og var derfor positivt indstillede for et skifte. Især da jeg kunne tilbyde et bedre sortiment og en besparelse på over kr. 200.000,- årligt.

Men tro mig om ikke kommunen fortæller at de IKKE må indgå en aftale med mit firma!? Jeg kontakter selvfølgelig den ansvarlige i kommunen, som fortæller at de ikke har ressourcer til at se på området...men da jeg ikke har en aftale med kommunen kan jeg ikke levere... og jeg kan ikke få en aftale fordi de ikke har ressourcer...!?

Så gode råd modtages gerne. 1) Til generelt at komme ind hos kommunerne og 2) til at komme igennem med den korrekte sag.

Vask og udlejning af linned, beklædning og måtteservice til private og offentlige virksomheder

Globus Vask & Måtter

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:09
Hej Globus

Nu har jeg set dit indlæg ubesvaret efter at 65 har været inde at kikke - incl. undertegnede et par gange.

Jeg ved ikke hvad grunden er til at andre ikke kan svare dig på det; men min egen grund til, at jeg ikke handler med kommunerne er, at kommunerne er så uendeligt sløve til at reagere på noget som helst.

Derfor har jeg opgivet at handle med kommunerne for flere år siden.

De er efter min mening ikke gearet til det tempo vi andre har på.

At det så er synd for dem /os skatteborgere/, at de ikke VIL spare penge siger jo bare ret tydeligt, hvor galt det er fat.

Mit bedste råd er at gå opefter i systemet med sagen indtil der er den ønskede reaktion - hvis du orker

Venlig hilsen, Christian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 07
Fra  Globus Vask Skrevet kl. 17:41
Hej Christian

Tak for dit svar, og ja det er måske ikke det rigtige forum at spørge vedr. handel med kommuner, da kommuner måske ikke er de første man som iværksætter tænker på som potentiel kunde - alene af den grund, som du beskriver... det er ALT for besværligt og langsommeligt... trist og måske sandt... Jeg prøver dog kampen lidt endnu inden jeg kaster håndklædet i ringen. Jeg skal rent faktisk til møde med en anden kommune i morgen.. Forhåbentlig en kommune der godt vil spare penge..  

Når man i medierne dagligt hører om manglende ressourcer i kommunerne undrer man sig nogle gange over at man ligefrem møder en modvilje mod at spare på nogle af vores skattekroner. Så jeg tager kampen op og lover skattelettelser hvis jeg får succes  Så ønsk mig held og lykke

Vask og udlejning af linned, beklædning og måtteservice til private og offentlige virksomheder

Globus Vask & Måtter

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:04
Hej

Det er svært at komme ind som leverandør hos kommunerne, hvis ikke området er ude i offentlig licitation, jeg vil næsten sige umuligt, fordi beslutningsprocessen kører jo helt anderledes hos det offentlige.

Du skal simpelthen undersøge, hvor og hvornår dit område evt kommer i udbud og så gå den vej.

Fra den 1.7 2007 er loven også ændret, således mindre udbud skal offentliggøres i de forskellige tidender, en mulighed er også, at købe et abonnement på udbudsavisen.

Jeg arbejder selv en del med at opspore de forskellige udbud, så måske jeg kan være dig behjælpelig.

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 07
Fra  Globus Vask Skrevet kl. 14:00
Hej Elda

Ja, det er lidt af en opgave, hvilket jeg netop endnu engang har fået bekræftet. Kommunen jeg havde aftalt møde med, havde tidligst tid til at se på området / mit tilbud om 9 måneder. Herefter skulle de så overveje om man ville starte en større proces op for at kigge nærmere på tingene (læs: tidshorisont: 1-2-3 år??)

Jeg prøver at holde mig ajour med de forskellige udbud, da det er et område der bør udbydes.

Hvis der er nogen Aminoer, der er velbevandret i udbudsregler, gerne specifikt omkring periodelængder og hvad reglen er hvis udbudsperioden er udløbet uden nyt udbud er foretaget, så hører jeg gerne.

Også gerne til dette eksempel:

En selvejende institution (oprettet og finansieret af en privat fond) modtager støtte fra det offentlige mod til gengæld at tage sig af kommunens psykisk handicappede patienter. Institutionen har ansat en leder der skal varetage institutionens interesser, herunder at finde de bedste og mest økonomisk forsvarlige leverandører. Lederen gør netop dette og finder en ny leverandør (bedre sortiment, levering og økonomi)! Kommunen fortæller imidlertid lederen at det må denne IKKE, fordi kommunen har bestemt at den eksisterende leverandør skal fortsætte leverancerne. Dette på trods af at kommunens juridiske afdeling har oplyst at den gamle aftale (før kommunesammenlægningen) er ophørt/ugyldig. Den nuværende leverandør indrømmer derudover at de ikke har levet op til deres leveringsforpligtelse og har accepteret opsigelsen. Alligevel er institutionen stavnsbundet af kommunens regler og må ikke selv opsige sin leverandør... Jeg ville som leder føle mig lidt overflødig ..! og som ny leverandør føler man sig ...  

Globus Vask & Måtter

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:41

Hej igen

Jeg tror du bruger krudt og kræfter til ingen verdens nytte, når det foregår på den måde.

Den eneste udvej er at gå de langsommelige veje, og så byde ind, når der er udbud i de forskellige kommuner, du skal så også være opmærksom på, der er forskel på om vi taler om et offentlig udbud eller et begrænset udbud. Ved et offentlig udbud skal du bare sørge for at få fat i udbudsmaterialet til tiden, ved et begrænset tilbud er det endnu mere kompliceret, fordi her kommer du først i betragtning efter en prækvalifikationsrunde, og ud af alle de leverandører der sender ind, tager udbyderen heraf de emner, de syntes kan være interessante at få et tilbud fra, og det er typisk mellem 4 til 8 stykker, ikke mere.

En anden ting man skal være opmærksom er, at tilbudet eller den eventuelle prækvalifikation man sender ind , er uden fejl, for laver man fejl eller er der mangler mht oplysninger af diverse art, så er man skrottet med det samme.

Du skulle gå ind på udbudsportalen og læse lidt mere, her står der meget godt

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 02:26
Tag fat i TANKEGANG A/S i Frederikshavn.... de har mange års erfaring med salg, reklame, kommunikation, løsninger i forhold til det kommunale.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)