Hej Kevin!
Det her er velment og ikke arrogant kritik. Vi er ikke konkurrenter, så jeg skriver dette for at være behjælpelig, ikke for at hænge dig ud. Hvis du vil tages seriøst som tekstforfatter, så skal du virkelig til at "spidse blyanten".
Som jeg skrev til en anden ung tekstleverandør her på Amino forleden dag, så er I altså nødt til at have styr på de grammatiske detaljer for at fremstå seriøse. Ellers mister I i hvert fald en hel del kunder, der er mere skarpsindige, end dem, der er deciderede dårlige til at stave og svage til grammatik.
1. I dit oplæg her i tråden skriver du "I" med småt, altså "i". Det er forkert. Når der er tale om tiltaleform, skal det altid skrives med stort.
2. Du kan ikke skrive: "Er priserne rimeligt?" Her skal der stå: "Er priserne rimelige?"
3. "Skal der logo eller er det fint som det er nu?" Her mangler der to kommaer. Sætningen skulle se således ud: Skal der logo, eller er det fint, som det er nu?
4. På forsiden står der følgende: "iMezzo.dk vil nemlig hjælpe dig med, at skrive din tekster for en fair pris." Det er forkert grammatik at sætte et komma foran "at", når det efterfølges af et verbum - i dette tilfælde ordet "skrive". Og så hedder det "dine tekster" i flertal, ikke "din tekster".
5. Herefter følger teksten: "Imezzo.dk vil som sagt skrive dine tekster, men du tænker sikkert hvorfor du lige netop skal vælge denne hjemmeside? Så vil denne tekst prøve at overbevise dig hvorfor." For det første er det dårligt sprog. Du overbeviser ikke nogen med dårligt sprog og utroværdige argumenter. Og hvis du ønsker at sælge dig selv til en potentiel kunde, skal du slet ikke skrive "Så vil denne tekst prøve at overbevise dig hvorfor". Det vil få alarmsignalerne til at lyse rødt hos langt de fleste. Hvis du sælger en vare, så skal du fremstå 100 % selvsikker og ikke "prøve at overbevise nogen om noget". Du skal give indtryk af, at du altid leverer varen.
6. Derefter skriver du: "Skribenterne her på siden er som minimum gymnasium elever, så vi sikre dig, at kvaliteten på netop din tekst er i top. Der er dog ingen krav om hvilke gymnasium vi snakker om, dette kan være alt fra almindeligt gymnasium til teknisk gymnasium, dette skyldes vi ønsker skribenter med forskellig viden og erfaringer." Prøv lige at læse den smøre bare én gang til! :-) A) Det hedder gymnasie-elever, ikke gymnasium elever. B) "Så vi sikre dig..." Det staves "sikrer" med et "r". C) "Der er dog ingen krav om hvilke gymnasium vi snakker om". Det hedder ikke "hvilke", men derimod "hvilket". Og der mangler et komma foran "vi".
7. Og det fortsætter: "Her på iMezzo.dk knokler vi for, at få sendt vores tekster ud indenfor 24 timer. Dette er noget vi har valgt, at gøre for, at kunne gøre kunden tilfreds, og fordi vi selv har erfaring med at tekst på ens hjemmeside kun kan komme for sent, men faktisk heller ikke for tidligt. Hvis vores tekst ikke er leveret indenfor 24 timer, så garantere vi din bestilte tekst gratis uanset størrelse." A) Igen: du kan ikke sætte et komma foran "at", når det efterfølges af et verbum (her: ordet "få"). B) Det gør du så igen foran "at kunne". C) "...fordi vi selv har erfaring med at tekst på ens hjemmeside kun kan komme for sent, men faktisk heller ikke for tidligt". Ikke nok med, at det er noget vrøvl ("men faktisk heller ikke for tidligt"?, a hva' for noget?), - ja, så skal der rent faktisk i dette tilfælde være et komma foran "at", da det IKKE efterfølges af et verbum. D) "...så garantere vi din bestilte tekst gratis uanset størrelse." Verbumet "garantere" mangler et "r", og der skulle derfor stå "garanterer".
Og jeg kunne blive ved og ved. Siden er simpelthen SPÆKKET med fejl, så hvis du ønsker at få en seriøs forretning op at køre, så vil jeg råde dig til at alliere dig med nogle, der rent faktisk kan skrive, stave og stå for tegnsætning.
Ja, jeg ved godt, at min feedback kan virke hård, men jeg har aldrig set så mange fejl på en side, der sælger tekster. Som jeg skrev i indledningen: Spids blyanten!
Dbh
Thomas