Kære med-aminoer Har I et godt råd til at komme ind som leverandør til kommuner / kommunale instititutioner? Mit firma tilbyder fullservice tekstilløsninger som man kender fra Berendsen og De Forenede Dampvaskerier. Disse to firmaer sidder på 95% af det kommunale marked indenfor områderne: * Måtteservice (logomåtter, renholdsmåtter og permanente specialtilskårne måtteløsninger) * Beklædningsservice (profilbeklædning til alle industrier; fra sort industri til skjorte og slips) * Linnedservice (håndklæder, viskestykker, sengelinned, liggestykker mv) Vi tilbyder de samme løsninger og servicen består i at vi indkøber, leverer, vedligeholder og vasker tekstilerne, så medarbejderne kan koncentrere sig om deres job i stedet. Jeg har selv en baggrund fra branchen og kan derfor tilbyde samme løsninger, med bedre service og større fleksibilitet og ikke at glemme en pæn besparelse. Firmaet er landsdækkende og har rigelig kapacitet. Grunden til at jeg spørger til gode råd, er at jeg oplever at områderne er blevet udbudt på et eller andet tidspunkt, men ofte ikke fornyet... dvs de samme leverandører får lov til at fortsætte med at levere efter udløb af kontrakt. Min frustration tog fart ifm et tilbud til en institution, som meget gerne ville starte et samarbejde. De havde haft mange leveringsproblemer med deres nuværende leverandør og var derfor positivt indstillede for et skifte. Især da jeg kunne tilbyde et bedre sortiment og en besparelse på over kr. 200.000,- årligt. Men tro mig om ikke kommunen fortæller at de IKKE må indgå en aftale med mit firma!? Jeg kontakter selvfølgelig den ansvarlige i kommunen, som fortæller at de ikke har ressourcer til at se på området...men da jeg ikke har en aftale med kommunen kan jeg ikke levere... og jeg kan ikke få en aftale fordi de ikke har ressourcer...!? Så gode råd modtages gerne. 1) Til generelt at komme ind hos kommunerne og 2) til at komme igennem med den korrekte sag. |
Hej Globus
Nu har jeg set dit indlæg ubesvaret efter at 65 har været inde at kikke - incl. undertegnede et par gange.
Jeg ved ikke hvad grunden er til at andre ikke kan svare dig på det; men min egen grund til, at jeg ikke handler med kommunerne er, at kommunerne er så uendeligt sløve til at reagere på noget som helst.
Derfor har jeg opgivet at handle med kommunerne for flere år siden.
De er efter min mening ikke gearet til det tempo vi andre har på.
At det så er synd for dem /os skatteborgere/, at de ikke VIL spare penge siger jo bare ret tydeligt, hvor galt det er fat.
Mit bedste råd er at gå opefter i systemet med sagen indtil der er den ønskede reaktion - hvis du orker 

Venlig hilsen, Christian