Hvad med at sælge dem online?
|
Lyder interessant!
Hvor ligger priserne pr. bog hos trykkeren sådan ca.? F.eks. som med tilfældet med de 2000 bøger.
Mvh. Jan
Hvad med at sælge dem online?
|
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Det er ikke så meget 'hvordan' jeg mener, men mere markedsføringsmæssigt - at få gjort folk interesserede i at købe den. ~
|
Jeg gav 20.000 kr. for 1000 stk. (et andet sted har jeg vist skrevet 23.000, men det var så inkl. sats, og det er der nogen der selv klarer). Det var hos ScandBook/Nørhaven. ~ |
Cool, det havde jeg ikke lige set. Men jeg fandt denne hjemmeside som også gav lidt mening: http://www.knowware.dk/dyreboeger.shtml |
Interessant link - tak for det. |
Der kom godt nok liv i tråden.. dejligt.
|
Må jeg lige bryde ind her med et spørgsmål? Jeg har fra næste måned et forlag. Vi er i størrelsesordenen micro-publishing - det er simpelthen et hobbyprojekt. Jeg har tidligere udgivet nogle ting for en forening, så alt det tekniske med sats og tryk og ISBN osv. har jeg helt styr på. Men det seneste lille hobbyprojekt faldt lidt udenfor foreningens område, så denne gang bliver det mig selv der er udgiver, og jeg har bestilt ISBN i eget navn. Helt enkelt så laver jeg nogle udgivelser i meget små oplag for egen regning, og sælger dem via egen salgskanal (hjemmeside) til private kunder og evt. til nogle få biblioteker. Mit spørgsmål er nu, hvordan jeg griber det i forhold til skattevæsenet. Jeg vil gerne have orden i forholdene mht. at indberette et evt. overskud af projektet, så der ikke er noget at komme efter. Er der nogen der har nogle gode råd omkring det? (og skulle jeg have startet en ny tråd?) |
Jeg arbejder på et bekosteligt projekt med at udgive en 300-siders bog på eget forlag og mangler et trykkeri. Bekosteligt på den måde, at bogen skal være hardcover og samtlige sider i farver. Jeg undrer mig over, hvor andre fuldfarve-bøger får trykket skidtet henne til en ordentlig pris, da de trykkerier jeg henter tilbud fra har skyhøje priser. Oplaget er på 1.000 stk. Nogen bud? |