Kære Aminoer, Så skal jeg have min første ansatte i pr-firma på fuldtid med løntilskud i nogle måneder. Men hvad indebærer det? Løntilskudsansøgningen er ikke noget problem - det er mere lønnen, som skal fungere på samme måde som var det uden løntilskud. Det er en smule angstprovokerende med alle de ting, man skal huske. Vil bare ikke risikere at blive ringet op af "myndighederne" der fortæller at jeg har glemt at betale en eller anden obskur afgift! :-) Så vidt jeg kan forstå, skal jeg: 1) Lave en ansættelseskontrakt med medarbejderen. Hvordan laver jeg sådan en? 2) Registrere mig som arbejdsgiver. Er det nemt? 3) Skal min medarbejder også forsikres, og hvor meget koster det? 4) Bruger I så bare Letløn fra Skat? - Og hvad skal man være særligt opmærksom på derinde? 5) Betaler man normalt forud eller bagud, og hvordan fungerer det? Er der nogen der kan hjælpe? |
Hvis du ikke har helt styr på reglerne for løn til din første medarbejder, så invester et øjeblik og lad os hjælpe dig i denne wiki om reglerne for løn til din første medarbejder.