Hej, jeg er kommet i en situation hvor jeg har 3 mulige partnere og/eller investorer, men jeg er blevet påpeget at forære 50% ved partnerskab er for meget at afstå da jeg har stået for alt med hensyn til StreamingFitness.dk hvor det er nu. Der er selvfølgelig brugt meget tid og penge på projektet, som jeg har arbejdet med i et år ved siden af studierne. Det eneste der mangler er at skyde videoer med det lyd- og lysudstyr + videokamera jeg har investeret i. Jeg er desuden blevet påpeget, at både give betaling til fitnessinstruktører for indspilning + at give dem 5 % ved fremtidig omsætning er for meget, der vil være 4 faste instruktører tilknyttet sitet på sigt. Nogle gode forslag til hvordan/hvor meget jeg skal afstå for at det er rimeligt? Der er både en kapital partner og en uden kapital, men med fitnessinstruktør uddannelse der skal være med i videoerne. vh Thomas |
Det kan være svært for mig at vide hvor meget værdi der er i forretningen når man ikke kender den og ved hvem der i fremtiden kommer til at stå for hvad. Derfor er det også svært at vide hvilken værdi virksomheden har opnået efter det år eller om den overhovedet har opnået noget? Nogle virksomheder er så afhængig af vedkommende der startede den, at man ikke vil kunne afstå noget til en ny uden at man vil skulle være en del af virksomheden i en given tid efter handelen er faldet på plads.
Jeg har tidligere kendt 2 potentielle partnere som ønskede at vi alle 3 havde 1/3 del hver, men da de to kendte hinanden efter længere tid og selv han en forretning ved siden af sagde jeg nej, da jeg mente at det skulle være 50% til mig og så må de så selv delen om de andre 50%. Det faldt således til jorden. Med andre ord vil mit råd være at du som minimum ikke afgiver mere end 50% samlet set, ellers prøv måske at tale med nogen som kender din virksomhed godt og udtænk fordele og ulemper hele vejen rundt.
Det er ikke nogen nem beslutning...
Held og lykke med det.