|
Hej Aminoer! Jeg sad lige og læste nogle af alle indlæggene igennem i svindler kategorien, og jeg må simpelthen sige at jeg er forbløffet over at nogle mennesker kan være sådan. Det er uheldigt, når unge iværksættere der har brug for reklame, støder ind i en eller anden annoncehaj, og når "os ordentlige mennesker" får bestillinger fra Grønland på for 20,000 kr. blyanter, fra en mand kaldt Wahib Zazalab. Jeg tænkte så over hvordan man kunne imødegå problemet, og det jeg så nåede frem til var at oprette et website, hvor man kunne finde de stensikre svindlere, (dvs. Henrik Bruhn typer) beskrive hvad de har lavet og lave en artikel om dem, lægge dem ind på siden, sætte en søgefunktion, og så kunne en iværksætter som har fået et godt tilbud fra et firma, så gå ind og søge på firma eller person og finde noget omkring dem. Jeg ved at der er utallige svindlere i verden, men hvis vi kunne finde de store her i DK, kunne man imødegå problemet, så der måske bliver lidt færre brodne kar her i verden (eller ihvertfald i DK ). Men så skulle det være noget vi Aminoer stod sammen om, så alle vores samlede evner kunne forenes og fjerne al kriminalitet i verden ![]() Evt. kunne man få optimeret siden sådan, at man også ved at søge på google kunne finde artiklerne blandt de øverste (Måske Mikkel DeMib kunne hjælpe her?) Kom endelig med respons..... De venligste hilsner Jakob Torrild Hansen |
Et "Black List" website?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
|
Hvem skulle så være dommer over hvem der var svindler og hvem der ikke var. Du ville bevæge dig ud i en gråzone, og du kan være stensikker på du kan forvente et utal af breve fra sure advokater der repræsentere de forskellige firmaer du lister på dette site. Jeg ville holde mig fra den slags. |
|
Hej! Måske kunne denne ide implementeres som en integreret del af dette forum (Annoncehajer og andre svindlere)? Amino er et website i udvikling med en aktiv brugertrafik, hvilket "automatisk" ville kunne holde liv i en BlackList-tråd. Dog er denne ide risikabel som nævnt i beskeden ovenover. Listen ville (hvis den skulle have sit eget website) kræve en eller anden form for system; for eksempel skulle det samme selskab blive anmeldt et x-antal gange før det kom på "observationslisten." Derfra kan svindleren så ryge ind på BlackList hvis denne udviser fortsat dårlig opførsel. Altså, alt i alt ville dette kræve en aktiv brugerstab samt et velovervejet system. Bestemt muligt, men svært. |
|
Det er lidt lige som at give KARMA på ekspertenDK For som martin siger 2 sider samme sag.. Hvad så hvis der var nogle der havde gode oplevelser.. Eller du syntes at du ville "svine" folk til for at profilerre dig selv.?? Det er da værre end at annoncehaje den.. Men jo det kunne sagtens laves sådan en liste - Du kunne jo lave den selv - og så fortælle os om siden.. Jeg skal nok besøge den. JENS |
|
Hvis du vil liste virksomheder som udråbes som annoncehajer, er jeg ret sikker på at du skal forberede dig på at få brug for en advokat. Selv de værste annoncehajer vil til evig tid påstå at de ikke er det, og vil forsøge at blive fjernet fra sådan en liste, vil jeg tro. Desuden har sites som www.annoncehajer.dk jo ikke forhindret folk i at hoppe på svindelnumrene... mvh Carsten |
|
Hej! Sjovt at der lige kom liv i en gammel tråd... Nu syntes jeg ikke lige jeg har en masse millioner til advokater, og syntes heller ikke lige jeg gider rode med det, men hvis der er nogen der skulle have lyst til at bruge en 4-5 millioner på adovokatomkostninger, jamen så vil jeg da med glæde lave en liste ![]() ![]() Der skulle ikke tilfældigvis være nogle hjælpsomme advokater herinde, som kunne bedømme mulighederne for om der var chance for at vinde en evt. sag, eller overhovedet basis for en sådan... Men indtil da, tror jeg ideen ligger død-.... Vi ses! Jakob |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
Bliv gratis medlem
).