Jo, men der er "kun" 81 pt. Jeg var oppe over 400 efter opgradering for ½ års tid siden, dette rettede DC modulet op på, men jeg mistede ikke synligt rankeringer pga. dette alligevel, selv om der gik rimelig lang tid, før jeg fik det løst.
Hvis det er en side med et godt salg, ville jeg nok overveje at hente en backup og derefter eksperimenterer med opgradering på en klon af siden
Jeg har skrevet til Meebox og sætter min lid til, at de "blot" har glemt et eller andet. De plejer at være supergode til at løse problemer hurtigt. Jeg har jo desværre ikke lige mulighed for at gå tilbage til hvor jeg var, hverken med webhotel eller med de mistede rankeringer
Hvis dine urler er blevet ændret, peger dine indgående links på urler som ikke eksisterer mere, derfor har de ingen værdi. Derfor skal du lave 301 redirects for hver enkel url som er ændret. Det kan være forklaringen på at du har mistet så meget trafik. Har Meebox ikke en backup af shoppen?
Mine URL's er ikke ændrede. Men min .htaccess fil virker ikke efter hensigten (den bør omskrive f.eks. cms-sider jf. mit eksempel længere oppe, hvor den nu sætter for meget ind i stien). Mine varesider ligger på samme URL's som før, et id plus en SEO-venlig URL - så det kan ikke være forklaringen på dem. Jeg har backup, og det har Meebox garanteret også, men det ændrer jo ikke på, at jeg ikke lige kan skifte tilbage til det tidligere webhotel som var på en helt anden server - men det kan Meebox selvfølgelig nok fixe, hvis det kommer så vidt.
Et gæt er at google måske har fjernet nogen af dine indexeret sider pga. din nedetid.
Det med DNS'en skyldes vel at du selv styrer din DNS selv (hvis jeg husker rigtigt), normalt når Meebox styrer DNS'en så opdatere den selv sammen med opgraderingen (Man skifter server ved opgradering fra web til pro), så jeg kan godt forstå hvis de ikke har været opmærksomme på det.
Intet nyt endnu - har lige skrevet til Meebox igen, men får ingen bekræftelsesmail på min ticket, så måske er deres system nede. Holder lige øje med hvornår de kommer på livechatten...
TimP:
Det med DNS'en skyldes vel at du selv styrer din DNS selv (hvis jeg husker rigtigt), normalt når Meebox styrer DNS'en så opdatere den selv sammen med opgraderingen (Man skifter server ved opgradering fra web til pro), så jeg kan godt forstå hvis de ikke har været opmærksomme på det.
@Tim: Det er korrekt, at jeg styrer min DNS selv - jeg bebrejder heller ikke Meebox noget i den sammenhæng, men at jeg skulle miste ca. 3000 indekserede sider på baggrund af 12 timers nedetid, lyder dog temmelig usandsynligt
Man kan vidst bede google om at crawle sider via webmaster tools idag, du kan jo prøve at bede google om at crawle dit site og se om ikke de kommer med igen.
Jeg tør ikke sige om det skyldes nedetiden, men jeg har oplevet at google er blevet lidt hurtigere til at fjerne sider fra index når de ikke længere er tilgængelige. I hvert fald når et domæne bliver slettet hos dk-hostmaster.