Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgradering af webhotel - besøgstal faldet med over 50%

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som overskriften siger, er mine besøgstal på jojoba.dk faldet med over 50% den sidste uge. Mit webhotel blev opgraderet hos Meebox fra alm. webhotel til pro sidste mandag, og shoppen var nede i ca. 12 timer (de glemte at fortælle mig, at webhotellet var opgraderet, så DNS blev først lavet mandag middag). Men jeg forstår simpelthen ikke, at opgraderingen skulle have nogen betydning for mine besøgstal og rankeringer - eller hvad??

I samme periode er andelen af besøgende fra Adwords steget fra ca. 15% af de besøgende til 25% (der er ikke ændret på kampagner). Det virker som om min shop er røget fuldstændig ud af søgemaskinerne. Jeg havde en del søgeord, hvor jeg lå på side 1, både med billedvisning og nogle stykker, hvor jeg med sikkerhed lå i top 3 - og nu kan jeg bladre side efter side igennem og ikke finde min shop. Min side annonceres også på prisvis.dk og nogle af de billedresultater, jeg før havde til jojoba.dk er nu links til prisvis.dk i stedet (f.eks. retro køkkenvægt, hvor jeg både havde to billeder i søgeresultatet og lå nr. 1 i tekst søgeresultatet, nu er der ét billedresultat, der peger på prisvis.dk).

Håber, nogen kan komme med nogle gode råd og ideer til, hvad der mon er sket:-(

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 19:32

Er der ændret på urler?

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 19:43

Henrik Bryld:
Er der ændret på urler?

Nej overhovedet ikke - eneste ændring er ny IP-adresse

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 20:09

Får du fejlmeddelser i google webmaster tool?

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 20:22

Ja, det gør jeg faktisk - markerede alle som løst, da jeg troede det var pga. sidens nedetid sidste uge, men nu er der 81 nye fejl. Og jeg ser nu også, at der kun er 87 (!!) indekserede sider - alt opstået efter den 17. september. Jeg har et modul til DC (specielt til PrestaShop, da den efter version 1.4 laver nogle mystiske URLs), og det fejler nu. Så jeg tror de 81 nye fejl skyldes dette, og jeg kigger lige på at få modulet til at køre igen (det redirecter blot til forsiden, men gør GW gladere).

Jeg forstår ikke, hvorfor der pludselig kun er 87 indekserede sider, har tidligere været +3000 sider

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 20:49

virker urlerne i de nye fejl?
Jeg syntes at det lyder som om at dine indholdssider har fået nye urler.
Jeg har prøvet det samme på telecall.dk som kører joomla, hvor sh404sef blev opgraderet. 
Så der skulle laves MANGE 301 redirects

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 20:58

Hej Hej

Vil blot sige at hvis jeg går ind på siden med levering og trykker på levering igen, så linker den til en side som ikke eksistere og som ikke benytter sig af rewrite funktionen.. faktisk så virker ingen af dine CMS sider når du først har trykket dig ind første gang. det er ret underligt..

Ved ikke om det kan være skyld i at du ryger ned af listen?

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 21:09

Eik Emil Christensen:

Vil blot sige at hvis jeg går ind på siden med levering og trykker på levering igen, så linker den til en side som ikke eksistere og som ikke benytter sig af rewrite funktionen.. faktisk så virker ingen af dine CMS sider når du først har trykket dig ind første gang. det er ret underligt..

Ved ikke om det kan være skyld i at du ryger ned af listen?

Det faldt jeg faktisk også over i går - shoppen sætter selv en da-mappe ind (og disse links _har_virket). Dette link http://jojoba.dk/da/cms.php?id_cms=18 burde være http://jojoba.dk/cms.php?id_cms=18 for den linker netop til cms id'et der er ens for alle sprog. Men jeg har maks. 10 cms sider, så jeg tror ikke, dette alene kan være nok til, at jeg rasler ned i indeksering. Jeg har slettet alt i htaccess og genereret den igen, men det nytter ikke.

Tror jeg vil prøve at skrive til Meebox og høre, om de kan give en forklaring.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 21:10

Jeg har prøvet at gennemfører et køb til test uden at få fejl

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 21:13

Plejer døde links ikke at straffe ens placering på Google? Er langt fra SEO guru :P

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)