Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad koster det at fremlægge en sag for en advokat?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er, jeg søger lidt rådgivning.

Jeg har udført nået digitalt/grafisk arbejde for en kunde. Nu er kunden detsværre begyndt at løbe fra den aftale vi har lavet. Og nu er min tålmodighed ved at være brugt op.

Oprindeligt har kunden og jeg aftalt en provisionsaftale som betaling for det udførte arbejde. Detsværre nåde jeg ikke at få det på skrift/kontrakt inden kunden begyndt at løbe fra aftalen.

Jeg ved godt at en mundtlig aftale som udgangspunkt ikke kan bruges juridisk.

Tilgengæld har jeg e-mails fra kunden der sætter mig i forbindelse med det arbejde jeg har udført og data som kun kunden kan have udleveret.

Der er udført arbejde for 150.000 Kr. og de penge vil jeg gerne have.

På baggrund af de e-mails jeg har fra kunden og nogle andre ting mener jeg selv at jeg har en god sag. Og jeg vil derfor gerne fremlægge min sag for en advokat med henblik på en vurdering af muligheden for få de 150.000 Kr. for det udførte arbejde, hvis det kommer til en retsag.

Man skal jo lige høre om man har 90% for at vinde eller 50/50. Så kan man måske undgå en retsag, hvis kunden på forhånd kender udfaldet.

Men hvad koster det at fremlægge en sag for en advokat?

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 18:33
Hej
Jeg ved Thorborg en gang har lavet en video om at sagsøge, du finder den på www.thorborg.tv..
Mvh
Jacob
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 18:35
Du har alltså lavet et job for 150000 kr uden at have det på skrift?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39

jeg ville nok vente at kunne spørge en advokat for ca 2000 kr som indledning - det er klart under en time du får for det normalt, men jeg vil tro det kunne være nok til et bud på hvad vej den vender.

Der er flere gode advokater der skriver med herinde, så du kan evt søge dem og gi dem en PB.

Det er skidt du ikke har aftale, og det vil som jeg kort ser det, betyde at du i alle fald vil skulle ud i klar diskussion om kunden virkeligt var klar over at det var for 150.000 du lavede det ene eller andet. Retten vil nemt kunne sige, JA, kunder har sat NOGET i gang -det ser vi i emails, men hvor meget?

Du skal med andre ord til mødet med advokaten ha så meget som muligt der klart skriftligt kan vise, at kunden var klar over forløbet OG beløbet - ellers er det op ad bakke

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:45

Hvis du ikke har en aftale på skrift om de 150.000 eller mails der bekræfter beløbet, tror jeg det bliver umuligt at få de penge ind, da det formodentligt bliver set som yderst uprofessionelt og som et beløb du selv har digtet ud fra en timeløn du selv har sat.

Med andre ord. Hvis du ikke har klar aftale om timeløn og forventede antal brugte timer, så har du lært noget, men får nok aldrig tilnærmelsesvis det beløb ind du ønsker

Tilmeldt 23. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:22

Jeg siger tak for de svar jeg har fået.

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 11:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg har vundet flere stævningsvarsler på (ikke at have kontrakt) dét man kalder "sagens substans", det være sig korrepondance, emails, bevis på at kunde har videredistribueret etc.

Prøv at kontakt advokat og civiløkonom Michael Transø Schultz, Schultzlaw.dk (Hillerød). Han plejer at gi' den første halve time gratis.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Jay

Mange advokater giver gerne en uforpligtende vurdering af din sag. Jeg vil derfor foreslå dig at ringe til din advokat og få denne til at se din sag igennem.

Ellers er du velkommen til at ringe til mig, så hjælper jeg dig gerne videre.

Vh. Dorte, 52 300 390

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 15:35

Du skriver, at du oprindeligt indgik en provisionsaflønning for dit arbejde, og du skrivere senere, at der er udført arbejde for 150.000. Hvad mener du? 150.000 efter medgået tid? eller efter den oprindelige provisionsaftale?

jeg har mere tid i næste uge, hvis du vil drøfte sagen på tlf.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)