Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsk "ansættelse"

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er "ansat" af et udenlandsk firma til at opbygge salg i Skandinavien. Aftalen er at jeg får et fast grundbeløb plus provision, som jeg fakturerer månedligt fra egen virksomhed. Firmaet var ikke interesseret i et normelt ansættelsesforhold, hvilket selvfølgelig også fritager dem for en del sociale forpligtigelser.

Vi aftalte  i 1. omgang en prøvetid på 6 måneder, som er gået helt efter planen, så det ser fornuftigt ud. Der skal nu forhandles en fast kontrakt. Jeg vil gerne sikre mig mod, at jeg efter en årrække med at have opbygget en god omsætning ikke bare kan "sparkes ud", og så kunderne serviceres fra udlandet, uden jeg efterfølgende modtager kompensation.

Er der nogle forslag til hvor jeg skal henvende mig eller kan finde kontrakttillæg.

Jørgen

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at handelsagentprovision er omfattet af EU lov - og derfor er der nogle helt faste bestemmelser der gælder for alle firmaer der er beliggende i EU. Hvis firmaet sparker dig ud, er du berettiget af gennemsnittet af de sidste 12 måneders provision, de næste 12 måneder frem - så vidt jeg husker. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)